بیوگرافی یاحا کاشانی

یاحا کاشانی 15 مهر سال 63 در شهر تهران به دنیا آمده است ، فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی صنایع می باشد ، وی به عنوان ترانه‌سرا ، خواننده و تنظیم کننده شناخته می شود . ( بیوگرافی یاحا کاشانی + اینستاگرام )

نام نام خانوادگییاحا کاشانی
Yaha Kashani
تاریخ تولد15 مهر 1363
Sunday, October 7, 1984
محل تولدتهران
محل سکونتتهران
تحصیلاتکارشناسی صنایع
دانشگاه آزاد شهر قدس
قد180 سانتیمتر
برادرعلی کاشانی
متولد 1365
بیوگرافی یاحا کاشانی + اینستاگرام
ویکی پدیا یاحا کاشانی

کودکی یاحا جاشانی

یاحا در یک خانواده چهار نفره بزرگ شده است ، یک برادر کوچکتر به نام « علی » دارد ، پدرش مهندس عمران و مادرش در زمینه علوم سیاسی تحصیل کرده می‌باشد .

زمانی که 6 ماهه بود به همراه پدر و مادرش به کشور هندوستان میرود تا پدرش تحصیلات تکمیلی خود را انجام دهد ، خانواده کاشانی به مدت یکسال در هندوستان ساکن بودند .

علاقه به هنر

یاحا میگوید از 2 سالگی نواختن پیانو را آغاز کرده است ، هنگامی که 5 – 6 ساله بودم مادرم اشعار سعدی ، حافظ و مولانا را برایم می‌خواند ، و من هم با علاقه زیادی که به این اشعار پیدا میکردم آنها را حفظ میکردم .

پدر و پدربزرگ یاحا شعر میگفتند و از این نظر او ادامه دهنده راه آنها می‌باشد .

شروع شاعری

در دوران نوجوانی هنگامی که 15 – 16 ساله بود به خوانندگی علاقه داشت و برای خواندن خود دست به قلم میشد تا شعری آماده کند ، با تشویق اطرافیان متوجه شد استعداد اصلی او در شاعری است و تا کنون به خوبی این استعداد خود را شکوفا کرده است .

شروع موفقیت

در ابتدای دهه 80 در انجمن های شعر و شاعری حضور داشت اما اولین کار حرفه ای او به عنوان ترانه‌سرا سال 1386 ترانه « گل سر » با خوانندگی « محسن چاوشی » بود که بسیار مورد توجه قرار گرفت .

blank
سلفی یاحا کاشانی

شهرت با تیتراژ ها

بسیاری از مردم یاحا کاشانی را با ترانه‌سرایی تیتراژ ابتدایی و پایانی برنامه « برف می‌باره » با اجرای علی ضیا شناختند ، تیتراژ ابتدایی به نام « برف می‌باره » با صدای بابک جهانبخش و تیتراژ پایانی با نام « لیلا » با صدای مازیار فلاحی بسیار مورد توجه قرار گرفت .

آهنگ « چراغ ها رو خاموش کن » رضا صادقی نیز یکی از آثار شاخص یاحا کاشانی در سال های ابتدایی فعالیتش بوده است .

blank
عکس یاحا کاشانی

احساساتی

یاحا گفته است من هم یک انسان هست که احساسات مختلف را در زمان های گوناگون تجربه میکنم ، گاهی گریه میکنم ، گاهی با ترانه گفتن خودم را خالی می‌کنم ، به طور کلی دوست ندارم رفتار مصنوعی داشته باشم .

blank
یاحا کاشانی

معنی یاحا

اسم « یاحا » در لغطنامه ها به معنی « احیا کننده » معنی شده است ، ریشه ی آن « حی » به معنی زنده می باشد ، یاحا کاشانی می‌گوید تقریبا هر کسی با من آشنا می‌شود جزء اولین سوال هایی که ازم میپرسد این است که معنی اسمت چیست ؟

blank
یاحا کاشانی و بابک جهانبخش

نوازندگی

همانطور که گفته شد یاحا در کودکی ساز پیانو مینواخت اما اکنون به ساز نی خیلی علاقه دارد و بیشتر برای دل خود در تنهایی نی میوازد .

blank
نوازندگی یاحا کاشانی

اخلاق یاحا کاشانی

کاشانی میگوید بر خلاف بسیاری از شعرا که اغلب دوست دارند در تنهایی ، غمگین و افسرده باشند من خیلی طناز هستم و با دیگران ارتباط برقرار میکنم و اصلا گوشه گیر نیستم .

blank
یاحا کاشانی و ماکان بند

تجربه خوانندگی

در سال 1381 یک ترانه با امکانات آن دوران ساخت و خواند ، سال 1385 نیز ترانه « گریه نکن » را با تنظیم الیاس شیرزاد خواند .

مهمترین تجربه خوانندگی یاحا کاشانی ترانه « خوشی زده زیر دلت » با همراهی مهدی مقدم بود که در سال 1388 منتشر شد و استقبال نسبتا خوبی از آن شد ولی یاحا به دلیل فعالیت زیاد در زمینه ترانه‌سرایی خوانندگی را ادامه نداد .


علاقه به مادر

یاحا علاقه بسیار زیادی به مادرش دارد و میگوید در دوران کودکی با وجود اینکه بیش فعال بود ولی هرگز توسط مادرش تنبیه نشده است و خاطرات خوبی از دوران کودکی خود دارد .

اخلاقگرا

یاحا کاشیانی به عنوان یک شخصیت اخلاقگرا در این سال ها همواره نسبت به ارزش های ایرانی اسلامی مواضع خوبی داشته است ، وی در مورد شهدا و مسئله حجاب و… پست های مختلفی در فضای مجازی منتشر میکند .

blank
یاحا کاشانی و مجید بنی فاطمه

پرسپولیسی

یاحا کاشانی یک پرسپولیسی دو آتیشه می باشد ، گاهی در فضای مجازی برای موفقیت های تیم پرسپولیس پست میگذارد .

blank
یاحا کاشانی و فرزاد فرزین

اینستاگرام یاحا کاشانی

یاحا کاشانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام فعالیت میکند ، برای مشاهده صفحه یاحا کاشانی می تواندی بر روی لینک زیر کلیک کنید :

https://www.instagram.com/yahakashani/

blank
اینستاگرام یاحا کاشانی

متن ترانه چراغارو خاموش کن

چراغارو خاموش کن هوا هوای درده
دوست ندارم ببینی چشمی که گریه کرده

چراغارو خاموش کن سرگرم گریه باشم
می‌خوام به روم نیارم باید ازت جدا شم

فکر نبودن تو دنیامو می‌سوزونه
چراغارو خاموش کن چشم و چراغ خونه

یه خورده آرومم کن نشون نده که سردی
حالا وقته دروغه بگو که بر‌میگردی

از شرم اشکای من رفتی چرا یه گوشه
ازم خجالت نکش چراغا که خاموشه

اگه دلت هنوزم باهام یکم رفیقه
یه خورده دیرتر برو فقط یه چند دقیقه

ترانه سرا: یاحا کاشانی

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.2 تعداد آرا: 11

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir