لی نا-اون 15 اردیبهشت 1378 در چئونگجو کره جنوبی به دنیا آمده است، وی به عنوان بازیگر و خواننده شناخته می‌شود. پیشتر عضو گروه اپریل بود ولی اکنون بیشتر به دلیل موفقیت در عرصه بازیگری شهرت پیدا کرده است، در ادامه بیوگرافی لی نا اون را مرور میکنیم.

لی نا-اون بازیگر
لی نا-اون بازیگر
لی نا-اون خواننده
لی نا-اون خواننده

لی نا-اون

نام نام خانوادگی:Lee Na-eun (이나은)
اسم هنری:Naeun
تاریخ تولد:May 5, 1999
۱۵ اردیبهشت ۱۳۷۸
سن لی نا-اون:24 سال و 10 ماه
محل تولد:Cheongju, South Korea
برادر:ندارد
خواهر:لی جی یون
تحصیلات:دیپلم هنر های نمایشی
همسر:ندارد
فرزند:ندارد
قد:167 سانتیمتر
وزن:47 کیلوگرم
گروه خونی:B+
رنگ مو:خرمایی
رنگ چشم:قهوه ای
رنگ مورد علاقه:سفید
بازیگر مورد علاقه:شین ها کیون
لی جی هون
خوارکی مورد علاقه:شربت آلو
درآمد سالیانه:100 هزار دلار
ثروت:1 میلیون دلار
صفحه IMDB:IMDB
لی نا-اون
لی نا-اون عکس
لی نا-اون عکس

خانواده لی نا اون

یک خواهر بزرگتر از خود به اسم « لی جی یون » دارد، پدرش کارمند دولت و مادرش معلم مدرسه بوده است. تا دوره دبیرستان در شهر محل تولدش ساکن بود ولی برای ادامه تحصیل به دبیرستان هنر های نمایشی سئول رفت. در این دبیرستان با دویون از گروه وکی مکی همکلاسی میشود.

لی نا-اون کره ای
لی نا-اون کره ای

علاقه به هنر

از دوران کودکی به بازیگری و اجرای برنامه های تلویزیونی علاقه داشت، زمانی که 9 سال بیشتر نداشت در یک مسابقه استعدادیابی محلی شرکت کرد و توانست در میان کودکان منتخب قرار بگیرد اما به دلیل ضعف شرکتی که این استعدادیابی را برگزار کرده بود، کودکان منتخب در مسیر شکوفایی قرار نگرفتند.

لی نا-اون
لی نا-اون

استعدادیابی در نوجوانی

پس از تجربه تلخ دل بستن به شرکت های استعدادیابی، مدتها در هیچ استعدادیابی شرکت نکرد تا اینکه در 13 سالگی مجددا تصمیم گرفت شانس خودش را محک بزند.

اینبار برای شرکت در تست استعدادیابی کمپانی jyp به سئول رفت و توانست به عنوان کارآموز پذیرش بگیرد؛

افسردگی

با گذشت دو سال از دوره کارآموزی، کمپانی لی نا اون را برای عضویت در هیچ گروهی انتخاب نکرده بود. همین موضوع باعث شد تصور کند این بار هم نمیتواند به آرزو هایش برسد، مدتی دچار افسرگی شد و حتی برای شرکت در مسابقه سیکستین حاضر به ثبت نام نشد. افرادی که در این مسابقه شرکت کردند شانس این را به دست می‌آوردند که به گروه توایس بپیوندند.

مدتی کارآموزی را ترک کرد، و صرفا به تحصیل خود پرداخت اما این موضوع باعث نمیشد که بتواند از فکر هنر بیرون بیآید.

لی نا اون
لی نا اون

بازیگری بجای خوانندگی

در این دوره سخت از زندگی خود به این نتیجه رسید که شاید استعداد خوانندگی ندارد و باید به بازیگری ورود پیدا کند، درست در همین زمان از شرکت dsp برای عضویت در گروه موسیقی april دعوت شد.

گروه دخترانه April

آگوست 2015 به گروه آپریل پیوست، اولین آلبوم این گروه Dreaming نام داشت، اعضای این گروه سن کمی داشتند و به همین دلیل توانستند مورد توجه نوجوانان قرار بگیرند.

گروه آپریل پس از هفت سال فعالیت در سال 2022 برای همیشه منحل شد و قرارداد اعضای آن به پایان رسید.

ویکی پدیا لی نا-اون
ویکی پدیا لی نا-اون

فعالیت خارج از گروه

در سال هایی که عضو گروه اپریل بود دو آهنگ خارج از گروه خواند، نخست به همراه جینسول ترانه ای برای برنامه SBS TV Switch خواند سپس با «راوی» از گروه VIXX آهنگ Rain را خواند.

بازیگری

لی نا-اون سال 2016 در یک سریال اینترنتی به اسم April Love بازی کرد، یکسال بعد در سریال my Father is Strange نقش کوتاهی را بازی کرد. سپس با بازی در سریال Modulove خود را به عنوان یک بازیگر جوان به اثبات رساند.

موفقیت در بازیگری

زمانی که انتشار سریال های کره ای در فضای مجازی به اوج خود رسید او برای بازی در سریال A-TEEN دعوت شد، انتشار این سریال در سال 2018 باعث شد محبوبیت بسیار زیادی به دست بیاورد. با ساخته شدن فصل دوم این سریال و حضور موفق لی نا اون در آن، دیگر در سراسر کره جنوبی او به عنوان یک بازیگر موفق شناخته می‌شد.

سال 2019 با بازی در سریال های Hip Hop King – Nassna Street، I Have a Secret و Twenty Twenty توانست حتی به شهرت بین المللی دست پیدا کند و از نظر مالی به موفقیت چشمگیر برسد.

مدلینگ

مثل هر هنرمندی که به شهرت میرسد، لی نا-اون هم پس از رسیدن به شهرت از شرکت های تبلیغاتی برای حضور در تبلیغات، دعوت به همکاری شد، در این سال ها برای شرکت های بسیاری تبلیغ انجام داده است توانسته از این طریق درآمد قابل توجه ای به دست بیاورد.

اجرا

از 2019 تا 2021 اجرای برنامه اینکیگایو را به همراه جه‌هیون و مینهیوک بر عهده داشت، همچنین سال 2019 مجری برنامه «آشپزی ناهار دبیرستان» و سال 2020 مجری برنامه های «دریافت آن زیبایی»، «رستوران غذای مدرسه» و «SBS Gayo Daejeon» شد.

جنجال رسانه ای

در سال 1399 برادر هیونجو ( عضو گروه آپریل ) در یک مصاحبه اعلام کرد که لی نا-اون، خواهرش را آزار روحی و روانی کرده است و این موضوع تا حدی به پیش رفته است که هیونجو قصد خودکشی دارد.

این موضوع درست زمانی مطرح شد که لی نا-اون در اوج موفقیت کاری خود قرار داشت، برخی از شرکت ها با مطرح شدن این ماجرا حاضر به امضای قرارداد با لی نا-اون نشدند و از این جهت ضرر مالی زیادی به او وارد شد.

لی نا-اون با پیگری قضایی توانست به اثبات برساند که ادعای برادر هیونجو دروغ بوده است و او را مجبور کرد که رسما اعلام کند که دروغ گفته است.

عکس لی نا-اون
عکس لی نا-اون

همسر لی نا-اون

آیا لی نا-اون ازدواج کرده است ?

خیر تاکنون لی نا-اون رسما ازدواج نکرده است، فقط مدتی شایعه ارتباط او با یون یونگ (عضو گروه A-JAX) مطرح بود که در حد شایعه باقی ماند.

معیار ازدواج لی نا اون چیست ?

جایی گفته است از مرد های همکارش کسی را به عنوان همسر انتخاب نمیکند زیرا دوست دارد فردی همسرش باشد که مشغله کاری زیادی نداشته باشد و بتواند زمان زیادی را به او اختصاص بدهد.


اینستاگرام لی نا اون

برای مشاهده پیج اینستاگرام لی نا اون، بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.instagram.com/betterlee_0824/

اینستاگرام لی نا-اون
اینستاگرام لی نا-اون

مطالب پیشنهادی

بیوگرافی لی نا-اون

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.8 تعداد آرا: 104

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir