نکات خانه داری در از بین بردن خش های روی شیشه

در منزل شما جاهایی وجود دارد که از شیشه استفاده شده، به عنوان مثال درب های شیشه ای، شیشه های روی میزهای کوچک و بزرگ و …  که به دلیل نوع نگهداری شما یا وجود عواملی آسیب زننده، خط و خش هایی بر روی آن ایجاد خواهد شد. خانم های خانه دار شما می توانید با استفاده از روش های توصیه شده آن را به صورت کامل محو نمایید.

در صورتی که خراش های ایجاد شده بر روی شیشه ها بسیار کوچک باشند یعنی در حد ناخن، می توانید با روش هایی که در ادامه ذکر می شود آنها را از بین ببرید، اما خراش هایی که با کلید و … ایجاد می شود به چنین طریقی قابل رفع نخواهد بود.  

روش اول : تأثیر خمیردندان در از بین بردن خش

از بین بردن خش شیشه با خمیر دندان
از بین بردن خش شیشه با خمیر دندان

در ابتدا شیشه ای که مشاهده می کنید، باید از هر نوع آلودگی موجود بر روی سطح آنها از بین برود. بنابراین پارچه ای را بردارید و کمی با حالتی از رطوبت سطح را تمیزکاری نموده و به صورت کامل خشک کنید. خمیردندان را در حد یک فشار بر روی دستمال بریزید. بیش از اندازه از خمیردندان استفاده نکنید. در ترکیبات مربوط به خمیردندان دقت کنید تا حتماً از جوش شیرین استفاده شود، زیرا جوش شیرین یکی از بهترین مواد برای از بین بردن خش های روی شیشه است.

 پس از این کار نیاز است تا شما به عنوان یک خانم خانه دار از دستمالی تمیز و مرطوب برای از بین بردن خمیردندان کمک بگیرید. سعی کنید تا از دستمال نرم استفاده کنید، زیرا در غیر اینصورت دستمال های خشن، خود عاملی برای خش بر روی فضاهای شیشه ای موجود در منزل شما هستند.

روش دوم : استفاده از جوش شیرین

استفاده از جوش شیرین برای از بین بردن خش شیشه
استفاده از جوش شیرین برای از بین بردن خش شیشه

برای حذف کردن تمامی خطوط موجود بر روی شیشه ها استفاده از جوش شیرین کمک کننده خواهد بود. برای این کار هم نیاز است تا شما در ابتدا خاک و کثیفی های موجود را از روی شیشه پاک کنید. شیشه های مربوط به بوفه یا میز به دلیل در دسترس بودن با لکه های زیادی همراه هستند، علاوه بر این امکان ایجاد خط و خش هم بر روی آنها بیشتر خواهد بود.

یک قاشق از جوش شیرین را با آب مخلوط کنید.  زمانی که این ترکیب به یک حالت با غلظت تبدیل می شود می توانید از آن بر روی سطح استفاده کنید. زمانی که از این مخلوط بر روی شیشه می ریزید نیاز است تا با استفاده از یک پارچه به صورت دورانی برای مدت نیم دقیقه این کار را انجام داده تا مواد به درون خش ها نفوذ کند. سپس با استفاده از پارچه مرطوب می توانید جوش شیرین را پاک کنید.

روش سوم : لاک ناخن و از بین بردن خراش روی میز

از بین بردن خش شیشه با لاک ناخن
از بین بردن خش شیشه با لاک ناخن

معمولاً خانم ها در منزل خود لاک ناخن را برای مصارفی نیاز دارند. هزینه ی زیادی هم برای تهیه ی آن نیاز نبوده و به راحتی قابل خرید است. پیش از آنکه از لاک ناخن بر روی سطح بریزید، باید سطح را با پارچه ای نرم و کمی مرطوب به خوبی پاک کنید تا کوچک ترین علامتی از گردو غبار را مشاهده نکنید. سپس بدون آنکه رطوبتی بر روی سطح باقی بماند آن را پاک کنید.

حالا نوبت به لاک ناخن می رسد تا  با کمک آن خط و خش های ایجاد شده بر روی شیشه ها را که یک مشکل بزرگ برای خانم های خانه دار بوده، محو نمود. قلمی که در داخل لاک ناخن وجود دارد را بردارید و در داخل این پاک کننده بزنید. تنها مقدار کوچکی از آن می تواند بر روی سطح قرار گرفته و به صورت کامل پخش شود. با وسیله ای این لاک ناخن را بر روی کل سطح به صورت یکنواخت پخش نمایید.

برای اثرگذاری لاک ناخن به عنوان یک پاک کننده کافی است تا شما در حدود شصت دقیقه زمان بگیرید و سپس برای شستن آن اقدام کنید. حالا کمی از پاک کننده لاک ناخن را بر روی پارچه های نرم میکروفایبر بریزید. خانم ها خانه دار دقت کنید که تنها راه حل برای پاک کردن لاک از روی شیشه استفاده البته به مدار کم از پاک کننده های مخصوص این کار خواهد بود. این پاک کردن را تا جایی ادامه دهید تا هیچ اثری از لاک ناخن بر روی سطح باقی نماند.

روش چهارم :خردل و سرکه سفید

یکی از روش های ساده ای که برای پاک کردن خش های روی شیشه ها به خانم های خانه دار توصیه می شود در رابطه با ترکیب نمودن دو ماده خردل خشک شده به همراه کمی از سرکه سفید خواهد بود. این مواد را آنقدر ترکیب خواهید کرد تا در نهایت به یک خمیر تبدیل شود. پس از ترکیب می توانید آن را بر روی سطوح بمالید و اجازه دهید تا خشک شده و در نهایت با استفاده از پارچه ای نرم آن را از روی سطح پاک کنید. 

روش پنجم : استفاده از کرم ضد آفتاب


شاید برایتان کمی عجیب باشد اما می توانید از ضد آفتاب برای از بین بردن خط و خش شیشه استفاده کنید. کرم های ضد آفتاب با SPG 45 می توانند مناسب اینکار باشند زیرا در ترکیبات خود پودر آلومینیوم به اندازه کافی دارند که می تواند برای از بین بردن خراشیدگی ها بسیار کمک کننده باشد. برای انجام اینکار مقداری ضدآفتاب را به سطح خراش دار شیشه بزنید و پس از چند ثانیه با پارچه میکروفایبر آن را پاک کنید.

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.4 تعداد آرا: 9

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir