سارا باقری، بازیگر جوان گیلانی، در حال حاضر درخشش خود را در عرصه ی بازیگری به نمایش می‌گذارد. در این مقاله، به بیوگرافی و سابقه ی کاری این هنرمند جوان می‌پردازیم و نگاهی به مسیر پیش رویش خواهیم داشت.

Sara Bagheri
Sara Bagheri
سارا باقری ویکی پدیا
سارا باقری
نام نام خانوادگی:سارا باقری
Sara Bagheri
تاریخ تولد:1374
محل تولد:رشت – گیلان
محل سکونت:تهران
وضعیت تاهل:مجرد
بیوگرافی سارا باقری
سارا باقری بازیگر
سارا باقری بازیگر

سارا باقری

سارا باقری، زاده‌ی دیار سرسبز گیلان در سال ۱۳۷۴، بازیگری خوش‌آتیه است که در عرصه سینما و تلویزیون ایران می‌درخشد. او که فارغ التحصیل رشته کارگردانی می‌باشد، از سن ۶ سالگی با دنیای هنر و نمایش پیوند خورد و مسیر پرفراز و نشیب خود را از رادیو آغاز کرد. سپس با حضور در تئاتر، به پویایی و ظرافت بازیگری خود عمق بخشید و سرانجام با بازی در سریال پرمخاطب “افرا” به اوج شهرت و محبوبیت رسید.

سارا باقری بازیگر گیلانی
سارا باقری بازیگر گیلانی

خانواده سارا باقری

سارا باقری، بازیگر جوان و خوش‌آتیه سینما و تلویزیون، در خانواده‌ای هنرمند متولد شده است. پدرش، قدیر باقری، کارگردان و تهیه‌کننده شناخته‌شده‌ای است و مادرش، خانم طاهره اسماعیلی، در رادیو فعالیت می‌کند. تنها خواهر سارا نیز تجربه بازیگری دارد و در حال حاضر در حال یادگیری گریم است.

سارا باقری عکس
سارا باقری عکس

بیوگرافی سارا باقری

شروع از کودکی

از شش سالگی در کسوت گوینده و بازیگر، قدم در عرصه صدا و سیما نهادم و در رادیو گیلان فعالیت خود را آغاز کردم. سپس با عضویت در صدا و سیمای مرکز گیلان (شبکه باران) علاوه بر گویندگی، تجربه بازیگری در جلوی دوربین را نیز کسب کردم.

در سال ۱۳۸۲، در سن ۱۳ سالگی، با بازی در رادیو تئاتر، جایزه بهترین بازیگر جشنواره فجر را از آن خود کردم و در سال ۱۳۸۶ نیز عنوان بهترین بازیگر جشنواره تولیدات مرکز استان را به دست آوردم.

در سایه پدر: می‌توان گفت که بخش قابل توجهی از فعالیت‌های هنری من در کنار پدرم رقم خورده است. در حدود ۷۰ درصد کارهایی که در آنها حضور داشتم، پدرم به عنوان تهیه‌کننده و کارگردان نقشی اساسی ایفا می‌کرد. تاثیرگذار: بدون شک، حضور پدرم در عرصه سینما و تلویزیون، از همان دوران کودکی بستر مناسبی را برای رشد و شکوفایی من فراهم کرد. این موضوع را نمی‌توان انکار کرد که بسیاری از افراد به دلیل جایگاه پدرم در این حوزه، تصور می‌کنند که من بدون هیچ تلاشی به تمام این فرصت‌ها دست یافته‌ام.

مهاجرت به تهران

از سن ۱۸ سالگی راهی تهران شدم و در چند سریال به ایفای نقش پرداختم. پیش از آن، برای کسب تجربه در شبکه باران فعالیت کرده بودم. با وجود اینکه پدر و مادرم همچنان در رشت زندگی می‌کنند، من سال‌هاست که در پایتخت مشغول به کار هستم.

سارا باقری در سریال “افرا”

سارا باقری که با بازی در نقش مائده در سریال “افرا” که در شهریور ۱۴۰۰ پخش شد، به شهرت رسید، می‌گوید پیش از این با گروه تولید این سریال هیچ آشنایی نداشته است.

او در این باره می‌گوید: “از طریق یکی از دوستان به گروه معرفی شدم و بعد از تست بازیگری، با تایید آقای بهرنگ توفیقی، کارگردان سریال، قرارداد بستم.”

باقری که تجربه ی زیادی در تئاتر و رادیو دارد، پیش از این در چند سریال تلویزیونی هم بازی کرده بود. اما “افرا” اولین تجربه ی او در یک سریال پرمخاطب بود.

او در مورد این تجربه می‌گوید: “بازی در این سریال برای من تجربه ی بسیار ارزشمندی بود. از همکاری با آقای توفیقی و سایر عوامل سریال خیلی چیزها یاد گرفتم.”

باقری به نقش خود در سریال “افرا” هم اشاره می‌کند و می‌گوید: “نقش مائده دختری بود که با چالش‌های زیادی در زندگی روبرو بود. من سعی کردم با تمام وجود این شخصیت را بازی کنم و امیدوارم که مخاطبان از آن راضی بوده باشند.”

زندگینامه سارا باقری
زندگینامه سارا باقری

مائده سریال افرا

مائده شخصیتی پیچیده و جذاب داشت. لجبازی او در کنار حفظ احترام بزرگترها و عدم کوتاه آمدن از خواسته‌هایش، او را به شخصیتی به یاد ماندنی تبدیل کرده بود.

به جرات می‌توانم بگویم که مائده یکی از خاص‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌هایی بود که در طول دوران بازیگریم ایفا کردم. خاطره بازی در نقش او همیشه در ذهنم باقی خواهد ماند و جای خالی او را در قلبم حس خواهم کرد.

مائده سریال افرا
مائده سریال افرا
سارا باقری در سریال افرا
سارا باقری در سریال افرا

بازیگران سریال افرا

نام بازیگرنقش
مهدی سلطانی سروستانیحاج محمود فروزش
روزبه حصاریمسعود فروزش
پژمان بازغیوحید قلی‌پور
مینا وحیدمهتاب فروزش
سارا باقریمائده فروزش
محمد صادقیپیمان قلی‌پور
هامون سیدیعقیل قلی‌پور
نسرین باباییپروین
فریبا متخصصاعظم
اسماعیل محرابیسیروس قلی‌پور
پیام دهکردیافراسیاب مامانی
علیرضا آرادکتر مجد
داریوش سلیمیرسولی
مهرداد بخشیعلیرضا
آریا دلفانیمهران
فهیمه مومنیصبا
بهمن صادق حسنیرحیمی
بازیگران سریال افرا
عکس سارا باقری
عکس سارا باقری

اشتیاق خانوادگی به تماشای من در سریال افرا

علاقه‌ی خانواده‌ام به سریال افرا به حدی است که هر سه بار پخش آن را دنبال می‌کنند و از آن لذت می‌برند. پدرم که در بسیاری از پروژه‌های کارگردانی من در کنارم حضور داشته، شناخت عمیقی از بازیگری من دارد و به همین دلیل نقدهای دقیق‌تری ارائه می‌دهد.

مخاطب تلویزیون زیاد است

علاقه من به تلویزیون به دلیل طیف وسیع مخاطبان آن از اقشار مختلف جامعه است. با این حال، سینما نیز جذابیت خاصی برایم دارد و مشتاقم تا در این عرصه نیز تجربیاتی کسب کنم.

گفتن اینکه طول نقش برایم اهمیتی ندارد، کلیشه‌ای رایج است. به نظر من، برای هر بازیگری دیده شدن بیشتر حائز اهمیت است.

سارا باقری زندگینامه
سارا باقری زندگینامه

سریال های سارا باقری

  • سریال افرا
  • نیمه پنهان ماه
  • عطر ترنج
  • آپارتمان نشین ها
  • ماجراهای فامیلی
  • گل دره
  • ماه نشین
  • فرزندانِ آقا
  • طلایه داران
  • نه چندان دور
  • خانه پدری یک
  • خانه پدری دو
  • جشنِ مهرگان
  • فردا روشن است
سریال های سارا باقری
سریال های سارا باقری

فیلم های سارا باقری

  • خون بها
  • سینمایی روحن 
  • مارال 
  • سینمایی سوگند 
  • سریال کوبار 
  • سریال ملکاوان 
  • مسیرِ مهر 
فیلم های سارا باقری
فیلم های سارا باقری

نمایش خانگی

  • سریال هیولا

اینستاگرام سارا باقری

برای دیدن پیج سارا باقری در اینستاگرام، بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.instagram.com/_sarabagherii

اینستاگرام سارا باقری
اینستاگرام سارا باقری

بیوگرافی سارا باقری

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 34

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir