علی رضوانی 28 آذر 1363 در شهر تهران به دنیا آمده است .فارغ التحصیل کارشناسی علوم ارتباطات می‌باشد و اکنون به عنوان خبرنگار ورزشی و سیاسی شناخته می‌شود . ( بیوگرافی علی رضوانی خبرنگار )

دوران کودکی

علی رضوانی در دوران کودکی به ورزش های رزمی علاقه مند بود . وی در رشته کونگ فو تا حدی پیش رفت که به تیم ملی هم دعوت شد اما مسیر زندگی خود را به سمت خبرنگاری تغییر داد و دیگر ورزش حرفه ای را رها کرد .

وی در محله چیذر شمیرانات تهران بزرگ شده است .

دوران کودکی
دوران کودکی

باشگاه خبرنگاران جوان

درباره نحوه ی ورود به حوزه خبرنگاری گفته است در دوره های خبرنگاری باشگاه خبرنگاران حاضر شدم و پس از پشت سر گذاشتن دوره های خبرنگاری ، وارد صدا و سیما شدم و خبرنگار ورزشی شدم .

خواهر علی رضوانی

خواهر علی رضوانی از کارمندان سازمان صدا و سیما بود و همین موضوع باعث شد تا برخی شبه پارتی بازی در استخدام وی را مطرح کنند اما وی میگوید تمام دوره های لازم را مانند سایرین در باشگاه خبرنگاران پشت سر گذاشته و در روند کاملا عادی به صدا و سیما وارد شد .

وی در سال 85 زمانی که 22 ساله بود نخستین گزارش خود را برای صدا و سیما ضبط کرد .

علی رضوانی خبرنگار
علی رضوانی خبرنگار

خارج از گود و حواشی

رضوانی با نمایش اتفاق هایی که پیش از آن از چشم مردم به دور می‌ماند وضعیت نابسامان ورزش را در قالب گزارش های « خارج از گود » رسانه ای میکرد .همین موضوع باعث شد دشمن های بسیاری برای خود فراهم کرد و هنوز که چندین سال از گزارش های او میگذرد این دشمنی ها باقی مانده است .

گزارش وی از لباس سوشا مکانی که تصویر مستهجنی بر روی آن بود باعث شد وی برای مدتی محروم شود البته در همان زمان برنامه نود با به انحراف کشیدن موضوع کلیدواژه « شلوار باب اسفنجی » را در ذهن مخاطب ها جا انداخت در صورتی تصویر تیشرت سوشا محل بحث بود نه شلوار زرد رنگش !!

تصادف علی رضوانی

وی ساعت 4 صبح چهارشنبه 15 دی 1395 در یکی از اتوبان‌های تهران با خودروی خود دچار سانحه رانندگی و بلافاصله به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل شد. انتشار تصاویر وی در حالی که نیرو های اورژانس در حال رسیدگی به او هستند نشان داد که حال جسمانی وخیمی ندارد .( العالم )

تصادف علی رضوانی
تصادف علی رضوانی

بیوگرافی علی رضوانی خبرنگار

پرسپولیسی

انتشار تصویر علی رضوانی با یک جانباز پرسپولیسی در حالی که عدد 6 را با دستانش نشان میداد باعث شد پرسپولیسی بودن او لو برود و هواداران استقلال همواره با وی مشکل داشته باشند .

علی رضوانی پرسپولیسی
علی رضوانی پرسپولیسی

توهین به علی رضوانی

با وجود اینکه سلبریتی ها باید وظیفه فرهنگ سازی را انجام بدهند بعکس عمل میکنند و با اظهار نظر های نامناسب به فرهنگ جامعه آسیب میزنند .

زهرا عاملی از ترانه سرا های جوان در اقدام ناپسند اظهار داشت :

روز خبرنگار رو به نچسب ترین و خودشیرین ترین و هنرمند ستیزترین خبرنگار ایران آقای رضوانی تبریک می گم، خسته نباشی قهرمان …

این فقط یکی از مواردی بود که به علی رضوانی توهین شده است .

توهین به علی رضوانی
توهین به علی رضوانی

اشتباه پزشکی

زمانی به علت بیماری سرما خوردگی به پزشک مراجعه کرد و پزشک با انجام آزمایش به این نتیجه رسید که وی به سرطان مبتلا شده است .

اندکی بعد با بررسی های یک پزشک دیگر متوجه شد که در آزمایش اشتباه صورت گرفته است و سالم است .

بدون تعارف

گزارش های علی رضوانی با عنوان « بدون تعارف » در این سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است و معمولا به محض پخش ، از سوی شبکه های سعودی فارسی زبان مورد حمله قرار میگیرد .

گزارش های بدون تعارف از بخش خبری 20:30 پخش می‌شود و معمولا از شبکه خبر نیز باز پخش می‌شود .

اینستاگرام برنامه بدون تعارف :

https://www.instagram.com/b.tarof2030/

بازجو

یکی از برچسب های کودکانه ای که شبکه های ضد انقلاب به علی رضوانی زده اند این است که شغل قبلی وی بازجویی از متهمان سیاسی بوده است.

حال معلوم نیست چه استدلالی برای این مورد میتوان داشت که یک نیروی امنیتی را خبرنگار کنند به چه نیتی ؟

علی رضوانی بازجو
علی رضوانی بازجو

حمایت از عیسی آل کثیر

در زمانی که ماجرای محرومیت عیسی آل کثیر به دلیل شادی بعد از گلش مطرح شد . رسانه های فارسی زبان سعودی از محرومیت آل کثیر دفاع کردند اما رسانه ملی با گزارش علی رضوانی به این حکم ناحق اعتراض کرد .

علی رضوانی - عیسی آل کثیر
علی رضوانی – عیسی آل کثیر

بیوگرافی علی رضوانی خبرنگار

حمایت آرش بهمنی از محرومیت آل کثیر

آرش بهمنی خبرنگار بخش ورزشی شبکه عربستانی ‏ایران اینترنشنال از محرومیت آل کثیر حمایت کرد که با واکنش شدید کاربران ایرانی مواجه شد .

حمایت خبرنگار ایران اینترنشنال از محرومیت آل کثیر
حمایت خبرنگار ایران اینترنشنال از محرومیت آل کثیر

آرزوی مرگ توسط سلبریتی ها

بهمن 1399 با انتشار تصویر وی در حالی که در بیمارستان به علت ابتلا به کرونا بستری بود . سوشا مکانی و زینب موسوی با بی اخلاقی تمام برای وی آرزو مرگ کردند .

علی رضوانی - سوشا مکانی
علی رضوانی – سوشا مکانی
کرونا علی رضوانی
کرونا علی رضوانی
زینب موسوی - علی رضوانی
زینب موسوی – علی رضوانی
حمایت از علی رضوانی
حمایت از علی رضوانی

بازی های دوران کودکی

در مورد بازی های دوران کودکی اش گفته : بیشتر در کوچه همراه با دوستان گل کوچیک و هفت سنگ بازی میکردم نوجوان که شدم بازی های آتاری هم اضافه شد …

روز اول مدرسه

آنقدر به مادرش وابسته بود که از مدرسه فرار کرد و خودش هم میگوید به شدت بچه ننه بودم 🙂 و از مادرم دور نمیشدم . به مدت ده روز مادرم به مدرسه می‌آمد تا من با محیط مدرسه آشنا شوم .

گوشی علی رضوانی
گوشی علی رضوانی

تحریم علی رضوانی

آذر 1400 خبر تحریم علی رضوانی از سوی کشور انگلستان منتشر شد، این تحریم برای کشوری که روزی شاهان ایرانی برای کار های روزانه خود باید از آن اجازه میگرفتند یک خودتحقیری بود.

در پی این اقدام کودکانه دولت انگلستان، پیمان جبلی رئیس صدا وسیما در پیامی برای علی رضوانی نوشت:

«همکار عزیز علی رضوانی!

از اینکه جهد و شجاعت رسانه‌ای ات دولت متکبر انگلستان را عصبانی و سرگردان کرده به تو تبریک میگویم. اینکه حکومتی سلطنتی که خود کارنامه اش در قرون گذشته مالامال از نقض حقوق بشر است یک خبرنگار را تحریم کند، یعنی اینکه بیش از آنچه تصور می‌شد به یک فرتوت سیاسی تبدیل شده است. تاریخ و کشور ما جنایت سلطنت انگلیس را در دوران اشغال ایران در جنگ جهانی فراموش نمی‌کند و صدها هزار زن و مرد و کودک ایرانی جان باخته بخاطر قحطی بزرگی که عامل آن ارتش اشغالگر انگلیس بود همچنان کابوس حاکمان لندن خواهند بود. لیست اقدامات ضد حقوق بشر حکومت سلطنتی انگلیس البته خیلی طولانی است. پدران ما نقش انگلیس را در کودتای ۲۸ مرداد دیده‌اند و نسل فعلی ما هم حمایت بی قید و شرط لندن از صدام جنایتکار را. امروز هم ما نقش کلیدی لندن را در تحریم‌های غیر انسانی مردم ایران تا هم اکنون لمس کرده‌ایم. این سمبل نقض حقوق بشر وقتی یک خبرنگار را تحریم می‌کند یعنی باید به حال حقوق بشر در دنیا گریست.  موفق باشی.»خبرآنلاین

مطالب پیشنهادی

بیوگرافی زهرا چخماقی
بیوگرافی آمنه سادات ذبیح پور

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.9 تعداد آرا: 338

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir