جی دراگون ۲۷ مرداد ۱۳۶۷ در سئول کره جنوبی به دنیا آمده است، وی لیدر گروه بیگ بنگ و یکی از پرطرفدارترین خواننده های کره جنوبی می‌باشد که در کشور ما هم بسیار مورد توجه قرار دارد.

جی دراگون

نام نام خانوادگی:کوون جی یونگ
Kwon Ji Yong
권지용
لقب:جی دراگون
G-Dragon
تاریخ تولد:۱۸ آگوست ۱۹۸۸
پنج شنبه، ۲۷ مرداد ۱۳۶۷
سن:35 سال و 8 ماه
محل تولد:سئول
نژاد:وون
محل سکونت:سئول
تحصیلات:کارشناسی رشته موسیقی پست مدرن
در دانشگاه گیونگ هی
برادر:ندارد
خواهر:کوون دامی
همسر:ندارد
فرزند:ندارد
قد:۱۷۷ سانتی متر
وزن:58 کیلوگرم
رنگ چشم:قهوه ای
گروه خونی:A+
رنگ مو:مشکی
غذای مورد علاقه:سئولئونگ تانگ Seolleongtang
شهر مورد علاقه:سئول و ونیز
رنگ مورد علاقه:مشکی
فیلم مورد علاقه:تماس
عدد مورد علاقه:3 و 8
درآمد سالیانه:3~5 میلیون دلار
ثروت:55 میلیون دلار
ملیت:کره جنوبی
صفحه IMDB:IMDB
جی دراگون ویکی پدیا
جی دراگون ویکی پدیا

کودکی جی دراگون

یک خواهر بزرگتر از خود به اسم کوون دامی دارد که در زمینه مدلینگ فعالیت می‌کند، پدرش کارمند دولت و مادرش پرستار بود. از همان سال های کودکی با تشویق مادرش یادگیری موسیقی را آغاز کرد.

در دوران کودکی آنقدر مورد توجه مادرش بود که در محله و مدرسه « پسرِ مامان » خطاب میشد و خیلی از این موضوع ناراحت بود.

آغاز موسیقی

همزمان با آغاز فراگیری موسیقی در یک گروه موسیقی کودکانه به اسم Little Roo’Ra عضو شد، این گروه با هزینه خانواده اعضای آن تشکیل شد و یک آلبوم با 9 قطعه موسیقی منتشر کرد.

فراخوان کمپانی اس ام

زمانی که هفت ساله بود گروه Little Roo’Ra برای همیشه منحل شد و جی دراگون مدتی از موسیقی فاصله گرفت اما مادرش همچنان پیگیر کار او بود.

نهایتا در هشت سالگی توسط مادرش برای شرکت در فراخوان استعداد یابی کمپانی اس ام ثبت نام کرد و پس از قبولی در تست این شرکت، وارد مرجله کارآموزی شد.

به مدت 5 سال مشغول فراگیری خوانندگی و دنس بود، سرانجام کمپانی اس ام جی دراگون را به کمپانی وای جی فروخت و از این بابت درآمد خوبی کسب کرد.

جی دراگون خواننده کره ای
جی دراگون خواننده کره ای

علاقه به سبک رپ

در دوره نوجوانی با شنیدن رپ های امریکایی به سبک رپ علاقه مند شد و دوست داشت به عنوان رپر فعالیت خود را ادامه دهد. با توجه به همین موضوع در کلاس های آموزش رپ شرکت کرد.

جی دراگون بیگ بنگ
جی دراگون بیگ بنگ

انتخاب نام هنری

میدانیم که نام واقعی او کوان جی یونگ است ولی به دلیل علاقه به زبان انگلیسی و تحت تاثیر فرهنگ آمریکایی با ترکیب « جی » + « دراگون ( به معنی اژدها ) » نام هنری « جی دراگون » را برای خود انتخاب کرد.

جوانترین رپر

سال 2001 در سیزده سالگی با انتشار آلبوم flex به عنوان جوان ترین رپر کره جنوبی معرفی شد، انتشار همین آلبوم باعث شهرت و محبوبیت او در میان نوجوانان کره ای شد.

گروه بیگ بنگ

سال 2006 به همراه: تاپ، ته یانگ، سونگری و دسونگ گروه BIGBANG را تحت مالکیت شرکت وای جی تشکیل دادند و خیلی زود به عنوان یکی از بهترین گروه های موسیقی در کره جنوبی شناخته شدند.

آهنگسازی جی دراگون

طی این سال ها جی دراگون علاوه بر خوانندگی در زمینه آهنگسازی نیز فعالیت داشته است، از آهنگ هایی که تاکنون ساخته است میتوان به آهنگ های «Lie» و «روز به روز» و «Last Farewell» و «Ringa Linga» برای بیگ بنگ و آهنگ «آفرین به تو» برای توانی وان و همچنین آهنگ «I Miss You So Bad» را برای گروه هم کمپانی خود یعنی icon، اشاره کرد.

آهنگ های سولو جی دراگون

در ابتدای سال 2009 جی دراگون اولین آلبوم سولو خود با اسم Heartbreaker روانه بازار موسیقی کرد و با استقبال خوبی که از این آلبوم شد، چند ماه بعد چند آهنگ سولو دیگر منتشر کرد تا ثابت کند به هیچ عنوان وابسته به گروه بیگ بنگ نیست.

نخستین کنسرت جی دراگون

در اواخر سال 2009 نخستین کنسرت انفرادی خود را برگزار کرد و با فروش تمامی بلیط ها در کمتر از 30 دقیقه، نشان داد که به عنوان یک خواننده سلو هم موفق باشد.

GD & TOP

سال 2010 با هم گروهی خود یک لبوم به اسم GD & TOP روانه بازار کرد که با فروش بسیار بالایی که داشت درآمد زیادی را نسیب جی دراگون کرد. جالب است بدانیم که GD & TOP تا 14 ماه در بین ده آلبوم پرفروش کره جنوبی قرار داشت.

مصرف مواد مخدر جی دراگون

سال 2011 رسانه های کره جنوبی خبر مصرف مواد مخدر توسط جی دراگون را منتشر کردند، این خبر در همان روز با واکنش دراگون مواجه شد.

او در توضیح ماجرا گفت که توسط یک دوست به مهمانی خاصی دعوت شد و در آنجا به او یک سیگار تعارف کردند که حاوی مقداری « ماریجوانا» بود ولی خودش از این موضوع بی اطلاع بوده است، زمانی که در راه بازگشت از آن مهمانی بود پلیس خودرو او را متوقف کرد و با انجام تست مواد مخدر مشخص شد که او ماریجوانا مصرف کرده است.

دراگون میگوید این بازی کثیف برای تخریب چهره او در رسانه ها انجام شده است.

جی دراگون
جی دراگون

خرید هتل برای مادرش

سال 1391 دراگون یک هتل برای مادرش خرید تا بتواند زحمات او در کودکی را جبران کند و همیشه میگوید که اگر پیگیری های مادرم نبود من خواننده نمیشدم.

سربازی پرماجرا

فوریه سال 2018 برای انجام خدمت سربازی به یک پادگان نظامی در شرق کره جنوبی اعزام شد، 3 ماه بعد خبر آسیب دیدگی جی دراگون از ناحیه مچ پا مطرح شد.

یکی از رسانه های کره جنوبی اعلام کرد دراگون را با هیکوپتر به یک بیمارستان نظامی مجهز منتقل کرده اند و برای مدت پنج ماه خبری از خروج او از این بیمارستان مطرح نشد. همین موضوع باعث شد شایعه رشوه دادن او مطرح شود.

برخی میگفتند او با توجه به ثروت زیادی که دارد به نیرو های ارتش رشوه داده است تا به مدت پنج ماه به بهانه آسیب دیدگی مچ پا در یک بیمارستان استراحت کند و از خدمت سربازی معاف شود.

فروش 650 هزار بلیط کنسرت

سال 2017 جی دراگون برای برگزاری بزرگترین تور کنسرت جهانی توانست 650 هزار بلیط در 4 قاره جهان به فروش برساند، این تور شامل اجرای کنسرت در 29 شهر مختلف میشد.

رسوایی خیریه برای مالیات

سال 2020 خبری منتشر شد که نشان میداد جی دارگون برای کاهش مالیات فروش آلبوم های خود، یک خیریه تاسیس کرده است ولی میزان کمک هایی که این خیریه به نیازمندان کرده است 35 برابر بیشتر از واقعیت سندسازی شده است.

دراگون در این مورد به رسانه ها اینطور توضیح داد که مدیریت خیریه بر عهده یک عده بوده است که آنها خیانت در امانت کرده اند و او از این ماجرا هیچ اطلاعی نداشته است.

به عنوان مثال در یکی از کمک هایی که با اسم خیریه او انجام شد 3.5 تن برنج بجای 35 تن برنج برای یکی از مناطق کره جنوبی ارسال شد.

usb فلش

جی دراگون در سال 2017 اعلام کرد آلبوم جدیدش به نام Kwon Ji Yong را بصورت usb فلش به فروش میرساند و برای کاهش آلودگی محیط زیست نسخه سی دی نخواهد داشت.

عده زیادی به دلیل گران شدن قیمت آلبوم از خرید آن خودداری کردند و حتی کار تا جایی بالا گرفت که آکادمی چارت آلبوم او را به دلیل در دسترس نبودن برای همه مردم، از آلبوم های سال کنار گذاشت.

برند Peaceminusone

دراگون در کنار تبلیغ برای برند های معروف، از سال 2016 برند Peaceminusone را برای خود ثبت کرد، وی از طریق فروش پوشاک با این برند درآمد قابل توجه ای کسب میکند. ویژگی اصلی پوشاک Peaceminusone عدم تعریف برای جنسیت خاص می‌باشد.

G-Dragon
G-Dragon

روابط عاشقانه جی دراگون

ارتباط با نانا کوماتسو ?

سال 1395 صفحه اینستاگرام جی دراگون هک شد و عکس های خصوصی او با نانا کوماتسو در صفحه او منتشر شد ولی آنها این رابطه را انکار کردند و گفتند هیچ رابطه عاشقانه ای مطرح نیست.

شایعات ازدواج جی دراگون ?

هر سال شایعه جدیدی در مورد رابطه جی دراگون با خواننده های معروف مطرح می‌شود که تاکنون هیچکدام تائید نشده است.

نانا کوماتسو و جی دراگون
نانا کوماتسو و جی دراگون

اینستاگرام جی دراگون

برای مشاهده صفحه جی دراگون در شبکه اجتماعی اینستاگرام، بر روی لینک زیر کلیک کنید:

instagram.com/xxxibgdrgn/


اینستاگرام جی دراگون
اینستاگرام جی دراگون
جی دراگون اهنگ
جی دراگون اهنگ

مطالب پیشنهادی

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.8 تعداد آرا: 137

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir