فواید و مزایای پای مرغ

از بهترین خواص پای مرغ این است که دارای ژلاتین و مواد غضروف ساز زیادی بوده که برای سلامت استخوان معجزه میکند. افرادی که دچار کمبود کلسیم و پوکی استخوان و آرتروز هستند بایستی حداقل هفته ای یک مرتبه از سوپی که با پای مرغ تهیه شده استفاده کنند و از خواص بینظیر آن بهرمند شوند.

طبق تحقیقات علمی، پای مرغ حاوی مقادیر قابل توجه ای از ویتامین ها، پروتئین ها،مواد معدنی می باشد،که بدن انسان توانایی تولید آنها را ندارد . به همین دلیل به افرادی که دچار بیماری هایی مانند : پوکی استخوان،خمیدگی ناشی از کمبود کلسیم، آرتروز،روماتیسم نرمی استخوان ( راشیتیسم ) در کودکان و بزرگسالان ، شکستگی استخوان و به طور کلی تغییرات ساختمانی در استخوان ها و همچنین اختلال عملکرد عضلانی ناشی از کمبود کلسیم و ویتامین دی را می توان با استفاده از پای مرغ درمان کرد.

پای مرغ
پای مرغ

طبع پای مرغ

پای مرغ از نظر طب سنتی طبع سرد دارد .

روش مصرف پای مرغ

فواید پای مرغ
فواید پای مرغ

یک بسته پای مرغ را به طور کامل تمیز کنید و با آب بشویید. پای مرغ های تمیز شده را با 4 لیوان آب و یک پیاز متوسط خرده شده در یک قابلمه مناسب قرار دهید.

قابله را بر روی حرارت قرار دهید . حرارت را کم کنید و 4 تا 5 ساعت با همین حرارت فرصت دهید بخوبی پخت کامل شود .

سپس پاهای مرغ را از قابله خارج کنید و با استفاده از مخلوط کن بصورت پوره در بیاورید .این پوره ی مغذی را می توانید به سوپ و سایر غذا های خود اضافه کنید.

برای نگهداری طولانی مدت باید این پوره را در فریز نگهداری کنید .

بهترين راه برای درمان افسردگی

پای مرغ را به خوبی بشویید. پوست پای مرغ را به خوبی تمیز کنید بهتر است از یک برس استفاده کنید. اکنون پای مرغ را کبابی کنید توجه داشته باشید ناخن های پنجه را حتما قطع کنید .تاثیر این کباب بر افسردگی بسیار شگفت انگیز می باشد . این روش بر خلاف دارو های شیمیایی عوارض کمی دارد.

پای مرغ دارای حاوی انواع مختلف اسید آمینه مانند آرژنین می باشد که به بدن در آزاد کردن هورمون هایی که باعث کاهش اضطراب و استرس می شوند کمک می کند .

تسریع درمان زخم 

کلاژن و  آلبومین موجود در پنچه ی مرغ، موثر در تسریع فرآیند بهبود سلول های آسیب دیده می باشد و زخم ها را به سرعت خوب می کند . در چین قدیم به سرباز های زخمی پای مرغ می خوراندند تا زخم های آنها به سرعت بهبود یابد .

پای مرغ دوست سیستم گوارشی

کندرویتین و گلوکزامین پای مرغ را به یک ماده غذایی مفید برای سیستم گوارش انسان تبدیل کرده اند . اگر از بیماری های مزمن گوارشی رنج می برید پای مرغ می تواند برای شما مفید باشد .

سیستم گوارشی
سیستم گوارشی

پای مرغ ضد سرطان

پای مرغ مقدار زیادی ویتامین دی دارد . تحقیقات پزشکی نشان داده است که ویتامین دی در برنامه ریزی زمان مرگ سلول ها بسیار نقش دارد ، به همین دلیل از بروز سرطان جلوگیری میکند . افرادی که پای مرغ مصرف میکنند بدن خود را به خوبی در برابر سرطان مقاوم می کنند.

پزشکی سرطان ریه
پزشکی سرطان ریه

پای مرغ و تقویت سیستم ایمنی

پای مرغ، حاوی مقادیر زیادیمواد معدنی مانند مس، منیزیم، فسفر، روی و کلسیم و کلاژن می باشد ، که برای سلامتی مفید است و در مبارزه با بیماری و تقویت سیستم ایمنی نقش دارد.


مضرات پای مرغ

پای مرغ کلسترول بالایی دارد و این برای بیماران قلبی و عروقی مضر می باشد .تحقیقات نشان می دهد مصرف مستمر پای مرغ می تواند میزان کلسترل خون را به محدوده خطرناک برساند . اگر بیماری قلبی دارید و یا پای مرغ را هر هفته مصرف می کنید بهتر است در این مورد تجدید نظر کنید .

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.3 تعداد آرا: 19

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir