علیرضا استادی ۱۶ تیر ۱۳۵۲ در شهر ری به دنیا آمده ، لیسانس نمایش از دانشکده هنر و معماری دارد .

علیرضا استادی بازیگر
علیرضا استادی بازیگر
نام نام خانوادگیعلیرضا استادی
تاریخ تولد۱۶ تیر ۱۳۵۲
July 7, 1973
سن علیرضا استادی50 سال و 8 ماه
محل تولدشهری ری
مدرک تحصیلیکارشناسی نمایش
از دانشکده هنر و معماری
بیوگرافی علیرضا استادی + حواشی و اینستاگرام
عکس علیرضا استادی
عکس علیرضا استادی

علیرضا استادی

علیرضا استادی، زاده ۱۶ تیر ۱۳۵۲ در شهر ری، بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون ایران است. او فارغ التحصیل لیسانس رشته نمایش از دانشکده هنر و معماری می‌باشد.

استادی فعالیت هنری خود را در ۲۵ سالگی با تئاتر آغاز کرد و پس از آن با بازی در سریال «چک برگشتی» در سال ۱۳۷۷ به عرصه تلویزیون قدم گذاشت.

کارش را همانند خیلی از بازیگران از تئاتر آغاز و با سینما و تلویزیون مشهور شده است .

علیرضا استادی در فیلم انزوا
علیرضا استادی در فیلم انزوا

کودکی شلوغ

علیرضا استادی: (با خنده) بچگی من خیلی خیلی شلوغ بود! اصلاً یه ذره آرام و قرار نداشتم. یادمه اون موقع‌ها عاشق وانت‌ها بودیم. می‌پریدیم پشت وانت‌ها و یه مسیری رو باهاشون می‌رفتیم.

بعضی از راننده‌ها هم لطف داشتن و با لحنی مهربان می‌گفتن: “عزیزم بیا پایین!” اما خب، بعضی‌ها هم اصلاً تعارف نمی‌کردن و از الفاظی استفاده می‌کردن که شنیدنشون برای یه بچه اصلاً جالب نبود!

تئاتر

علیرضا استادی در سال 70 شروع به بازی در تئاتر کرده و پس از اینکه لیسانس خود را گرفته در جلوی دوربین حضور یافته است .

علیرضا استادی در دوران نوجوانی، در کانون فرهنگی و تربیتی مالک اشتر، زیر نظر اساتید برجسته مرحومکریم اکبری مبارکه” و “قادری پناه” با دنیای بازیگری آشنا شد و اصول اولیه آن را فرا گرفت.

آغاز فعالیت حرفه‌ای

استادی به طور جدی فعالیت خود را در عرصه تئاتر از سال ۱۳۷۰ و در سن ۱۸ سالگی با نمایش “میکی کاراباتو” آغاز کرد. سپس از سال ۱۳۷۳ با ورود به دانشگاه، به دنبال علاقه خود در زمینه بازیگری رفت و با کارهای دانشجویی، تجربه و مهارت خود را در این زمینه ارتقا داد.

علیرضا استادی کیست ؟
علیرضا استادی کیست ؟

آغاز کار در سینما

وی در اولین تجربه بازیگری خود در فیلم « هیوا » ساخته مرحوم « رسول ملاقلی پرور» در سال 77 بازی کرده است ، و پس از آن در فیلم دیگر این کارگردان به نام « نسل سوخته » نیز حضور داشته است و در ادامه در سال 90 در فیلم سینمایی « رویای سینما » کاری از علی شاه حاتمی به ایفای نقش پرداخته است .

  • علیرضا استادی در سال ۱۳۷۷، در سن ۲۵ سالگی، با بازی در فیلم سینمایی “هیوا” به کارگردانی رسول ملاقلی‌پور، اولین تجربه بازیگری خود را در جلوی دوربین سینما رقم زد.
  • او در سال ۱۳۷۸ با حضور در فیلم “نسل سوخته” به کارگردانی رسول ملاقلی‌پور، مسیر خود را در سینما ادامه داد.
  • سال ۱۳۹۰ نیز با بازی در فیلم “رویای سینما” به کارگردانی علی شاه حاتمی، همکاری خود را با بزرگان عرصه سینما تثبیت کرد.
ویکی پدیا علیرضا استادی
علیرضا استادی

بیوگرافی علیرضا استادی + حواشی و اینستاگرام

شهرت، هدف من نبود

من همیشه بازیگری را به عنوان یک حرفه می‌دیدم، نه راهی برای مشهور شدن. هیچوقت آرزوی شهرت نداشتم، اما حالا با اتکا به خداوند، تا جایی که در توانم باشد به بازیگری ادامه خواهم داد.

عکس علیرضا استادی
عکس علیرضا استادی

تلویزیون

حضور وی در سریال تلویزیونی سال ها بعد اتفاق می افتد به طوری که در سال 91 در سریال « چک برگشتی » کار سیروس مقدم برای اولین مرتبه وارد تلویزیون می شود ولی با دو سریال دیگر یعنی « رهایم نکن » و « دلدادگان » در سال 1397 به شهرت میرسد .

علیرضا استادی عکس
علیرضا استادی عکس

همسر علیرضا استادی

علیرضا استادی سال‌ها است که ازدواج کرده و حاصل این ازدواج دو پسر است. او می‌گوید که شیطنت‌های دوران کودکی‌اش به پسرانش هم به ارث رسیده است.

توجه مسئولان به تئاتر

او می خواهد که مدیران و مسئولان توجه خیلی بیشتری به تئاتر داشته تا بدین ترتیب آثاری به مراتب بهتر در ایران داشته باشیم .

  • اعتماد به هنرمندان، کلید تولید آثار فاخر: استادی معتقد است که اعتماد مسئولان به هنرمندان، تئاتر کشور را به سمت تولید آثار فاخر رهنمون خواهد شد. او فقدان اعتماد به پتانسیل فعلی تئاتر را ضربه ای به این عرصه می داند.
  • تجربه تئاتر، یاریگر در مسیر بازیگری: سابقه فعالیت استادی در تئاتر، به همراه راهنمایی دوستان و گروه کارگردانی و نویسنده، در مسیر بازیگری او نقشی مؤثر داشته است.
  • خلاقیت، عنصری جدایی ناپذیر از بازیگری: او معتقد است که هر بازیگری باید فراتر از متن نویسنده و تحلیل نقش خود، عنصری خلاقانه به آن اضافه کند. این دغدغه همیشگی استادی در حرفه بازیگری بوده است.
تاریخ تولد علیرضا استادی
تاریخ تولد علیرضا استادی

خوانش خوانی

استادی در سال 1397 در تلویزیون به خوانش خوانی پرداخته که خیلی مورد توجه قرار میگیرد .

همکاران

وی در طول این سالیان در کنار هنرمندان بسیاری تجربه بازی دارد ، مثلا مریم بوبانی و پانته آ بهرام بیش از چهار بار همبازی وی بوده اند و همین طور مسعود چوبین و آتیلا پسیانی و امیر آقایی سه بار همراه علیرضا استادی در آثار مختلف بازی کرده اند .

محل تولد علیرضا استادی
محل تولد علیرضا استادی

واسطه

اولین اثر سینمایی آرش لاهوتی درباره آبان زنی ۴۵ ساله است که واسطه استخدام کارگران فصلی است. این فیلم برای حضور در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر آماده ‌شد.

 هدیه تهرانی، مهران احمدی، علیرضا استادی، ژیلا شاهی ، صدف عسگری ، رویا حسینی ، لیلی فرهاد پور، اکرم علمدار و سیامک ادیب در «واسطه» ایفای نقش می‌کنند.

علیرضا استادی در شور عاشقی
علیرضا استادی در شور عاشقی

اینستاگرام علیرضا استادی

برای مشاهده پیج اینستاگرام علیرضا استادی بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.instagram.com/alirezaostadi.official/

حضور در پیاده‌روی اربعین، تجربه‌ای عمیق و معنوی

همیشه آرزو داشتم در ایام خاص به کربلا سفر کنم و خوشبختانه در سال ۱۳۹۸ این اتفاق برایم افتاد. به نظر من هر سفری، حتی اگر با نیت زیارت باشد، با دلهره و اضطرابی همراه است.

اما زمانی که در مسیر پیاده‌روی اربعین قدم برمی‌داشتم، عظمت این سفرشگفت‌زده کرد و به این نتیجه رسیدم که عشق و ارادت به اباعبدالله الحسین (ع) مرزهای جهان را درنوردیده و همه مردم دنیا را به هم پیوند می‌دهد.

علاقه دیرینه به فیلم کوتاه

یکی از افتخارات من این است که از سال‌های دور با هنرمندان فیلم کوتاه همکاری داشته‌ام. فعالیت من در این عرصه از دهه هفتاد آغاز شد و تاکنون نیز ادامه داشته است.

همیشه به فیلم کوتاه به عنوان یک ژانر ارزشمند و خلاقانه نگاه می‌کنم و معتقدم این نوع فیلم‌ها فرصتی برای کشف استعدادهای جدید و بیان ایده‌های نوآورانه هستند.

نقش‌های تاثیرگذار علیرضا استادی

  • برخی از نقش‌ها، مانند نقش‌هایش در سریال «ممنوعه» و فیلم «لاتاری»، تاثیر عمیقی روی او گذاشته‌اند. او در این نقش‌ها با چالش‌های زیادی روبرو بوده و مجبور شده از خود سوالات زیادی بپرسد.
  • نقش او در سریال «سال‌های دور از خانه» و رقابت‌هایی که با شخصیت خنجری داشت نیز از جمله نقش‌های به یاد ماندنی او است. این نقش به دلیل تفاوت زیادی که با شخصیت واقعی او داشت، در ذهنش ماندگار شده است.
علیرضا استادی و هدیه بازوند
علیرضا استادی و هدیه بازوند

مجری برنامه شصتادیا

مسابقه جذاب «شصتادیا» به تهیه‌کنندگی سیدهاشم موسوی، سردبیری محمدجواد عزتی و کارگردانی علی فراهانی‌صدر، از دوشنبه ۲۵ دی 1402 روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود. این برنامه که در ۱۰۰ قسمت تولید می‌شود، رقابتی بین دو گروه متولدین دهه ۶۰ و دهه ۸۰ را به تصویر می‌کشد.

علیرضا استادی، بازیگر محبوب سینما و تلویزیون، اجرای این مسابقه را بر عهده دارد. «شصتادیا» هر هفته روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه ساعت ۲۲:۱۵ منتظر دیدارتان است.

مجری برنامه شصتادیا
مجری برنامه شصتادیا

نبردی جذاب بین دو نسل

در این مسابقه، شاهد رقابت بین دو گروه از نسل‌های مختلف خواهید بود. دهه شصتی‌ها با خاطرات و تجربیات خود و دهه هشتادی‌ها با خلاقیت و نوآوری خود، در چالش‌های مختلف به رقابت می‌پردازند.

شصتادیا: سرگرمی و نوستالژی

این برنامه علاوه بر جنبه سرگرمی، لحظات نوستالژیکی را نیز برای مخاطبان خود رقم خواهد زد. مسابقه‌های جذاب، سوالات جالب و چالش‌های هیجان‌انگیز، از جمله مواردی هستند که در «شصتادیا» منتظر شما هستند.

فیلم‌ سینمایی های علیرضا استادی

سال تولیدفیلمکارگردان
۱۳۹۸نارگیلداوود اطیابی
١٣٩٨انفرادیمسعود اطیابی
۱۳۹۷زیرنظرمجید صالحی
۱۳۹۷ماهی و برکهعلی براتی
١٣٩۷زهرمارسید جواد رضویان
١٣٩۷شکستن همزمان بیست استخوانجمشید محمودی
١٣٩۶درخونگاهسیاوش اسعدی
١٣٩۶لاتاریمحمدحسین مهدویان
۱۳۹۶روزهای نارنجیآرش لاهوتی
۱۳۹۵راه رفتن روی سیماحمدرضا معتمدی
۱۳۹۵اکسیدانحامد محمدی
۱۳۹۵چراغ‌های ناتماممصطفی سلطانی
۱۳۹۵زردمصطفی تقی‌زاده
۱۳۹۵بدون تاریخ، بدون امضاءوحید جلیلوند
۱۳۹۴جاودانگیمهدی فردقادری
۱۳۹۴منسهیل بیرقی
۱۳۹۳متولد ۶۵مجید توکلی
۱۳۹۳گینسمحسن تنابنده
۱۳۹۳من دیه‌گو مارادونا هستمبهرام توکلی
۱۳۹۳کوچه بی‌نامهاتف علیمردانی
۱۳۹۲چند متر مکعب عشقجمشید محمودی
۱۳۹۱روز روشنحسین شهابی
۱۳۹۰بی‌خود و بی‌جهتعبدالرضا کاهانی
۱۳۹۰رؤیای سینماعلی شاه حاتمی
۱۳۷۸نسل سوختهرسول ملاقلی پور
۱۳۷۷هیوارسول ملاقلی پور
فیلم‌ سینمایی های علیرضا استادی

سریال های علیرضا استادی

سالنام سریالکارگردان
۱۳۹۸از سر نوشتعلیرضا بذر افشان-محمد رضا خردمندان
۱۳۹۸به رنگ خاکمحسن یوسفی
۱۳۹۷رهایم نکنمحمدمهدی عسگرپور
۱۳۹۶آرماندواحسان عبدی پور
۱۳۹۶دلدادگانمنوچهر هادی
۱۳۹۵علی‌البدلسیروس مقدم
۱۳۹۵ماه و پلنگاحمد امینی
۱۳۹۰چک برگشتیسیروس مقدم
سریال های علیرضا استادی

آثار نمایش خانگی علیرضا استادی

سالنام سریالکارگردان
۱۳۹۷ممنوعهامیر پورکیان
۱۳۹۷سال‌های دور از خانهمجید صالحی
آثار نمایش خانگی علیرضا استادی

منبع : مهر

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.6 تعداد آرا: 678

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir