به تزریق گاز دی اکسید کربن به زیر پوست carboxy Therapy میگویند و برای رفع مشکلات پوستی و درمان سلولیت از این روش بهره میبرند.

کربوکسی تراپی

در کربوکسی تراپی گاز co2 به زیر غشاء پوست تزریق شده و بدن آن را به عنوان کمبود اکسیژن تلقی کرده و جریان خون در این ناحیه افزایش یافته و در نتیجه موجب رسیدن مواد مغذی به این قسمت شده و ترمیم سلولی را بدنبال خواهد داشت . این روش در دهه ۱۹۳۰ در فرانسه مورد استفاده قرار گرفت و دریافتند آب استخرهایی که با دی اکسید کربن غنی شده باعث بهبودی زخم و جراحت پوستی میشود .

بدنبال آن در دهه ۱۹۵۰ برای درمان بیماران قلبی و مبتلایان به انسداد شریانی و سایر اختلالات گردش خون و تجمع چربی در رگها مورد استفاده قرار گرفت . از سال ۱۹۹۵ در زمینه زیبایی و خصوصاَ جوانسازی پوست مورد توجه قرار گرفت . دانشمندان دریافتند کربوکسی تراپی در حقیقت سبب افزایش کشش پوست و گردش خون و در نهایت بهبود ظاهر آن میشود . اما این تکنیک برای از بین بردن چه مشکلات پوستی بکار برده میشود ‌.

۱ : کاهش سلول چربی یا سلولیت .

۲ : محو سیاهی و گودی زیر چشم .

۳ : تحریک ساخت کلاژن به منظور جوانی و شادابی پوست .

۴ : کمرنگ شدن جای ترکهای پوستی .

۵ : کاهش چروکهای ریز و سطحی پوست .

کربوکسی تراپی روشی مؤثر در رفع چروکهای پلک میباشد . به این شکل که با تزریق گاز دی اکسید کربن به این ناحیه و با جذب گاز بعد از ده دقیقه ظاهر فرد به طور شگفت انگیزی طبیعی خواهد شد . با تزریق این گاز در اسکارهای پوستی ناشی از ترکها این آثار به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت .

در درمان سلولیت و بافتهای چربی یک احساس کشش و فشار به دلیل افزایش فشار خون در این نواحی ایجاد میشود و همین امر موجب ترمیم این قسمتها خواهد شد . این روش بهترین درمان بعد از لیپوساکشن برای از بین بردن رسوبهای چربی که در بالای زانو پدید میاید است .

کربوکسی تراپی چیست
کربوکسی تراپی چیست
هزینه کربوکسی تراپی ؟

در حال حاضر هر جلسه کربوکسی تراپی حدود چهارصد هزار تومان است که بسته به نوع اسکار و عمق آن تعداد جلسات متغیر است .

ماندگاری نتایج کربوکسی تراپی چقدر است؟

در مورد جوانسازی پوست، نتایج کربوکسی تراپی بین ۴ تا ۶ ماه ماندگاری دارد. در سایر کاربردهای درمانی مثل سلولیت، در صورتی که رژیم غذایی خوبی داشته باشید و ورزش کنید، نتایج تا چند سال ماندگار خواهند بود.

کربوکسی تراپی چگونه کار می‌کند؟

کربوکسی تراپی را می‌توان نوعی مزوتراپی دانست. در این روش گاز کربن دی اکسید به لایه‌های زیرین پوست تزریق می‌شود. کربن دی اکسید وارد بافت‌ها شده و به صورت موضعی در محل تحت درمان انتشار می‌یابد. بدن در واکنش با افزایش میزان دی اکسید کربن، شروع به فعال‌سازی مکانیسم‌های جبرانی می‌کند.

حتماً می‌دانید که گاز دی اکسید کربن در فرآیند تولید انرژی توسط سلول‌های بدن ما تولید می‌شود. سلول‌ها با استفاده از مواد غذایی (مثل قندها) و گاز اکسیژن، در فرآیند تنفس سلولی، انرژی و دی اکسید کربن تولید می‌کنند. برای همین بدن ما به طور مداوم به اکسیژن نیاز دارد و دی اکسید کربن تولیدی را با بازدم دفع می‌کند.

افزایش خونرسانی منجر به جوانسازی می‌شود

برای افزایش خونرسانی بافتی، بدن ما چند راهکار دارد. یکی گشاد شدن عروق کوچک بافتی است. عروق بلافاصله بعد از این که در معرض درصد بالای کربن دی اکسید قرار می‌گیرند، گشاد شده و خونرسانی بافتی را افزایش می‌دهند. در مرحله‌ی بعد، بدن شروع به ترشح فاکتورهای رشد مختلف می‌کند تا در آن محل عروق جدیدی شکل بگیرد و شبکه‌ی خونرسانی گسترده‌تر شود. این فاکتورهای رشد سه تاثیر مهم بر روی بافت می‌گذارند:

  • خونرسانی را افزایش می‌دهند.
  • بافت را تشویق به سوزاندن چربی‌ها می‌کنند.
  • فرآیندهای ترمیمی پوست مانند کلاژن سازی را تحریک می‌کنند.

کاملا بی درد

فرآیند درمان کاملاً بدون درد است و حتی نیاز به داروهای بی‌حسی هم ندارد. در صورتی که آستانه‌ی درد شما بسیار پایین باشد، می‌توانیم از کرم‌های بی‌حس کننده استفاده کنیم تا این مشکل هم برطرف شود. البته ممکن است شرایط عجیبی را تجربه کنید. مثلاً در زمان کربوکسی تراپی زیر چشم، احساس می‌کنید که چشم شما پف کرده است. درست مثل حسی که قبل از گریه کردن دارید. این احساس عجیب ۵ تا ۱۰ دقیقه‌ی بعد برطرف می‌شود.

درمان ترک‌های پوستی کاملاً بدون درد است؛ چون پوست دچار ترک، قابلیت‌های حسی عادی را ندارد. ممکن است کمی احساس فشار یا خارش بکنید که بین ۵ تا ۱۰ دقیقه بعد از تزریق برطرف می‌شود. درمان اسکارها و جای زخم هم اصلاً درد ندارد، چون اساساً بافت زخم فاقد اعصاب درد است.

خطرات و عوارض کربوکسی تراپی چیست ؟

کربوکسی تراپی تنها یک عارضه‌ی محتمل دارد؛ آن‌ هم کبود شدن محل تزریق است. این عارضه تقریباً هیچگاه برای نواحی زیر چشم رخ نمی‌دهد. کبودی زمانی شایع است که دست‌ها و پاها تحت کربوکسی تراپی قرار می‌گیرند. سایر عوارض کربوکسی تراپی بسیار خفیف‌اند و اگر رخ بدهند، حداکثر تا چند ساعت بعد از جلسه‌ی درمانی برطرف می‌شوند. عوارض موقت عبارت‌اند از:

  • درد خفیف در محل تزریق
  • احساس عجیب در زیر پوست

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.6 تعداد آرا: 111

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir