مهدی سلطانی روز اول شهریور سال 1350 در شهرتان سروستان استان فارس به دنیا آمده است ، در رشته بازیگری لیسانس و در کارگردانی فوق لیسانس داشته و دکتری خود را از دانشگاه آوینیو فرانسه سال 87 گرفته او مدرس دانشگاه نیز می باشد ( بیوگرافی مهدی سلطانی و همسرش + اینستاگرام ).

بیوگرافی مهدی سلطانی

نام نام خانوادگیمحمد مهدی سلطانی سروستانی
تاریخ تولد1 شهریور 1350
August 23, 1971
سن52 سال و 8 ماه
محل تولدسروستان – فارس
مدرک تحصیلیدکترای نمایش و کارگردانی
وضعیت تاهلمتاهل
فرزندرژا
بیوگرافی مهدی سلطانی و همسرش + اینستاگرام

اسم کاملش « محمد مهدی سلطانی سروستانی » است .


بیوگرافی مهدی سلطانی
بیوگرافی مهدی سلطانی
مهدی سروستانی و حمید سمندریان
مهدی سروستانی و حمید سمندریان

ترجمه

مهدی سلطانی دو مقاله در رابطه با بازیگری و نویسندگی به رشته تحریر درآورده و کتابی هم به اسم رئالیسم در تئاتر ترجمه و به چاپ رسانده است ، او تحقیق و پژوهش هایی هم در زمینه کارگردانی و هنر انجام داده است .

تئاتر

کار خود را در زمینه بازیگری تئاتر در بدو ورود به دانشگاه آغاز کرده و در سال 73 برای نخستین بار تئاتری به نام چند و چون به چاه افتادن چوپان را در جشنواره فجر اجرا کرده است .

مهدی سلطانی بازیگر
مهدی سلطانی بازیگر

آواز

سلطانی به بازخوانی قطعه قدیمی و خاطره ساز « در این دنیا » با شعری از مرحوم معینی کرمانشاهی اقدام کرده و تا به حال 2 قطعه در اینترنت با صدای خود منتشر کرده است .

مشهور شدن

او با بازی در سریال در مسیر زاینده رود سال 1389 شناخته شد ، و به دنبال آن در سریال های « مدینه » ، « مادرانه » و « دیوار » به ایفای نقش پرداخت ک باعث بیشتر دیده شدنش می شود .

مهدی سلطانی
مهدی سلطانی

نقش مورد علاقه

می گوید از میان نقش هایی که تا به حال بازی کرده ام ، نقش « حاج بهزاد مصیب » در سریال در مسیر زاینده رود « اردلان تمجید » در سریال مادرانه و نقش « جمیل » در سریال دیوار را دوست دارم .

دانشگاه

او علاوه بر کارگردانی و بازیگری استاد دانشگاه بوده و به دلیل سطح علمی بالا در این حوزه جزء هیئت علمی دانشگاه تهران است .

الگو پذیری

نظر مهدی سلطانی در این بار این است که همه ی کسانی که در اطرافم هستند ، روی من تاثیر داشته اند ، از دانشجو تا استادانم و حتی کتاب هایی که خوانده ام و مطالعاتی که داشته ام موجب بالا رفتن سطح علمی من شده اند .

زندگی شخصی

سلطانی در سال 79 ازدواج کرده و حاصل این پیوند یک دختر به نام « رژا » است ، همسر او خانه دار بوده و سعی می کند در کار خانه و آشپزی به او کمک کند .

جوانی مهدی سلطانی
جوانی مهدی سلطانی

علاقه و سرگرمی

او زمانی که وقت پیدا کند به مسافرت رفته یا به ترجمه کتاب پرداخته و مقاله های علمی دانشگاهی مینویسد ، تا به حال مقاله های علمی زیادی از وی به چاپ رسیده است .

حاشیه

اعتقاد دارد که تا کنون دچار حاشیه نشده ، و به کسی باج نداده و تملق کسی هم نگفته و بر اثر اعتقادات خود بوده است و در هیچ باندی هم بازی نکرده است .

اینستاگرام مهدی سلطانی

https://www.instagram.com/mehdisoltanisarvestanii


اینستاگرام مهدی سلطانی
اینستاگرام مهدی سلطانی

برنامه دورهمی

مهدی سلطانی و گروه موسیقی پازل بند یکشنبه (٩٧/١/۵) مهمانان برنامه دورهمی بودند که مهدی سلطانی به عنوان مهمان اصلی گفتگوی مفصلی با مهران مدیری انجام داد .

دلاچونی

 قطعه «دلاچونی» به عنوان بخشی از موسیقی سریال «زیر پای مادر» به خوانندگی مهدی سلطانی از بازیگران اصلی این مجموعه تلویزیونی در دسترس علاقه مندان قرار گرفت.

در این قطعه که شعر از باباطاهر است، مهدی سلطانی خواننده، سعید رضایی تنظیم کننده، نیما رمضان نوازنده گیتار الکتریک، کیان زمانی نوازنده گیتار آکوستیک، مهیار رحیمی میکس و مسترینگ، محمد دارایی عکاس و محمود آرمان طراح، گروه اجرایی را تشکیل می دهند.

دلاچونی مهدی سلطانی

عکس های مهدی سلطانی

تاریخ تولد مهدی سلطانی
تاریخ تولد مهدی سلطانی

مهدی سلطانی سریال شهرزاد
مهدی سلطانی سریال شهرزاد
مهدی سلطانی عکس
مهدی سلطانی عکس

#جان_بخشم

توضیحات مهدی سلطانی در مورد مرگ مغزی و تفاوت آن با کما :

مهدی سلطانی تبلیغ اهدا عضو

منبع : مهر

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.2 تعداد آرا: 780

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir