سبا سلیمی 3 آبان 1376 در شهر تبریز به دنیا آمده است ، وی بازیکن فوتسال و فوتبال بوده و به عنوان اولین بانوی لژیونر فوتبال ایران شناخته می‌شود . ( بیوگرافی سبا سلیمی + اینستاگرام )

سبا سلیمی
سبا سلیمی

سبا سلیمی

نام نام خانوادگیسبا سلیمی
saba salimi
تاریخ تولدشنبه – 3 آبان 1376
Saturday, October 25, 1997
محل تولدتبریز
محل سکونتباکو – کشور آذربایجان
تحصیلات
قد165 سانتیمتر
وضعیت تاهلمجرد
باشگاه فعلیاف سی مارخال
شماره پیراهن باشگاهییازده – 11
بیوگرافی سبا سلیمی + اینستاگرام
سبا سلیمی فوتبالیست
سبا سلیمی فوتبالیست

شروع ورزش

سبا سلیمی در ابتدا با فعالیت در رشته کاراته ورزش خود را آغاز کرد ، زمانی که 13 ساله بود دان 3 بین المللی کاراته را در کشور ترکیه دریافت کرد اما این رشته را ادامه نداد .

سبا یا صبا

با توجه به املای مختلف اسمش در برخی از سایت ها ، وی نام خود را به فارسی در قسمت بیو اینستاگرامش نوشته است و املای درست اسم وی « سبا » می باشد .

ورود به فوتسال

سلیمی در سال 1390 زمانی که 14 ساله بود از طرف مدرسه برای بازی در تیم فوتسال شهرداری تبریز انتخاب می‌شود ، در ابتدا فوتسال برایش جدی نبود اما وقتی در این رشته فعالیت کرد به آن علاقه مند شد .

ادامه مسیر سبا سلیمی

خانم سلیمی چند سال در تیم های داخلی به فوتسال بازی کردن مشغول بود ، در حد فاصل سال های 90 تا 97 در تیم های ماشین سازی ، ولایت الانصار و هلال احمر بازی کرد و با بازی خوبی که از خود نشان داد در سال 1397 به تیم ملی فوتبال بانوان دعوت شد .

قانون جدید FIFA

هنوز مدت زیادی از دعوت سبا سلیمی به تیم ملی فوتبال نگذشته بود که فیفا با تصویب یک قانون مشکل بزرگی برای حضور وی در تیم ملی به وجود آورد ، طبق قانون جدید بازیکنان فوتسال نمیتوانند مستقیما به تیم ملی فوتبال وارد شوند و باید 2 سال قرارداد حرفه ای در باشگاه های فوتبال داشته باشند تا مجوز بازی در تیم ملی فوتبال را دریافت کنند .

الغطان عراق

پس از تصویب قانون جدید فیفا ، سبا سلیمی برای بازی در تیم فوتبال الغطان عراق پیشنهاد دریافت کرد و با توافق وی با این تیم اولین بانوی لژیونر ایرانی لقب گرفت .

بازی در کشور آذربایجان

سلیمی در شهریور 1399 بعد از یک دوره موفق در عراق از سوی باشگاه آذربایجانی اف سی مارخال پیشنهاد دریافت کرد ، وی برای مذاکره با این تیم به تبریز رفت که در نهایت با توافق دو طرف ، قرارداد یکساله میان آنها منعقد شد .

اولین بانوی لژیونر فوتبال ایران
اولین بانوی لژیونر فوتبال ایران

شرط اصلی برای تیم های خارجی

سبا سلیمی گفته است حجاب برای من و خانواده ام ، شرف و آبرو و شخصیت است و برای قرارداد با تیم های خارجی اولین شرطی که مطرح میکنم همین موضوع حجاب می‌باشد .

جنگ قره باغ

باشگاه اف سی مارخال در مهر 1399 تمرینات خود را آغاز کرد ولی اولین جلسه تمرین آنها با شروع جنگ در منطقه قره باغ همزمان شد و دیگر تمرینات تیم برگزار نشد .

سبا سلیمی و یک بازیکن استرالیایی که در تیم اف سی مارخال بازی میکرد مجبور شدند تا آرام شدن اوضاع به کشور خود بازگردند .

مبلغ قرار داد سبا سلیمی

در پی قرارداد سلیمی با تیم عراقی ، رسانه ها مبالغ مختلفی را به عنوان دریافتی وی از این تیم مطرح کردند که با مصاحبه وی معلوم شد این رقم ها واقعیت ندارند .

خانم سلیمی : بر خلاف آنچه در برخی از رسانه ها مطرح می‌شود من قرارداد میلیاردی نبستم و مبلغ قراردادم زیر 100 میلیون تومان هست ، البته این مبلغ از پرداختی تیم های داخلی به بانوان خیلی بیشتر است …

سبا سلیمی
سبا سلیمی

آرزوی سبا سلیمی

بازی تمام باریکنان مطرح را دنبال می‌کنم و آقای مسعود شجاعی را الگوی فوتبالی خود میدانم زیرا ایشان از نظر فنی و اخلاقی در فوتبال درخشان بودند ، در میان بازیکنان خارجی بازی لیونل مسی را خیلی دوست دارم و آرزویم این است یک روز در تیم بانوان بارسلونا بازی کنم .

استوری سبا سلیمی
استوری سبا سلیمی

مهاجرت از تبریز

در آن سال ها که فوتبال را شروع کردم هنوز تبریز تیم فوتبال بانوان نداشت ، برای تمرین هم اجازه نمیدادند در زمین چمن حضور پیدا کنم ، به همین دلیل به همراه خانواده به خوزستان رفتم و در آنجا زمین رایگان برای تمرین در اختیار من قرار داده می‌شد .

کمک های پدر و مادرم

سبا میگوید بسیار مدیون پدر و مادرش است ، آنها گاهی برای ساعت 2 شب زمین فوتبال اجاره میکردند و مادرم به عنوان توپ جمع کن و پدرم به عنوان حریف تمرینی برای من وقت میگذاشتند و با تمام وجود برای رشد من تلاش میکردند و هنوز هم میکنند .

شهر تبریز و فوتبال

برخی از مسئولین شهر تبریز ، فوتبال بانوان را نوعی حاشیه برای شهر میدانند و علاقه ندارند این شهر تیم فوتبال بانوان داشته باشد ، اما به تازگی اتفاق های خوبی افتاده است .

از آقای زنوزی مالک باشگاه های ماشین سازی و تراکتور سازی درخواست میکنم که برای بانوان نیز تیم تاسیس کنند تا دختران این شهر هم بتوانند استعداد خود را شکوفا کنند .

قد سبا سلیمی
قد سبا سلیمی

تراکتوری دو آتیشه

خانم سبا سلیمی به شدت طرفدار تیم تراکتور سازی تبریز است و می‌گوید خانوادگی طرفدار این تیم هستند و بازی های آن را دنبال می‌کنند .


سبا سلیمی
سبا سلیمی

قطع رابطه فامیل

پدرم استاد دانشگاه است و خانواده پدری ام میخواستند که من هم مانند سایر نوه ها به رشته پزشکی بپردازم ، وقتی من خواسته ی خود یعنی فعالیت در ورزش را دنبال کردم آنها با ما به طور کامل قطع رابطه کردند .

اینستاگرام سبا سلیمی

سبا سلیمی در شبکه اجتماعی اینستاگرام فعالیت میکند ، برای مشاهده صفحه ی سبا سلیمی بر روی لینک زیر کلیک کنید :

https://www.instagram.com/sabasalimi11_official/

اینستاگرام سبا سلیمی
اینستاگرام سبا سلیمی

بیوگرافی سبا سلیمی + اینستاگرام

سبا سلیمی
سبا سلیمی
بیوگرافی آیلین بابکی

بیوگرافی شهربانو دامغانی نژاد + اینستاگرام

تهران تایمز

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.5 تعداد آرا: 8

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir