بیوگرافی داریوش مهرجویی

داریوش مهرجویی روز 18 اسفند ماه سال 1318 در تهران به دنیا آمده است ، لیسانس فلسفه ی خود را در سال 44 از دانشگاه ucla امریکا گرفته است ، می گوید بزرگترین و مهمترین آرزویش رسیدن روزی است که نشنود فیلمی توقیف شده است .( بیوگرافی داریوش مهرجویی + اینستاگرام )

نام نام خانوادگیداریوش مهرجویی
تاریخ تولد18 اسفند 1318
محل تولدتهران
مدرک تحصیلیکارشناسی فلسفه
از دانشگاه ucla امریکا
وضعیت تاهلمتاهل
همسرانفریال جواهریان
وحیده محمدی فر
فرزندانصفا – مریم
مونا
بیوگرافی داریوش مهرجویی + اینستاگرام

تاریخ تولد داریوش مهرجویی
تاریخ تولد داریوش مهرجویی

سنتوری

او توقیف فیلم سنتوری بدترین اتفاق در زندگی خود دانسته و می گوید پخس سی دی قاچاق آن باعث هدر رفتن سرمایه گذاری فیلم شده است ، سنتوری در جشنواره فیلم فجر به عنوان بهترین فیلم از نگاه تماشاچیان شناخته شد ، اما در شب عید توقیف شده و ارشاد هم به مهرجویی می گوید که با فیلمش مشکلی نداشته ولی هیچگاه مشخص نشد جلوی اکران آن گرفته شد ، سال 1395 مهرجویی اعلام کرد که سنتوری 2 را میسازد ولی تا این لحظه هنوز خبری از ساخت آن نیست .

آغاز فعالیت

در ابتدای نوجوانی به موسیقی علاقه مند شده و نواختن سنتور و پیانو را می آموزد ، و پس از ان به سمت موسیقی کلاسیک غربی میرود وقتی 17 ساله بوده به سمت سینما گرایش پیدا کرده و در تهران شروع به تحصیل می کند او برای مدت یکسال مدیر هتل آتلانتیک شده است .

مهرجویی در 20 سالگی برای ادامه تحصیل به کالیفرنیا میرود و در رشته سینما درس می خواند ولی پس از مدت کوتاهی به سمت فلسفه میرود و در نهایت در سال 44 از دانشگاه فارغ التحصیل می شود ، به کشور بازگشته و اولین فیلم سینمایی خود را به اسم الماس را در سال 46 ساخته که هزینه ی زیادی هم برایش داشته است .

همان سال فیلم اکران می شود و با یک فروش معمولی روبرو بوده که برای مهرجویی یک شکست تجاری محسوب میشده است .

سانسور

می گوید دلش می خواهد با خیال راحت فیلم ساخته و درگیر سانسور و این که بقیه چه فکر میکنند و قیچی شدن فیلم هایش نباشد ، و می خواهد از این نظر کاملا آزادانه عمل کند .

سیگار کشیدن مهرجویی
سیگار کشیدن مهرجویی

گاو

مهرجویی فیلم گاو را در سال 48 می سازد که واسطه آن جایزه های گوناگون از جشنواره های بین المللی دریافت می کند ، گاو فیلم موفقی بوده و باب جدیدی از فیلم سازی را در سینمای ایران باز می کند .

کارگردان فیلم گاو
کارگردان فیلم گاو
فیلم گاو
فیلم گاو

زندگی شخصی

او ابتدا با « فریال جواهریان » ازدواج می کند ، و صاحب دو فرزند به نام «صفا » و « مریم » می شود وصلت آنها به متارکه ختم شده و مهرجویی برای بار دوم با وحیده محمدی فر ازدواج می کند که یک فرزند به نام مونا دارد .

مهاجرت

داریوش مهرجویی تا شروع انقلاب 5 فیلم میسازد ، و پس از انقلاب به کشور فرانسه مهاجرت می کند ، او سال 58 دوباره به ایران بازگشته و یکسال بعد سال 1359 فیلم سینمایی مدرسه ای که میرفتیم را برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساخته است .

آثار داریوش مهرجویی

فیلم های داریوش مهرجویی
فیلم های داریوش مهرجویی
نام اثرسالتوضیحات
الماس ۳۳۱۳۴۶
گاو۱۳۴۸غلام‌حسین ساعدی (۱۳۴۷)
آقای هالو۱۳۴۹علی نصیریان (۱۳۴۸)
پستچی۱۳۵۱۱۳۴۹
دایره مینا۱۳۵۳غلام‌حسین ساعدی (۱۳۵۲)
مدرسه‌ای که می‌رفتیم۱۳۵۹فریدون دوستدار
اجاره‌نشین‌ها۱۳۶۵
شیرک۱۳۶۶کامبوزیا پرتوی
هامون۱۳۶۸
بانو۱۳۷۰۱۳۶۹
سارا۱۳۷۱
پری۱۳۷۳
لیلا۱۳۷۵
درخت گلابی۱۳۷۶
میکس۱۳۷۸
بمانی۱۳۸۰وحیده محمدی‌فر
مهمان مامان۱۳۸۲هوشنگ مرادی کرمانی – وحیده محمدی‌فر
سنتوری۱۳۸۵وحیده محمدی‌فر
آسمان محبوب۱۳۸۸وحیده محمدی‌فر
نارنجی‌پوش۱۳۹۰وحیده محمدی‌فر
چه خوبه که برگشتی۱۳۹۱وحیده محمدی‌فر
اشباح۱۳۹۲
لامینور۱۳۹۸داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر
آثار داریوش مهرجویی

مهرجویی
مهرجویی
اینستاگرام داریوش مهرجویی
اینستاگرام داریوش مهرجویی
داریوش مهرجویی کارگردان
داریوش مهرجویی کارگردان
داریوش مهرجویی
داریوش مهرجویی

مهرجویی کارنامه‌ی چهل ساله

مهرجویی کارنامه ی چهل ساله
مهرجویی کارنامه ی چهل ساله

کتاب «مهرجویی کارنامه‌ی چهل ساله» نوشته‌ی «مانی حقیقی» است. کتاب حاضر شامل گفت و گوهایی از داریوش مهرجویی و از فصل‌های «”گاو، آقای هالو، پستچی، دایره‌ی مینا”، “مدرسه‌ای که می‌رفتیم، الموت، سفر به سرزمین آرتور رمبو”، “اجاره‌نشین‌هاٰ، شیرک”، “هامون”، “بانو، سارا، پری، لیلا”، “درخت گلابی”، “دختردایی گمشده، میکس، بمانی” و “مهمان مامان، سنتوری”» تشکیل شده است.

رده بندی سنی

داریوش مهرجویی درباره طرح رده بندی سنی فیلم‌ها گفت : رده بندی سنی  فیلم‌ها اتفاق خوبی است که از طرف سازمان سینمایی جدی گرفته شده است زیرا در سایر کشورها سال‌های زیادی است که این طرح اجرا شده است و جای آن در کشور ما خالی بود.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح رده بندی سنی فیلم‌ها موافق است، افزود: این طرح می‌تواند اثرات خوبی به دنبال داشته باشد و جلوی بسیاری از آسیب‌هایی که ممکن است به واسطه دیدن برخی فیلم‌ها به کودکان وارد شود را بگیرد البته در مورد این موضوع خانوادهها نیز نقش به سزایی خواهند داشت.

بهمن مفید

یک روز پس از فوت « بهمن مفید » رضا درمیشیان با انتشار یک پست اینستاگرامی از حضور بهمن مفید در پشت صحنه «لامینور» داریوش مهرجویی از مذاکره با او برای بازی در کنار علی نصیریان در این فیلم خبر داد و نوشت: «آخرین تلاش برای حضور دوباره بهمن مفید در سینما و بازی در فیلم «لامینور» ساخته آقای داریوش مهرجویی و همبازی شدن با علی نصیریان که مثل تمام این سالها نشد.»

بیوگرافی کامل فریدون جیرانی + حواشی و اینستاگرام

منبع : دیجی کالاایسنا

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.6 تعداد آرا: 159

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir