کاربرد های وازلین

روغن وازلین از گذشته در خانه اکثر ایرانی ها یافت میشد اما شاید خیلی از افراد اطلاع نداشته باشند که برای رفع چه مشکلاتی میتوانند از آن بهره ببرند.

کاربرد های جالب وازلین + ویدیوی آموزش

وازلین چیست؟

ژل پترولیوم یا پترولاتیوم که با نام وازلین شناخته می شود نوعی روغن معدنی است که رابرت آگوستوس چیسبوری در سال 1859 آن را کشف کرد. وازلین در حقیقت ترکیبی از پارافین، واکس میکرو کریستالی و مواد معدنی می باشد.

وازلین
وازلین

ویدیوی 18 کاربرد وازلین

کاربرد های وازلین

خواص وازلین

وازلین جلا دهنده کفش

اگر کفش شما ظاهر کهنگی بخود گرفته میتوانید پس از تمیز کردن آن با یک تکه پارچه نمدار به اندازه یک بند انگشت از وازلین روی آن بمالید خواهید دید کفش جلا پیدا خواهد کرد.

تقویت ناخن

وازلین برای تقویت و افزایش رشد ناخن ها هم مفید می باشد.مقداری روغن وازلین را بر روی ناخن ها بمالید و ماساژ دهید تا هم ناخن ها را تقویت کند و هم رنگ آن ها را صورتی کند.

مانیکور

قبل از استفاده از لاک، وازلین روی کوتیکولها بمالید. این باعث می شود که از نفوذ لاک به پوست جلوگیری شود و خطر جذب مواد شیمیایی را از بین می برد .

وازلین برای ناخن
وازلین برای ناخن

ماندگاری عطر ها با وازلین

شاید این مشکل برایتان پیش آمده باشد که بوی عطری که استفاده میکنید خیلی زود میپرد اگر نقاطی که میخواهید عطر بزنید قبلاَ با وازلین چرب کنید ماندگاری عطر طولانی خواهد شد. وازلین با برقرار کردن پیوند با عطر رهایش مولکول های عطر را کند می کند .

وازلین از بین برنده ترک کف پا

برای بهبود ترکهای کف پا پس از شستشو و خشک کردن پا آن را با وازلین ماساژ دهید و سپس جوراب نخی بپوشید ترکها پس از مدتی محو شده و پوست پا بازسازی میشود.

وازلین و چروک پوست

وازلین چربی بالایی دارد از این رو اگر در اطراف چشم شما چروک های ریزی ایجاد شده شب قبل از خواب این ناحیه را وازلین بزنید و اجازه دهید تا صبح بر روی پوستتان بماند .

وازلین برای برنزه شدن

پوست خشک بدن را با وازلین چرب کنید تا ظاهری خوب پیدا کنید.

وازلین و موخوره

برای خلاصی از شر موخوره هفته ای دوبار نوک موها را با این روغن معجزه آسا چرب کرده و نتیجه آن را ببینید.

درمان موخوره با وازلین
درمان موخوره با وازلین

 درمان خشکی آرنج

وازلین یکی از بهترین راه ها برای درمان خشکی آرنج است. شب ها قبل از خواب برای رفع خشکی آرنج روی آن وازلین بمالید تا نرم شود.

درمان شپش

وازلین برای درمان شپش سر بسیار مفید است. یک لایه ضخیم روغن وازلین را بر روی موها و پوست سر بمالید و خوب ماساژ دهید و سپس با آب و شامپو خوب بشویید.

درمان سوختگی پوست نوزاد

تحقیقات نشان داده روغن وازلین برای درمان سوختگی پوست نوزاد ناشی از پوشک بچه مفید می باشد. پوست نوزاد را خوب بشویید و خشک کنید، یک لایه روغن وازلین بر روی آن بمالید و بگذارید بماند تا به رطوبت رسانی به پوست بهبود آن را تسریع کند.

رشد مژه با وازلین

برای رشد مژه و ضخیم شدن آن از وازلین بهره ببرید نتیجه آن شگفت انگیز است کافی است بمدت یک ماه هر روز مژه های خود را با آن چرب کنید.

ضد آب کردن مژه ها

مقداری وازلین را قبل از استفاده از ریمل روی مژه های خود بزنید تا مژه های شما نرم شده و براق و ضد آب گردد و از شکستن و یا نازک شدن آن ها جلوگیری کنید.دقت داشته باشید گرمای انگشتان شما وازلین را رقیق میکند و مقدار کمی از آن کفاف کار را می دهد .

وازلین برای برداشتن مژه های مصنوعی

اگر مژه های مصنوعی شما به شکل نامرتب به چشم تان چسبیده اند چنانچه در نمناک گفته ایم یک گوش پاک کن را در وازلین بزنید و روی مژه های مصنوعی بمالید و اجازه دهید، مدتی بماند تا چسب آن نرم شود. سپس با آب گرم بشویید تا مژه ها به راحتی جدا شوند.

کاربرد های آرایشی وازلین
کاربرد های آرایشی وازلین

کاربرد های جالب وازلین + ویدیوی آموزش

پرپشت کننده ابرو

وازلین یک روش طبیعی برای تقویت و پرپشت شدن ابرو می باشد. مقداری روغن وازلین را به صورت حرکات دایره ای بر روی ابرو ها بمالید و خوب ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و روز بعد با آب بشویید.

وازلین برای کنترل اگزما

اگزما بیماری مزمن پوستی است که موجب تحریک، خارش می شود.مطالعه 2017 نشان می دهد که وازلین می تواند از شیوع اگزما جلوگیری کند. این مطالعه نشان داد که اغلب مرطوب کردن پوست نوزادان در معرض خطر اگزما می تواند از شیوع بیماری جلوگیری کند.

سیاهی دور چشم

اگر از سیاهی دور چشم رنج میبرید وازلین میتواند در اینمورد به شما کمک زیادی کرده و دیگر مجبور نیستید هزینه زیادی بابت کرمهای گرانقیمت خارجی بکنید.

وازلین برای درمان جوش های سرسیاه

یک لایه وازلین را برای از بین بردن جوش های سرسیاه روی آن نقطه بمالید و با حوله داغ آن را به مدت 5 تا 10 دقیقه گرم کنید و هر بار روی ناحیه کوچکی مانند روی بینی تمرکز کنید.

 وازلین و درمان شوره

مقداری وازلین را برای رفع خارش و شوره سر روی پوست سر بمالید و ماساژ دهید

 اسکراب بدن

برای رفع خشکی پوست برای هر قسمت از بدن مقداری وازلین را با شکر یا نمک دریایی مخلوط کرده و به صورت اسکراب استفاده کنید.

 اسکراب لب

برای برطرف کردن خشکی لب و لایه برداری پوست لب ها ، وازلین را با مقداری شکر مخلوط کرده و روی لب ها بمالید و به آرامی با حرکات دایره ای ماساژ دهید.از شدت عمل بیش از حد خودداری کنید .

درمان خشکی لب با وازلین
درمان خشکی لب با وازلین

 وازلین برای جلوگیری از آکنه

وازلین با لایه برداری و پاکسازی خاک و آلودگی از منافذ پوستی از بروز جوش جلوگیری کرده و از پوست محافظت می کند.

درمان زخم و سوختگی

یک مطالعه دانشگاهی نشان می دهد که روغن وازلین برای درمان زخم و سوختگی مفید می باشد.

توجه کنید که حتما از وازلین استریل استفاده کنید در غیر این صورت باکتری ها و دیگر پاتوژن ها می توانند در باعث عفونت در زخم شوند و درمان را طولانی تر کنند.

توجه داشته باشید که استفاده از وازلین بر روی سوختگی تازه شرایط را بدتر می کند پس از وازلین بیشتر برای درمان جای سوختگی استفاده کنید.

وازلین برای رفع سوزش بعد از اصلاح

مقداری وازلین داخل فریزر قرار داده و روی پوست برای جلوگیری از سوزش پوست بعد از اصلاح کردن، بمالیدتا پوست خنک و مرطوب شود و سوزش آن برطرف گردد.

وازلین برای زمان رنگ کردن موی سر

یکی از مشکلات رایج در رنگ کردن موی سر ، آلوده شدن پوست اطراف سر و صورت به رنگ مو و لک شدن آن است که ممکن است تا چند روز هم از بین نرود.

براي پيش‌گيري از این مشکل اطراف صورت را که احتمال آغشته شدن آن به رنگ مو وجود دارد با وازلین بپوشانید. وازلین از رسيدن رنگ به سطح پوست مانع شده و از لک شدن آن جلوگيري ميکند . همچنين درصورتی که از کرم های برنزه کننده استفاده می کنید قدری وازلین روی مچ دست و پا و ارنج بزنید تا از رگ رگه شدن برنزه کننده روی آن جلوگيري شود.

رفع بوی پا

اگر نگران بوی بد پاهای خود هستید کافیست مقداری وازلین به پا و انگشت ها مالیده و بگذارید یک ربع بماند. سپس با پارچه خشک کنید. این کار باکتری و قارچ های موجود را از بین می برد.

وازلین برای باز کردن سوراخ گوش

برای اینکه گوشواره ها به راحتی در سوراخ گوش شما وارد شوند و دردی احساس نکنید مقداری وازلین بر روی نقطه مورد نظر بزنید و 30 ثانیه ماساژ دهید .

 باز کردن شیشه رنگ و لاک ناخن

پس از هر بار استفاده از رنگ یا لاک ناخن به آن وازلین بزنید تا از چسبیدن جلوگیری کنید.

عوارض وازلین

آلرژی : 

وازلین از مشتقات نفتی بوده و ممکن است در بعضی افراد آلرژی ایجاد کند.

خطرات آسپیراسیون :

 قبل از استفاده از روغن وازلین به ویژه در کودکان با پزشک خود مشورت کنیدف استنشاق روغن های معدنی ممکن است باعث ایجاد پنومونی آسپیراسیون شود.

عوارض جانبی مصرف خوراکی وازلین شامل اسهال و بیماری های مختلف معده می شود.

خطرات استنشاق :

قبل از استفاده وازلین در اطراف ناحیه بینی، به ویژه در کودکان، با پزشک مشورت کنید. استنشاق وازلین ممکن است موجب بیماری تنفسی شود.

منافذ های پوست :

برخی از افراد ممکن است هنگام استفاده از وازلین جوش بزنند. اطمینان حاصل کنید که قبل از وازلین زدن به منظور کم کردن احتمال جوش زدن، پوست را به درستی تمیز کنید.

خواص نوشیدن دمنوش نعناع فلفلی – مجله نورگرام

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.2 تعداد آرا: 49

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir