آجیل از جمله پرطرفدارترین تنقلات جهان محسوب می‌شود. پسته نیز یکی از انواع آجیل محسوب شده و محبوبیت بسیار زیادی دارد. یکی از دلایل محبوبیت زیاد پسته خواص فراوان آن بوده و دیگری طعم لذیذ و فوق العاده آن است. پسته می‌تواند یک منبع بسیارعالی از انواع مواد معدنی، ویتامین‌ها و همچنین آنتی اکسیدان‌ها باشد. تمامی این مواد غذایی و ترکیبات فوق العاده باعث می‌شوند تا پسته به عنوان یک ماده غذایی با ارزش بالا شناخته شود.

در نتیجه شما می‌توانید به صورت روزانه پسته مصرف کرده و از خواص بی‌نظیر آن مانند تاثیر آن بر کم خونی بهره‌مند شوید. حال اینکه خواص پسته برای کم خونی چیست؟ «بهترین زمان مصرف پسته برای درمان کم خونی چیست؟» یا چه تعداد از این مغز را در طول روز باید مصرف کنیم؟ موضوعاتی است که در ادامه به طور کامل به آنها می‌پردازیم.

علائم و نشانه های کم خونی

کم خونی به کم شدن گلبول‌های قرمز و در نهایت کاهش میزان انتقال اکسیژن در بدن گفته می‌شود. کم خونی به عنوان یک بیماری مطرح شده و در حال حاضر بسیاری از افراد به آن دچار هستند. بعضی از کم خونی‌ها را می‌توان با مکمل‌های مختلف و همچنین یک رژیم غذایی مناسب درمان کرد. به طور کلی در هنگام کم خونی شما علائم زیر را تجربه می‌کنید:

  • سردرد
  • خستگی
  • سرگیجه
  • ضعف
  • تنگی نفس
  • زرد شدن پوست
  • سرد شدن دست و پا
  • درد در قفسه سینه
  • ضربان قلب نامنظم

بهترین زمان مصرف پسته برای کم خونی

شاید نتوان گفت که قطعی‌ترین زمان مصرف پسته برای کم خونی چه زمانی است. شما باید به نیازهای بدنی خود توجه کرده و بدانید که نیاز و ساعت غذایی بدنی هر فرد می‌تواند با فرد دیگر متغیر باشد. به طور کلی می‌توان به پسته به عنوان یک میان‌وعده سالم یا حتی بخشی از صبحانه نگاه کرد. این دو مورد می‌توانند بهترین گزینه‌ها برای زمان مصرف پسته باشند‌.

شما می‌توانید با مصرف پسته در وعده صبحانه خود، چربی‌های سالم و پروتئین آن را جذب بدن خود کنید تا انرژی پایداری را برای شما فراهم کند. علاوه بر این مورد اگر پسته را به عنوان یک میان‌وعده سالم مصرف کنید، می‌توانید در بدن خود احساس سیری ایجاد کرده و دیگر به سراغ غذاهای ناسالم در میان وعده نروید.

شما می‌توانید برای درمان کم خونی خود هر زمان که احساس گرسنگی کردید، به عنوان یک میان‌وعده سالم از پسته استفاده کنید. اگر بخواهیم دقیق‌تر به بهترین زمان مصرف پسته اشاره کنیم، بهتر است حین خوردن صبحانه یا حتی قبل از وعده‌های غذایی از آن استفاده کنید. توجه داشته باشید که بهتر است در خوردن این آجیل خوشمزه افراط نکنید تا بتوانید از خواص بی‌نظیر آن به درستی بهره‌مند شوید.

خواص پسته برای کم خونی

پسته با داشتن مقدار زیادی مس و آهن می‌تواند نقش موثری در پیشگیری و درمان بیماری کم خونی داشته باشد. آهن موجود در این آجیل خوشمزه نیازهای روزانه بدن شما را تامین کرده و مس موجود در آن باعث می‌شود این آهن بهتر جذب شود. علاوه بر این موارد می‌توان گفت، فیبر موجود در این آجیل می‌تواند جذب آهن را افزایش داده و در نتیجه روند کم خونی را کندتر کند.

جهت افزایش جذب میزان آهن موجود در پسته می‌توان از یک منبع ویتامین ث کمک گرفت. به عنوان مثال شما می‌توانید این آجیل خوشمزه را با یک منبع ویتامین c به نام پرتقال مصرف کرده یا حتی در سالاد میوه خود از آن استفاده کنید.

مقدار مصرف روزانه پسته برای بهبود کم خونی

از دیگر سوالاتی که ممکن است ذهن شما را مشغول کند، این است که «روزی چند عدد پسته برای کم خونی بخوریم؟» ما همواره بر مقدار مصرف مجاز و معتدل پسته و سایر آجیل‌ها تاکید داشته‌ایم. در واقع در بحث تغذیه، مصرف به اندازه کلیه مواد غذایی بسیار اهمیت دارد. بر اساس توسعه متخصصان تغذیه، افراد بالغ بهتر است روزانه ۳۰ گرم پسته (تقریباً معادل یک مشت) مصرف کنند. در واقع می‌توان گفت شما می‌توانید ۱۵ الی ۲۰ عدد پسته مصرف کنید. این ۱۵ الی ۲۰ عدد پسته را می‌توانید در قسمتی از صبحانه خود میل کرده یا آن را به بخش میان وعده خود منتقل کنید.

blank

توجه داشته باشید که مصرف بیش از اندازه پسته باعث می‌شود یک سری خطرات احتمالی برای بدن به وجود بیاید. در حالت کلی این عدد ذکر شده یک عدد احتمالی با توجه به نیاز متوسط بدن افراد است و ممکن است نیاز بدنی هر فردی با فرد دیگر متفاوت باشد. در نتیجه شما می‌توانید برای اطلاع دقیق از طریقه مصرف پسته برای جلوگیری از کم خونی با متخصص تغذیه خود مشورت کرده و با توجه به وضعیت جسمانی و میزان کم خونی، تصمیم گیری نمایید.

کم خونی به عنوان یک بیماری شایع که امروزه اکثر افراد به آن مبتلا هستند، شناخته می‌شود. به طور کلی این بیماری ناشی از کمبود تعداد گلبول‌های قرمز خون است که ممکن است شما به دلایل مختلفی از جمله از دست دادن خون، تخریب گلبول‌های قرمز و یا عدم تولید این گلبول‌ها در بدن به آن دچار شوید.

یکی از خوراکی‌هایی که تاثیر به سزایی در بهبود و درمان این بیماری دارد، پسته است. خواص پسته برای کم خونی بی‌نظیر بوده و می‌توانید با مصرف آن کم خونی را کنترل کنید. فقط دقت داشته باشید، برای بهره مندی از این خواص، از افراط در مصرف این آجیل جلوگیری کرده و سعی کنید متناسب با نیاز خود، بهترین زمان مصرف پسته برای کم خونی را شناسایی نمایید. به عنوان مثال می‌توانید، حین خوردن صبحانه یا به عنوان میان وعده‌ای سالم از این آجیل استفاده نمایید.

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 1

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir