پرویز پورحسینی

پرویز پورحسینی روز 20 شهریور سال 1320 در تهران به دنیا آمده است ، از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران لیسانس بازیگری خود را سال 54 گرفته است . ( بیوگرافی پرویز پورحسینی )

نام نام خانوادگیپرویز پورحسینی
تاریخ تولد20 شهریور 1320
محل تولدتهران
مدرک تحصیلیلیسانس بازیگری
وضعیت تاهلمتاهل
بیوگرافی پرویز پورحسینی

جوانی پرویز پورحسینی
جوانی پرویز پورحسینی

کودکی

پورحسینی در زمان کودکی مجبور بوده که کار کند ، و آن زمان در یک صحافی مشغول به کار می شود ، در آنجا مجله و کتاب های زیادی از زیر دست او رد میشده ، و به خواندن آنها مشغول میشده تا آنجا که به او خرده میگرفتند .

در خانه هم زمانی که بقیه خواب بودند ، با روشن کردن چراغ نفتی و کاسه ای انار دون شده با گلپر غرق در خواندن میشده طوری که هنوز هم به آن فکر میکند برایش جذاب و شیرین است .

آموزش بازیگری

دوره ی بازیگری را نزد استاد سمندریان سال 39 آموخته پس از آن با مشارکت سمندریان و پری صابری در سال 41 گروه نمایشی به نام پاسارگاد را ایجاد میکند .

جوانان

پورحسینی می گوید نصیحتی که به جوانان دارم این است که در کنار کار هنری حتما شغلی برای کسب درآمد داشته باشند ، من خودم اگر به گذشته برگردم 100% کار دیگری جز بازیگری خواهم داشت زیرا در کشور ما این هنر به عنوان یک شغل محسوب نشده و رسمیت ندارد .

پرویز پور حسینی
پرویز پور حسینی

آغاز به کار

پور حسینی سال 40در نمایشی به همراه حمید سمندریان به نام مرد گل به دهن برای اولین بار بازی می کند ، به دنبال آن با کارگردان هایی چون آربی آوانسیان ، رکن الدین خسروی ، پری صابری ، رضا قاسمی و بسیاری دیگر از کارگردان های بنام در تئاتر اجرا داشته است .

در سال 50 به عضویت کارگاه نمایش درمی آید ، در تئاتر شهر با دکتر رفیعی ، یک گروه تئاتر ترتیب داده ، و به کار هنری خود ادامه میدهد .

زندگی شخصی

پرویز پور حسینی سالیان سال است که ازدواج کرده و یک فرزند پسر دارد که سال 53 به دنیا آمده است ، او همچنین دو نوه به نام های « ستاره » و « سپهر » دارد .

سینما

در سینما در فیلم کمال الملک کاری از مرحوم علی حاتمی و مریم مقدس ساخته شهریار بحرانی بازی داشته است ، در میان کار هایی که تا به امروز انجام داده این نظر دارد که در میان آنها نمی تواند یکی را نام ببرد ، و فرقی میان کار های خود قائل نمی شود و می گوید تمام این ها موجب اندوخته شدن تجربه برایم بوده و گاه پیش می آید کار هنری خود را تعطیل میکنم و به مطالعه و تماشای فیلم میپردازم .

پرویز پورحسینی
پرویز پورحسینی

چاپ

می گوید اگر به سمت بازیگری نمیرفتم حتما در حوزه چاپ و نشر کتاب فعالیت میکردم ، در مورد آرزوی خود هم این طور بیان میکند که خیلی خصوصی بوده و نمی تواند آن را بازگو کند .

درستی در کار

به نظر وی یک هنرمند باید در کارش صداقت داشته و تلاش خود را به طور مستمر برای ماندگاری هنرش انجام دهد ، او از انسان هایی که تا به امروز با آنها رفاقت داشته و زندکی کرده است ، به عنوان معلم خود یاد میکند .


پرویز پورحسینی بازیگر
پرویز پورحسینی بازیگر

بیوگرافی پرویز پورحسینی

بچه مهندس

پورحسینی در مورد علت حذف نقشش از فصل سوم گفته است : در فصل دوم وقتی هویت بابا اسماعیل توسط خواهرش فاش می‌شود و معلوم می‌شود که او همان خیر معروف است، دیگر ماندن اسماعیل در یتیم‌خانه ناممکن می‌شود؛ زیرا رفتار دیگران با او دیگر آن صمیمیت قبلی را نخواهد داشت.

بابا اسماعیل دوست داشت ناشناس در کنار بچه‌ها خدمت کند بنابراین به جایی دور دست می‌رود که گمنام در میان مردم خدمت کند از این رو در قسمت سوم سریال «بچه مهندس» نمی‌توانست حضور داشته باشد. بعد هم در همان غربت فوت می‌کند.

فیلم های سینمایی پرویز پورحسینی

سالعنوان
۱۳۹۶جاده قدیم
۱۳۹۵پشت دیوار سکوت
۱۳۹۵صدای منو می‌شنوید؟
۱۳۹۵قاتل اهلی
۱۳۹۴صله سحر
۱۳۹۳دوران عاشقی
۱۳۹۱رستاخیز
۱۳۸۷سفر مرگ
۱۳۸۶خواب لیلا
۱۳۸۴جای او دیگر خالی نیست
۱۳۷۹مریم مقدس
۱۳۷۷کمیته مجازات
۱۳۷۵حرفه‌ای
۱۳۷۵فصل پنجم
۱۳۷۴شیخ مفید
۱۳۷۴عاشق فقیر
۱۳۷۲بلندی‌های صفر
۱۳۷۲روز فرشته
۱۳۷۰اوینار
۱۳۷۰دره شاپرک‌ها
۱۳۷۰راه و بیراه
۱۳۶۹چاووش
۱۳۶۹رنو تهران – ۲۹
۱۳۶۸دو سرنوشت
۱۳۶۸راز کوکب
۱۳۶۷سفر عشق
۱۳۶۷شب حادثه
۱۳۶۷کشتی آنجلیکا
۱۳۶۶ایستگاه
۱۳۶۶بهار در پاییز
۱۳۶۵باشو، غریبه کوچک
۱۳۶۵رابطه
۱۳۶۵سراب
۱۳۶۵طلسم
۱۳۶۵میهمانی خصوصی
۱۳۶۴خط پایان
۱۳۶۴مردی که موش شد
۱۳۶۳گنج
۱۳۶۲کمال‌الملک
۱۳۵۱چشمه

بیوگرافی داریوش ارجمند + حواشی و اینستاگرام

منبع : ایسنا

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 3

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir