در این نوشته، نگاهی جامع به زندگی و فعالیت‌های هنری فرزانه سهیلی خواهیم داشت. از اولین گام‌های او در دنیای بازیگری تا موفقیت‌های اخیرش را بررسی می‌کنیم و به مرور مراحل رشد و تکامل او در این عرصه می‌پردازیم (بیوگرافی فرزانه سهیلی).

بازیگر فرزانه سهیلی
بازیگر فرزانه سهیلی
نام نام خانوادگی:فرزانه سهیلی
تاریخ تولد:1 فروردین 1365
March 21, 1986
سن:38 سال و 5 ماه
قد:166 سانتیتر
محل تولد:اصفهان
بیوگرافی فرزانه سهیلی
تصاویر فرزانه سهیلی
تصاویر فرزانه سهیلی

فرزانه سهیلی

فرزانه سهیلی، متولد اول فروردین ۱۳۶۵ در اصفهان، بازیگری است که با سال‌ها تجربه درخشش در تئاتر، اکنون به یکی از چهره‌های نوظهور و آینده‌دار سینما و تلویزیون تبدیل شده است.

کودکی فرزانه سهیلی
کودکی فرزانه سهیلی

فرزانه سهیلی، بازیگر سینما و تلویزیون، اصالتاً اهل اصفهان است و هیچ‌گونه نسبت فامیلی با سعید سهیلی (کارگردان) و ساعد سهیلی (بازیگر)، که اصالتاً اهل تربت حیدریه مشهد هستند، ندارد.

فرزانه سهیلی، هنرمندی چند وجهی، از دوران نوجوانی با تئاتر آشنا شد و از سیزده سالگی به طور حرفه‌ای به بازیگری پرداخت. وی پس از گذراندن دوره کارشناسی ارشد کارگردانی در دانشگاه هنر و معماری، به عنوان نویسنده نیز به دنیای هنر وارد شد و آثار نمایشی متعددی را به رشته تحریر درآورد.

عکس فرزانه سهیلی
عکس فرزانه سهیلی

کمبود امکانات در اصفهان

عشق به تئاتر از نوجوانی ریشه در وجودم داشت. اما در آن سال‌ها، در اصفهان، امکان تماشای تئاترهای حرفه‌ای بسیار محدود بود. کتابخانه‌ها و کتابفروشی‌ها هم از نظر ترجمه‌های نمایشنامه‌های خارجی بسیار ضعیف بودند. نشر فردا و ترجمه‌های مرحوم نجفی تنها گزینه‌های قابل دسترس بودند. با این حال، این محدودیت‌ها هرگز نتوانستند علاقه‌ام را کم کنند. برای رسیدن به تئاترهای خوب، بارها و بارها با جمع‌آوری پول تو جیبی، راهی تهران شدم.

از سیزده سالگی به صورت حرفه‌ای در تئاتر اصفهان به ایفای نقش پرداختم. اولین تجربه‌ی حرفه‌ای من در نمایش «نقل آخر» نوشته‌ی محمدرضا آریانفر بود.

انتخاب رشته

“در دوران دبیرستان، علاقه‌مند به هنرستان بودم اما خانواده‌ام اصرار داشتند که هنر را از دانشگاه آغاز کنم. در نهایت، رشته انسانی را انتخاب کردم و اکنون، با گذشت زمان، متوجه اهمیت این تصمیم شده‌ام.”

فرزانه سهیلی بازیگر
فرزانه سهیلی بازیگر

ناامیدی با رتبه 200 کنکور

“جالب‌ترین اتفاق زندگیم این بود که استاد کشن‌فلاح، که یکی از اساتید بزرگ تئاتر بود، من رو با رتبه ۲۰۰ تو مصاحبه دانشگاه تهران رد کرد. اون موقع خیلی برام سخت بود، آخه خیلی تلاش کرده بودم. ولی یه سال بعد، همون استاد بزرگ، تو جشنواره تئاتر دانشگاه بهم جایزه داد. یعنی از یه طرف ناامید شده بودم و از طرف دیگه خیلی خوشحال!”

فرزانه سهیلی در جشنواره فجر
فرزانه سهیلی در جشنواره فجر

نمایشنامه‌نویسی فرزانه سهیلی

اولین گام جدی من در عرصه نمایشنامه‌نویسی با طرح داستانی “به مرام مرگ داداش خوش آمدید” رقم خورد. گرچه جسارت نگارش متن کامل این اثر را به خود نداشتم، اما طراحی کلی داستان، ایده‌های محوری و شخصیت‌ها به طور کامل توسط من صورت پذیرفت و برای نگارش نهایی به خانم سلما رفیعی واگذار گردید. تجربه نگارش در چند سریال تلویزیونی استانی نیز نشان داد که تمرکز بر نگارش سریال می‌تواند منجر به کسب درآمد مناسبی شود.

فرزانه سهیلی بازیگر
فرزانه سهیلی بازیگر

بازی در سریال ها

فرزانه سهیلی نخستین تجربهٔ تصویری خود را در سال ۱۳۸۹، در سن ۲۴ سالگی، با ایفای نقش گلناز در سریال تلویزیونی “تبریز در مه” به کارگردانی محمدرضا ورزی کسب کرد.

فرزانه سهیلی در سال ۱۳۹۷ با سریال تاریخی “ایران‌دخت” به کارگردانی محمدرضا ورزی بار دیگر به قاب تلویزیون بازگشت. وی در سال ۱۳۹۹ نیز با سریال “باخانمان” به کارگردانی بروز نیک‌نژاد به ایفای نقش پرداخت و این‌بار با بازیگران مطرحی چون حسن پورشیرازی، شهره لرستانی و مارال فرجاد هم‌بازی شد.

فرزانه سهیلی سریال دربندون
فرزانه سهیلی سریال دربندون

بازی در صحنه زنی

فرزانه سهیلی در سال ۱۳۹۹ با ایفای نقش در فیلم سینمایی «صحنه‌زنی» به کارگردانی علیرضا صمدی و در کنار بازیگران مطرحی چون مهتاب کرامتی، بهرام افشاری و لیندا کیانی، نخستین تجربه سینمایی خود را آغاز کرد.

فیلم صحنه زنی فرزانه سهیلی
فیلم صحنه زنی فرزانه سهیلی

علاقه به قلم جلال تهرانی

فرزانه سهیلی، بازیگر سینما و تلویزیون، در توصیف آثار جلال تهرانی، نمایشنامه‌نویس برجسته کشورمان، می‌گوید: “آقای تهرانی همیشه مرا شگفت‌زده کرده‌اند. آثار ایشان به فضای ذهنی من بسیار نزدیک است و به لحنی منحصربه‌فرد دست یافته‌اند که بسیار برایم جذاب و تأثیرگذار است.

اینستاگرام فرزانه سهیلی

جهت مشاهده صفحه اینستاگرام فرزانه سهیلی بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.instagram.com/farzanehsoheili

فرزانه سهیلی ویکی پدیا
فرزانه سهیلی

عکس های فرزانه سهیلی

فرزانه سهیلی گریم
فرزانه سهیلی گریم
فیلم های فرزانه سهیلی
فیلم های فرزانه سهیلی
قد و وزن فرزانه سهیلی
فرزانه سهیلی
ویکی پدیا فرزانه سهیلی
فرزانه سهیلی

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 56

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir