حتما برای شما هم پیش آمده است کلمه هدس را بشنوید یا مشاهده کرده باشید و از معنی دقیق آن مطلع نباشید ، در این مطلب معنی دقیق این کلمه را مرور میکنیم . ( هدس یعنی چه ? )

هدس
هدس

هدس

واژه هدس دو معنی دارد :

  1. درخت آس
  2. طرد و زجر

هدس :درخت آس درختی است که در بهشت کاشته شده.عصای حضرت موسی (ع) از شاخه ی آن درخت بود و آن را جبرائیل (ع) برای او آورد.حضرت مهدی (عج) هنگام ظهور،عصای موسی (ع) را همراه دارد.آس،درختی است بلندتر از انار،دارای گل و برگی معطر،و تخمش سیاه است.در مناهی رسول (ص) از خلال کردن با چوب آن نهی شده است.

معارف و معاریف،جلد 1 ،صفحه 80

تلفظ هدس

/hadas/

معنی هدس در لغتنامه دهخدا

هدس. [ هََ دَ ] (ع اِ) درخت آس. (منتهی الارب ). مورد. (یادداشت به خط مؤلف ). نام درخت آس در نزدمردم یمن. واحد آن را هدسة گویند. (اقرب الموارد).


هدس. [ هََ ] (ع مص ) طرد و زجر. (اقرب الموارد).

کلمه : هدس
اشتباه تایپی : ins
آوا : hadas
نقش : اسم
واژه هدس

هدس در زبان عربی

متن اصلیمعنی
هَدَسَ [عمومی]هَدَسَ : هَدْساً فيهِ: در آن فكر كرد و انديشيد- اين كلمه سريانى است.
هدس در زبان عربی

هدس یعنی چه ?

درخت مورد ، آس

Myrtus Communis به فارسی مورد، آسای و ریحان نیز نامند، به هندی ادهیره می نامند . بستانی و بری می‌باشد. درخت بستانی آن مانند درخت انار است و برگ آن سبزتر و ضخیم‌تر و در طول کمتر از آن و خزان نمی‌کند و خوشبو و معطر و طعم آن اندک تلخ و با عفوصت بسیار و گل آن سفید رنگ و خوشبوی و ثمر آن در ابتدا سبز و بعد رسیدن و پخته شدن سیاه رنگ و با اندک حلاوت و مرارت و عفوصت و غذائیت اندک و تخم آن سفید ریزه املس و در بعضی ثمرها سه و در بعضی زیاده تا هشت و نه و ده می‌باشد به حسب بزرگی و کوچکی آن.
طبیعت آن مرکب‌القوی است و جزو بارد در آن غالب و جزو حار آن کم‌تر و به سبب ارضیتی که دارد یابس، قابض و برودت آن کمتر تا به درجه اول و یبوست آن در دوم شیخ‌الرئیس در درجه اول سرد و در اوایل درجه سوم خشک گفته است .

خواص درخت آس

مقوی قلب و رافع خفقان و سردرد و دوار سر میباشد قوه باصره را تقویت نموده و ورمها و چرکهای بدن را حل نموده و خشک مینماید. معده و بطور کلی احشاء را تقویت میکند از آنجائیکه مدر بول و قابض و حل کننده و شادکننده و نگهدارنده اسهال است در بسیباری از امراض معالج خواهد بود مضافاً سنگهای کلیه و مثانه را دفع و خون ریزهها را بطور کلی بند میاورد. میوه آن با نیروی تریاقی موجود کلیه سموم بدن را دفع مینماید .

مطالب مرتبط

تفاصیل یعنی چه ?

تواصی یعنی چه ?

باژگونه یعنی چه ?

امرار یعنی چه ?

خلد آشیان یعنی چه ?

طنین یعنی چه ?

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.9 تعداد آرا: 104

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir