پرونجای

پَرْوَنْجای یکی از واژه های فارسی جدید می‌باشد که بسیاری از مردم هنوز با معنی آن آشنایی ندارند ، در ادامه به بررسی این واژه می‌پردازیم . ( پرونجای یعنی چه ؟ )

معنی پرونجای

این کلمه در اصل « پرونجا » به معنی محفظه یا کشوی نگهداری پرونده ها می‌باشد ، پرونجا از ترکیب دو واژه « پرونده » و « جا » ساخته شده است .

کاربرد این واژه معادل با فایل (file) در زبان بیگانه است .

زین پس به جای واژه غریب و نامانوس « فایل » بگویید : پرونجای .

معنی پرونجای
معنی پرونجای

مثال کاربرد پرونجای

عبارت است از متن یا پرونجای (فایل) اطلاعاتی که از طریق ، یا دیسک نوری یا فلاپی دیسک به منظور تسریع در امور جاری عبور کالا تحت استاندارد و نمونه (فرمت) شناخته شده بین‌المللی همراه با اعمال سیستم امنیتی بر روی این‌گونه پرونجا‌ها (فایل‌ها) و امکان احراز هویت فرستنده و گیرنده تبادل می‌گردد. (بند ح ماده 1 آیین‌نامه اجرایی قانون حمل و نقل و عبور کالاهای خارجی از قلمرو جمهوری اسلامی ایران مصوب 18/5/1377 هیأت وزیران)

«کاروَر (اپراتور) پس از ویرایش بهانما (اتیکت) با جوهرگین (استامپ) و بررسی رمزینه (بارکد)، پَرْوَنْجای (فایل) آن را در پروندان (زونکن) نهاد»! مثال دو، در خانه: «پسرم؛ آب شویه (سیفون) را بکش و افشانه (اسپری) را بپاش. آیا نوای آوابر (آیفون) بود؟ بپا چرخک (ویلچر) مادر بزرگت به چینی جا (بوفه) و نورتاب (آباژور) نخورد،‌ وگرنه تو را آکنده (تاکسیدرمی) خواهم نمود!»

پرونجای یعنی چه ؟

الخیر فیما وقع

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4 تعداد آرا: 8

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir