گلاب برای پوست صورت

تمامی انسان ها بخصوص بانوان بیشتر به زیبایی صورت خویش اهمیت می دهند و همواره در پی راهکار هایی هستند تا با استفاده از آن ها زیبایی و درخشندگی را برای پوست خویش به ارمغان بیاورند و از این طریق به اعتماد به نفس بالا دست یابند و از ارتباط با دیگران دوری نکنند.

روش های بسیاری برای زیبایی پوست وجود دارند که استفاده از همه آن ها می تواند مضر باشد پس بایستی قبل از استفاده از ماسک یا یک تقویت کننده برای زیبایی پوست از عوارض آن آگاهی یابید و بدانید که اگر ماسکی را برای صورت خود انتخاب می کنید عوارض خواهد داشت یا خیر.

لیکن گلاب بهترین و مناسب ترین درخشان کننده صورت می باشد و هیچ گونه عوارضی ندارد و شما می توانید بدون هیچ گونه نگرانی در طول روز از گلاب استفاده کنید و نگران پوست خود نباشید، همچنین اگر پوست شما دارای آکنه است می توانید برای بهبود و از بین بردن زخم های صورت خود و التیام بخشیدن به آن ها از گلاب در طول روز استفاده نمایید.

گلاب ضد التهاب و همچنین ضد باکتری است ، و این یک افزودنی عالی برای روال مراقبت از پوست شما است. به طور معمول گلاب را در اسپری ها می یابید ، اگرچه در این مورد اولویت، شما می توانید بطری های کوچک و بدون نازل اسپری نیز پیدا کنید. بعد از اینکه صورت خود را شستشو دادید ، به دنبال راهی برای بیدار کردن پوست یا اسپریتز یا خیس کردن آن در طول روز ،  گلاب استفاده کنید تا پوست خود را تازه کرده و سوزش را آرام کنید.

اضافه کردن گلاب به روتین صبح خود

صورت خود را با یک پاک کننده ملایم تمیز کنید. شما نمی خواهید پوست خود را از روغنهای طبیعی آن جدا کنید ، بنابراین از یک ماده پاک کننده، مرطوب کننده که به پوست شما  آرامش می بخشد استفاده کنید. صورت خود را با آب گرم مرطوب کنید ، سپس با استفاده از نوک انگشتان تمیز، پاک کننده خود را با حرکات دایره ای نرم اعمال کنید. پاک کننده را کاملاً بشویید. اگر حتی شب قبل کاملاً تمیز کردید باز بایستی آن را کامل بشویید.

اسپری را در حدود 6 اینچ (15 سانتی متر) از صورت خود نگه دارید. شما نمی خواهید خیلی نزدیک باشید ، زیرا این به کار یک پوشش یکنواخت نمی دهد. در عوض ، اسپری را کمی از صورت خود دور نگه دارید تا بتوانید به راحتی با چند اسپری تمام پوست خود را اسپری کنید.

تمام صورت خود را اسپری کنید. چشمان خود را ببندید ، و سپس نازل را روی اسپری چند بار فشار دهید ، و آن را به دور صورت خود حرکت دهید. سعی کنید تمام صورت خود را با اسپری به طور یکنواخت اسپری کنید تا زمانی که با آب گلاب کمی مرطوب شود صورت خود را اسپری کنید و سپس مهلت دهید تا گلاب روی صورت شما خشک شود.

استفاده از گلاب در طول روز

صورت خود را با گلاب اسپری کنید تا بعداً در طول روز صورت شما شاداب و تازه بماند. در هر زمان احساس گرما یا فرار از آب می کنید ، صورت خود را با آب گلاب دوباره اسپری کنید زیرا انجام این عمل برای پوست باعث احیا مجدد پوست شما شده و احساس تازه ای به شما می بخشد و همچنین عطر و بویی سبک و تازه به چهره شما اضافه می کند و استفاده از آن هیچ ضرری برای صورتتان ندارد و بر عکس باعث زیبایی و صاف بودن صورتتان می شود. یک بطری کوچک با اندازه سفر را برای استفاده در طول روز نگه دارید.

گلاب را هنگامی که پوست شما قرمز یا ملتهب است استفاده کنید. گلاب برای ترمیم زخم عالی است زیرا ضد التهاب است و درد صورت را تسکین می بخشد. هم به بهبود آکنه و هم روزاسه کمک می کند. اگر پوست شما تحریک شده به نظر می رسد ، سعی کنید بارها از اسپری استفاده کنید تا به آرامش آن تحریک کمک کند. اگر ترجیح می دهید ، لازم نیست از اسپری استفاده کنید. یک بطری گلاب را بگیرید و کمی روی یک پنبه آغشته کنید ، سپس آن را روی صورت خود قرار دهید.

گلاب در پایان روز برای پاک کردن آرایش استفاده کنید

گلاب و خواص آن بر روی پوست صورت : هر شب به صورت خود گلاب بپاشید اینکار موجب حفظ تعادل ph پوست شده ؛ آکنه را کم میکند ؛ رنگ پوست را باز کرده و پف زیر چشم را از بین میبرد. گلاب همچنین روند پیری را کند کرده و پوست را تازه نگه میدارد و برای ترمیم آفتاب سوختگی بسیار مؤثر است

پاکسازی پوست با کلاب
پاکسازی پوست با کلاب

یک لبه نوری را روی صورت خود بمالید یا گلاب را با یک پنبه آغشته کنید. بگذارید یک یا دو دقیقه بماند ، سپس از یک پد پنبه ای با گلاب استفاده کنید تا آرایش از بین برود. این فرایند باعث می شود پوست شما در ضمن مرطوب نگه داشتن ، احساس تمیزی کند. همچنین می توانید بعد از تمیز کردن صورت خود با مرطوب کننده گلاب را به دنبال استفاده از دستمال مرطوب استفاده کنید و روی صورت خود اسپری کنید.

بعد از شستن صورت خود از گلاب به عنوان یک تونر استفاده کنید. حتی اگر نمی خواهید آرایش خود را با گلاب از بین ببرید ، هنوز هم می توانید از آن به عنوان بخشی از کارهای روزمره خود در پایان روز استفاده کنید. صورت خود را با پاک کننده معمولی بشویید ، سپس صورت خود را با گلاب بگیرید. گلاب به شما کمک می کند تا آخرین روغن ها و مواد زائد را از منافذ پوست خود خارج کنید و پوست خود را قبل از خواب آرام کنید.

یک ماسک صورت و آرام کننده صورت را با گلاب درست کنید

قسمت های مساوی آرد نخود ، زردچوبه و پودر چوب صندل را در یک کاسه مخلوط کنید لازم به ذکر است بایستی فقط گلاب را به اندازه کافی به مخلوط اضافه کنید تا به شکل خمیری غلیظ در آید و آن را روی صورت خود بمالید. آن را به مدت 5-10 دقیقه بگذارید و بعد آن را بشویید.

می توانید زردچوبه ، آرد نخود فرنگی و چوب صندل را با هم مخلوط کرده و در یک ظرف کوچک قرار دهید. فقط آنچه را که برای 1 ماسک به آن احتیاج دارید را تهیه کنید و زیاد مخلوط نکنید تا نمانده و ماندگاری خود را از دست بدهد با جایگزین کردن نیمی از گلاب با سرکه سیب ، این ماده را به صورت قابض تبدیل کنید.

ماسک گلاب و زعفران

نصف فنجان گلاب را با یک قاشق چای خوری زعفران دم کشیده ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 5 دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

ماسک گلاب و سرکه سیب

اگر پوست چرب دارید؛ 5 میلی لیتر سرکه سیب را با 30 میلی لیتر گلاب ترکیب کنید و مقداری از آن را بر روی پوست صورت بمالید و خوب ماساژ دهید سپس پوست صورت را با یک دستمال به آرامی پاک کنید.


خواص گلاب برای آفتاب سوختگی

گلاب برای آفتاب سوختگی هم فواید زیادی دارد. این مایع خوشبو به دلیل خواص ضدالتهابی خود، به کاهش قرمزی و سوزش ناشی از آفتاب سوختگی کمک می کند.

 خواص گلاب برای آکنه

آکنه صورت
آکنه صورت

گلاب با جلوگیری از رشد باکتری ها، جوش های پوستی را کاهش می دهد. اگر از آن به عنوان تقویت کننده استفاده شود، چربی اضافی پوست را از بین می برد، جوش ها را کاهش می دهد، پوست را آبرسانی می کند و منافذ پوست را مسدود نمی کند.

خواص گلاب برای از بین بردن کبودی

برای از بین بردن کبودی های احتمالی گلاب را با سرکه سیب مخلوط کنید و روزانه دوبار محلول را روی کبودی بگذارید.

درمان پاشنه های ترک خورده با گلاب و گلیسیرین

در شرایطی که گلاب به تنهایی نمی تواند ترک پاشنه را درمان کند، ترکیب کلاسیک آن با گلیسیرین می تواند درمان خانگی موثری برای ترک های پاشنه پا باشد. گلیسیرین پوست پا را نرم می کند و گلاب ویتامین های A، B3، C، D، و E و همچنین ویژگی های آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد عفونی کنندگی را برای پوست فراهم می کند.

طرز تهیه و مصرف : به مقدار مساوی گلاب و گلیسیرین را با یکدیگر به خوبی ترکیب کنید. این ترکیب را پیش از خواب روی پاشنه ها و کف پای خود بمالید. صبح روز بعد پاهای خود را با آب ولرم شستشو دهید. این کار تا زمانی که نیاز است، تکرار کنید.


ماسک گلاب و خیار برای شفافیت پوست

خیار
خیار

ماسک خیار و گلاب باعث شفافیت بیشتر پوست صورت می شود و این ماسک طبیعی لطافت و شادابی را برای پوست شما به ارمغان می آورد.

طرز تهیه و مصرف : آب لیمو ترش نصف فنجان، گلاب چهار قطره و آب خیار یک قاشق چایخوری، ابتدا خیار ها را در خرد کن بریزید. سپس خیار های خرد شده را در پارچه ای تمیزی بریزید و آب آن ها بگیرید. سپس آب لیمو ترش و گلاب را به آب خیار اضافه کنید و این مواد را به خوبی هم بزنید تا با یکدیگر مخلوط شوند. سپس پنبه ای را به این محلول آغشته کنید و پنبه آغشته شده به محلول گلاب را روی پوست صورت و گردن خود بکشید و به مدت ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا این ماسک طبیعی روی صورت و گردن شما بماند و بعد از مدت زمان ذکر شده صورت و گردن خود را با آب ولرم بشویید.


فواید گلاب برای کاهش پف چشم

علت پف چشم ممکن دلایل زیادی مثل آلرژی، استرس، خستگی چشم و کمبود خواب باشد. پف و ورم دور چشم ها در واقع به معنی تجمع مایعات در نواحی اطراف چشم است.

از آن‌جایی که پوست اطراف چشم بسیار نازک است، پف یا تیرگی دور چشم می‌تواند بسیار مشهود باشد. ساده‌ترین راه برای کاهش تیرگی و پف چشم استفاده از کمپرس سرد و اسپری است. گلاب می‌تواند به آب‌رسانی، احیا و نرم کردن پوست دور چشم شما کمک کند و به پوست ظاهری شاداب بدهد.

از دیگر خواص گلاب ضد التهاب بودن آن است که باعث کاهش قرمزی پوست می‌شود. بدون هیچ نگرانی می‌توان از گلاب به صورت مستقیم روی پوست حساس دور چشم استفاده کرد. با این کار پف چشم به سرعت کاهش پیدا می‌کند.

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.2 تعداد آرا: 78

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir