بیوگرافی ایرج راد

ایرج راد روز 7 اردیبهشت ماه سال 24 در تهران به دنیا آمده است ، کار خود را در زمینه هنر را پیش از انقلاب آغاز کرده ، فوق لیسانس کارگردانی تئاتر خود را از دانشگاه کاردیف انگلیس و لیسانس نمایش را از دانشگاه تهران دریافت کرده است . ( بیوگرافی ایرج راد + حواشی و اینستاگرام )

نام نام خانوادگیایرج راد
تاریخ تولد7 اردیبهشت 1324
محل تولدتهران
مدرک تحصیلیکارشناسی ارشد تئاتر
وضعیت تاهلمتاهل
بیوگرافی ایرج راد + حواشی و اینستاگرام

ایرج راد بازیگر
ایرج راد بازیگر

سعید راد

ایشان هیچگونه نسبت فامیلی با سعید راد نداشته و نام اصلی ایرج راد « اکبر حسنی راد » است .

بازیگری

ایرج راد در نوجوانی و هنگامی که 13 ساله بوده در سال 37 به تئاتر مدرسه برای آموختن بازیگری رفته و سال 38 در کلاس های خانم « مهین دیهیم » به فراگیری فن بیان در تئاتر پرداخته است .

ایشان در سال 42 برای اولین بار در نمایشی به کارگردانی « کمال الدین شفیعی » به نام « قرعه ی برای مرگ » در تئاتر بازی می کند .

تجلیل

وی نشان درجه ی هنری خود را از شورای ارزشیابی هنرمندان گرفته ، و یکبار هم در سال 83 در مرکز هنر های نمایش و بار سوم در گروه تخصصی نمایش و ادبیات نمایشی از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سال 87 کسب کرده است .

تاریخ تولد ایرج راد
تاریخ تولد ایرج راد

سینما

ایرج راد پس از بازی های متعدد در تئاتر با فیلم پستچی ساخته داریوش مهرجویی وارد سینما شده و این ورود در سال 50 بوده است ، چهار سال بعد هم در فیلم دایره مینا بازی میکند .

زندگی شخصی

ایرج راد سالیان طولانی است که ازدواج کرده و در مورد زندگی شخصی خود تا کنون اطلاعاتی منتشر نکرده است .

همکاری با رادیو

ایشان 112 برنامه رادیویی سی دقیقه ای که به صورت هفتگی پخش میشد را به اسم تئاتر روز اجرا کرده که نویسنده کار هم خودش بوده ، این برنامه در مورد خبر ها ، حاشیه ها و اتفاقات تئاتر برای شنوندگان رادیو پخش میشده است .

رسالت هنر

 از هزاره‌های دور تا به امروز تمامی مردمان وقتی به خواست، نیت و نگاه مشترکی می‌رسیدند برای انتقال آن به نسل‌های آینده و ماندگارکردن آن نیت و خواسته اجتماعی تلاش می‌کردند تا روایتی نمایشی را چاشتی آن نیت و هدف خود کنند. همین مساله به آنها کمک می کرد تا به بالاترین درجه فراگیری، جهانشمول بودن و قدرت تاثیرگذاری آن خواسته شان بر تک تک افراد جامعه دست پیدا کنند.

اینستاگرام ایرج راد
اینستاگرام ایرج راد

استعفا

وی که برای مدت 15 سال مدیرعامل خانه تئاتر از سال 80 تا 95 بوده است از این سمت استعفا داده و از سال 98 به ریاست شورای عالی هنرمندان منصوب می شود .

تلویزیون

حضور ایشان در تلویزیون با سریال « امیر کبیر » در سال 63 صورت میگیرد ، و یکسال بعد در سال 64 در فیلم سینمایی « گردباد » بازی می کند .

استاد دانشگاه

آقای راد دو سال در دانشکده هنر های زیبای دانشگاه تهران و یکسال در دانشکده سینما و تئاتر و همچنین مدتی در مکتبخانه هنر و دانشگاه غیر انتفاعی نبی اکرم ص شهر تبریز به تدریس مشغول بوده است .

سینمایی های ایرج راد

  1. جای او دیگر خالی نیست (۱۳۸۴)
  2. شمعی در باد (۱۳۸۲)
  3. هفت ترانه (۱۳۸۰)
  4. شور عشق (۱۳۷۹)
  5. سهراب تا سهراب (قطب مخوف) (۱۳۷۲)
  6. نصف جهان (۱۳۷۱)
  7. چون ابر در بهاران (۱۳۶۹)
  8. طوبی (۱۳۶۷)
  9. جعفرخان از فرنگ برگشته (۱۳۶۶)
  10. ویزا (۱۳۶۶)
  11. اجاره‌نشین‌ها (۱۳۶۵)
  12. گردباد (۱۳۶۴)
  13. دایره مینا (۱۳۵۳)
  14. پستچی (۱۳۵۱)

منبع : ایرنا

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 3

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir