کتایون خوانساری

کتایون خوانساری طراح و نقاش متولد 1344 در شهر تهران می باشد وی همسر دوم محمدرضا شجریان آوازخوان معروف ایرانی می باشد .

کتایون خوانساری
کتایون خوانساری

خانواده کتایون خوانساری

مادرش یک بازیگر تئاتر قبل از انقلاب بوده است و پدرش یک گرافیست و روزنامه نگار با سابقه به حساب می آمده است . او فقط یک خواهر ( گیتا خوانساری ) دارد .

در نوجوانی به همراه خانواده از ایران مهاجرت میکنند و به فرانسه می روند . پس از گذراندن دوران تحصیل در مدرسه وارد دانشگاه سوربن می شود . در همان سال های دانشجویی طراحی جواهر را نیز دنبال میکرد حتی آنقدر پیشرفت کرد که یک مرکز طراحی جواهر را تاسیس کرد .

تحصیلات

کتایون خوانساری کارشناسی زبان فرانسه از دانشگاه سوربن فرانسه را دارد و زمینه هنری نیز فعالیت می کند .

ازدواج اول

در سال 1363 با یک مدل ایتالیایی آشنا می شود و پس از مدتی با یکدیگر ازدواج می کنند . این زوج اندکی بعد صاحب یک فرزند دختر به نام « استفانی » می شوند .

این ازدوج پس از به دنیا آمدن فرزندشان رو به تزلزل نهاد و مدت کوتاهی بعد ، از یکدیگر جدا شدند ، استفانی و پدرش در فرانسه زندگی می کنند .

ازدواج دوم

پس از طلاق از همسر اولش مدتی را تنها سپری کرد تا این که در سال 1370 (26 سالگی ) با محمدرضا شجریان که 25 سال از او بزرگتر بود ازدواج کرد . این زوج در سال 1376 صاحب یک فرزند پسر به نام « رایان » شدند .

نکته جالب این که محمدرضا شجریان در سال 1370 همسر اول خود خانم « فرخنده گل افشان » را پس از 30 سال زندگی مشترک طلاق داد .این زوج 3 دختر و 1 پسر( همایون ) داشتند .

محمدرضا شجریان
محمدرضا شجریان

نحوه آشنایی با محمدرضا

زمانی که در تهران بود ، یک مهمانی برای بزرگداشت نصرت ا.. کریمی برگزار شد که او و محمدرضا شجریان هر دو به مهمانی دعوت شدند . وی گفته است : یک رابطه خاص از همان ابتدا در بین ما به وجود آمد که سرانجامش ازدواج بود.

خانواده شجریان
خانواده شجریان

اینستاگرام کتایون خوانساری

همسر دوم شجریان
همسر دوم شجریان


نقاشی و طراحی

همانطور که گفته شد پدرش یک طراح و گرافیست بود و این موضوع باعث شد تا کتایون خوانساری نیز به این موضوع علاقه مند شود و نقاشی را دنبال کند .

وخامت حال محمدرضا

به دلیل مبارزه با سرطان طی این چند سال وضعیت جسمانی محمدرضا شجریان همواره با نوسان همراه بوده است ، این روز ها به دلیل مشکلات تنفسی در بیمارستان بستری شده است و برخی از افراد بی اخلاق مدام خبر مرگ وی را شایعه می کنند .

کتایون خوانساری و شجریان
کتایون خوانساری و شجریان و رایان

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.1 تعداد آرا: 80

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir