خیانت های جمهوری آذربایجان

جمهوری آذربایجان دومین کشور شیعه جهان از نظر درصد شیعیان به کل جمعیت می باشد، اما حاکمیت این کشور به طور کلی بر خلاف عقاید ملت آذربایجان و در راستای اهداف یهودیان صهیونیست عمل می کند.

همکاری نظامی جمهوری آذربایجان با رژیم اشغالگر قدس از سال 2016 به شدت افزایش یافته به طوری که الهام علی اف در آن سال اعلام کرد 5 میلیارد دلار سلاح از صهیونیست ها خریداری کرده است.

نکته جال این هست که کل بودجه نظامی جمهوری آذربایجان در آن سال 4.6 میلیارد دلار بوده و این نشان می دهد که رژیم اشغالگر قدس برای فروش این تسلیحات شرایط ویژه با بازپرداخت بسیار بلند مدت در نظر گرفته است.

به گزارش جروزالم پست، جمهوری آذربایجان که تامین کننده اصلی نفت خام به اسرائیل است در سال‌های اخیر به مشتری اصلی جنگ افزار‌های ساخت رژیم (اسرائیل) مبدل شده است.

در جریان تنش بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۱۶ در منطقه قره باغ، باکو از پهپاد‌های انتحاری ساخت اسرائیل علیه ارمنستان استفاده کرد. به دنبال این حادثه آرمن ملکونیان سفیر ارمنستان در مصر اعتراض رسمی کشورش در مورد استفاده از این سلاح‌ها را به اسرائیل اعلام و تاکید کرد که وظیفه تل‌آویو است که درباره عدم استفاده از سامانه‌های تسلیحاتی ساخت خود در مناقشه بین آذربایجان و ارمنستان تضمین دهد.

سفر نتانیاهو به آذربایجان
سفر نتانیاهو به آذربایجان

سیستم انتخاباتی منحصر به فرد جمهوری آذربایجان

در انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان مردم برای انتخاب رئیس جمهور دو مرحله به پای صندوق رای میروند ولی تعداد آرا پس از شمارش به مردم اعلام نمی شود و فقط فرد پیروز و درصد آرا را اعلام می کنند، این روش انتخاب بسیار شبیه انتخابات های صدام حسن در عراق می باشد .

انتخابات ریاست‌جمهوری آذربایجان (۲۰۱۸) در روز چهارشنبه، ۱۱ آوریل ۲۰۱۸ در جمهوری آذربایجان برگزار شد. علی اف با کسب ۸۶ درصد آرا در انتخاباتی که توسط احزاب اپوزیسیون تحریم شده بود، برای بار چهارم به ریاست جمهوری انتخاب شد.

تجاوز به اسمان ایران با کمک اسرائیل

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تاریخ یکشنبه ۲۴ آگوست ۲۰۱۴ اعلام کرد که یک فروند هواپیمای جاسوسی اسرائیل را پیش از ورود به حریم هسته‌ای نطنز با موشک سرنگون کرده‌است پهپاد سرنگون شده از نوع «هرمس» بوده‌است. سپاه پاسداران اعلام کرده برخی قطعات پهپاد سالم است و آن‌ها در حال تحلیل اطلاعات آن هستند. یک پایگاه خبری اسرائیلی ادعا کرده پهپاد اسرائیلی از پایگاه هوایی نخجوان در جمهوری آذربایجان برخاسته و وارد حریم هوایی ایران شده‌است.  سپاه تلویحاً این خبر را تأیید کرده‌است.   وزارت دفاع جمهوری آذربایجان ارتباط پهپاد اسرائیلی با این کشور را تکذیب کرده‌است.  ارتش اسرائیل از اظهار نظر دربارهٔ سرنگونی پهپاد اسرائیلی خودداری کرده‌است.  در واکنش به این واقعه، حسین دهقان، وزیر دفاع ایران، در یک برنامه تلویزیونی گفت هرگونه تجاوزی «پاسخ کوبنده و تمام کننده دریافت می‌کند».

توهین به اسلام در رسانه های جمهوری آذربایجان

به گزارش «شیعه نیوز»، کنعان روشن اوغلو، از روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای جمهوری آذربایجان در تحلیلی کوتاه در روزنامه «ینی مساوات» به موضوع توهین به اسلام و مقدسات اسلامی در این کشور پرداخته و آورده است: اخیرا گفتمان تقابل دینداران و بی دینان در شبکه‌های اجتماعی و پورتال‌های اینترنتی جمهوری آذربایجان بالا گرفته و گروهی از بی دین‌ها افراد متدین و مسلمان و مقدسات آنها را  مورد تحقیر قرار داده‌اند که سبب مباحثات طولانی و طبعا تنش‌هایی میان دو گروه شده است.

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.2 تعداد آرا: 40

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir