ژیار JIAR متولد 14 اردیبهشت سال 1355 است، وی موسیقیدان، خواننده و بازیگر می‌باشد. در ادامه بیوگرافی این هنرمند ایرانی را مرور می‌کنیم.

تاریخ تولد: May 14, 1976
جمعه، ۲۴ اردیبهشت ۱۳۵۵
سن:47 سال و 11 ماه
ژیار خواننده
ژیار
ژیار

سرگذشت کودکی و نوجوانی

ژیار موسیقی­دان ایرانی، خواننده پاپ کلاسیک و بازیگر می­باشد. او در 24 اردیبهشت سال 1355 در ایران به دنیا آمد. موسیقی همواره انگیزه حقیقی ژیار در زندگی بوده است. زمانی که ده ساله بود، با ارگ کوچکی که از مادربزرگش هدیه گرفت، شور اصیل زندگی‌­اش را یافت و مسیر سرشار از عشق خود به ملودی را آغاز کرد.

او در 14 سالگی شروع به آموختن پیانو با استاد خود کرد. پس از آموختن دانش کلاسیک موسیقی، ژیار علاقه زیادی به سازهای زهی در خود یافت و نواختن ساز ویولن را نزد استاد ارمنی، زاون یدیگاریان، به صورت حرفه‌­ای فرا گرفت.

ژیار
ژیار

فیلم شناسی

ژیاردر سال 1368 حرفه بازیگری را با ایفای نقش اول فیلم “توپ” به کارگردانی یدالله نوعصری آغاز کرد. بازی موفق ژیار در این فیلم منجر شد او و دیگران به استعدادش در بازیگری نیز آگاه شود. در سال 1377 در جشنواره تئاتر با ساختن موزیک متن برای نمایش “ساحل” مورد توجه بسیار قرار گرفت. اشتیاق ژیار برای ساخت و اجرای موسیقی اپرایی باعث پیشرفت سریع این هنرمند جوان شد.

در آن سالها نوازندگان موسیقی در ایران مورد حمایت نبودند و ژیار مجبور شد فعایت­‌های موسیقی را برای مدتی متوقف کند و در رشته مهندسی نرم­افزار کامپیوتر مشغول به تحصیل شود. او در این زمینه نیز مهارت بالایی کسب کرد. ژیار می­گوید کدهای برنامه­ نویسی برای او نقش نت­‌های موسیقی را دارند.

ژیار
ژیار

حرفه موسیقی

پس ازمهاجرت به اروپا، ژیار بر آن شد که فعالیت­های موسیقی را از سرگیرد. او تک ­آهنگ­های متعددی به همراه خواننده­های فرانسوی و آلمانی اجرا کرده است. موسیقی ژیار موضوعات روز اجتماعی و سیاسی را منعکس می­کند. قطعه “مرثیه” او متاثر از جنگ اخیر میان روسیه و اوکراین و پیامد آن بر روی مردم بی­گناه می­باشد.

این قطعه همراه  استر وگواری، خواننده آلمانی و تیم استفنسون، گوینده و دوبلور امریکایی اجرا و منتشر شد. در حال حاضر ژیار نزد مایسترو، جانکارلو مونسالو فنون آواز، صداسازی و خوانندگی اپرا را فرامی­گیرد.

blank
ژیار

دیدگاه موسیقی ژیار

ژیار بر این باور است که موسیقی صدایی متشکل از ریتم­های منظم است. اولین برخورد انسان با موسیقی در دوران جنینی وی می­باشد. ضربان قلب مادر به شکلی پیامی احساسی به جنین منتقل می­کند. ضربان قلب جنین با ضربان قلب مادر همسان می­شود.

آنچه در دوران جنینی اتفاق افتاده در ضمیر ناخوداگاه همه ما جاریست. ژیار عقیده دارد که موسیقی احساس را بدون دخالت ما به ضمیر ناخوداگاهمان منتقل کرده و راه خود را برای منقلب کردن ضمیر ما پیدا می­کند. موسیقی مسیر اندیشه را به دست گرفته و ما را با خود هم­سو می­کند.

در طلب رهایی ذهن، ژیار مدت زمان زیادی را در طبیعت سپری می­کند. سیر طبیعت این فرصت را به او می­دهد تا مقولات غیر قابل وصف را از طریق موسیقی بیان کند. او بر این باور است که طبیعت همواره در ارتعاش است و موسیقی که با الهام از طبیعت و خودجوش بوجود می­آید قابلیت انتقال بهتری با مخاطب دارد.

ژیار دنباله ­رو ایده­ های جهانی است و علاقه‌مند به موسیقی ملل می­‌باشد. موسیقی او مخاطب شخصی ندارد، مخاطب او کل افراد بشر با هر عقیده و فرهنگی می­باشد. ژیار می­گوید از طریق موسیقی خود تلاش دارد به برقراری صلح و اهمیت آن در جهان اشاره کند و این پیام را به جهانیان برساند که لازم است اذهان خود را عاری از بیزاری و کینه به همنوعان خود کنیم و در غیر این­ صورت گفتمان صلح تا ابد مزاحی بیش نخواهد بود. ژیار آرزو می­کند روزی خبر “صلح روی زمین برقرار است” را بشنود.

ژیار خواننده ایرانی
ژیار خواننده ایرانی

منابع:

  1. وبسایت رسمی
  2. Instagram
  3. IMDB

عکس پروفایل ژیار JIAR

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.7 تعداد آرا: 239

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir