داریوش ارجمند در روز 5 مرداد سال 1323 در مشهد به دنیا آمده است ، فوق لیسانس تئاتر و سینما از دانشگاه سوربن فرانسه داشته و لیسانس تاریخ و جامعه شناسی خود را از دانشگاه فردوسی مشهد گرفته است . ( بیوگرافی داریوش ارجمند + حواشی اینستاگرام )

بیوگرافی داریوش ارجمند

نام نام خانوادگیداریوش ارجمند
تاریخ تولد5 مرداد 1323
محل تولدمشهد
قد185 سانتیمتر
وضعیت تاهلمتاهل
همسر فرشته یفمایی
پسر« یلدا » – « امیریل » – « امیر سام »
تحصیلاتفوق لیسانس تئاتر و سینما
لیسانس تاریخ
بیوگرافی داریوش ارجمند + حواشی اینستاگرام

داریوش ارجمند شاگرد ، شاگرد دکتر علی شریعتی بوده است .

داریوش ارجمند بازیگر
داریوش ارجمند بازیگر

نظر بهروز افخمی در مورد او

بهروز افخمی در مورد داریوش ارجمند این طور گفته که او آدم بداخلاقی بوده و بازیگران دیگر را تحقیر میکند و برای همین من از سریال کوچک جنگلی در سال 66 ایشان را حذف کردم او اگر متوجه شود که برای نقشی که می خواهد بازی کند جانشینی نیست رفتاری از خود نشان میدهد که تحملش را ندارم .

اما پاسخ داریوش ارجمند به این صحبت ها این بوده که ، من به کار هایی که انجام داده ام ، افتخار نمی کنم ولی به کار هایی که نکرده ام افتخار کرده و دیگران همه رفتار و عملم را میبنند .

داریوش ارجمند بازیگر
داریوش ارجمند بازیگر

زندگی خانوادگی

پدر او تیمسار ارتش بوده و همچنین رئیس بیمارستان رضاخان مشهد و رئیس مرکز مامایی شهر بیرجند بوده است ، مادر او خانم یغمایی دختر مالک کارخانه نوشابه سازی است .

ارجمند دو خواهر و سه برادر داشته و خودش فرزند دوم خانواده است ، انوشیروان ارجمند برادر کوچکتر او بوده که از دنیا رفته است او هم مانند داریوش بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون بوده است .

سردار سلیمانی

به سردار سلیمانی علاقه زیادی داشته و می گوید که عاشق او بوده ، او را فردی میداند که که نگاه و دید بسیار بالاتری از آنچه ما درک میکنیم داشته است .

بازیگری

ارجمند از سال 49 به فعالیت در تئاتر پرداخته و با عده ای از دوست داران این هنر به تاسیس سینمای آزاد مشهد اقدام میکند ، پس از آن در وزارت فرهنگ و هنر استخدام شده و به همراه کارگردانی تئاتر و بازیگری فیلم کوتاه 8 میلی متری هم میسازد که معروف ترین آن فیلم کوتاهی به اسم « هیس » است .

نگاه به زندگی

ایشان علاقه به زندگی ساده و بدون تکلف دارد ، و می گوید همه چیز زندگی در سادگی آن است و به هیچ عنوان اهل تشریفات نیست .

سینما

در سال 62 یک فیلم 90 دقیقه ای به نام « گفت زیر سلطه ی من آیید » را کارگردانی کرده و نویسنده کار هم خودشان بودند ، سه سال بعد در سال 65 در فیلمی به کارگردانی ناصر تقوایی به نام « ناخدا خورشید » بازی میکند که برای بازی در آن سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را از جشنواره فجر آن سال دریافت کرده است .

کلاس بازیگری داریوش ارجمند
کلاس بازیگری داریوش ارجمند

محمدرضا طالقانی

ارجمند از طرف محمدرضا طالقانی سرپرست فدارسیون پهلوانی و زورخانه ای در سال 91 به عنوان سخنگوی این رشته ورزشی منصوب می شود ، سال بعد در سال 92 نشان درجه یک فرهنگ و هنر را از محمود احمدی نژاد رئیس جمهور وقت دریافت کرده و سپس در سال 96 در انتخابات ریاست جمهوری به حسن روحانی رای میدهد .

مالک اشتر

ارجمند در سال 66 در فیلم سینمایی پاییزان بازی کرده ولی مشهور شدن او برمیگردد به کار تلویزیونی به نام « امام علی علیه السلام » در نقش مالک اشتر .

سپس در سال 88 سریال « ستایش » ساخته می شود کاری از سعید سلطانی که بازی او در نقش « حشمت فردوس » باعث شهرت دوباره ی او می شود .

فراکسیون

داریوش ارجمند در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد از همفکران ایشان بوده پس از مطرح شدن فراکسیون مناطق ترک نشین به وسیله 100 نماینده مجلس او می گوید نمیگذاریم چنین چیزی اتفاق بی افتد زیرا اینجا ایران بوده و ما بیگانه نداریم آذری ها هم ، آذری ایرانی هستند ، این صحبت های وی باعث شد محبوبیت وی چندین برابر شد .

زندگی شخصی

داریوش ارجمند با خانم فرشته یفمایی در سال 52 ازدواج کرده است ، و دارای سه فرزند ، یک دختر به نام « یلدا » و دو پسر به نام های « امیریل » و « امیر سام » هستند .

پسر دومش امیرسام در انگلستان زندگی میکند و دخترشان مقیم مالزی است .

امیریل چند سالی است که با یاسمینا باهر از شاگردان کلاس بازیگری پدرش ازدواج کرده و یک پسر به نام « یلسان » دارند .

حشمت فردوس سریال ستایش
حشمت فردوس سریال ستایش

موسیقی

او به موسیقی علاقه داشته و هر سبکی که به خوبی اجرا شود را میپسندد ، می گوید فقط از تقلید در این کار بدش می آید او طرفدار صدای همایون شجریان ، علیرضا قربانی و سالار عقیلی است .

ماجرای ازدواج

می گوید وقتی سال اول دانشگاه بودم ، در کلاس های دکتر شریعتی شرکت میکردم ، و دختر خانمی را آنجا میدیدم که از همان اول از آو خوشم آمده بود و طی 4 سال حضور در دانشگاه بدون این که حرفی با او بزنم به وی علاقه داشتم تا این که بالاخره ازدواج کردیم .

ایران

او عشق فراوانی به ایران دارد و عاشق تمام خاک ایران از جنگل ، کویر و بندر است ، در بم دو فیلم « جستجوگر » و « مسافر ری » را بازی کرده و می گوید دیده است که درخت پرتقال و نخل در کنار هم به خوبی رشد کرده است و عقیده دارد که چنین چیزی را در کجای دنیا می توان دید .

افراد موثر در زندگی

آقای ارجمند از مادر خود به عنوان یکی از افراد تاثیر گذار در زندگی اش اسم میبرد ، مادر وی نوازنده چیره دست تار بوده و میگوید هر شب برای آنها تار مینواخته و تا روزی که تئاتر بازی میکرده هر شب یک جایزه به او میداده است او از دکتر شریعتی به عنوان فرد دوم و استادی که از او چیز های زیادی آموخته یاد می کند و نفر سوم هم معلم وی به نام آقای اقبال بوده که دوره دبیرستان را با ایشان گذرانده است .

دکتر شریعتی و داریوش ارجمند
دکتر شریعتی و داریوش ارجمند

ورزش

ایشان بسکتبال و پینگ پنگ بازی میکرده و مقام سوم پینگ پنگ در مشهد را داشته ، همچنین عضو تیم فوتبال دبیرستان بوده و با آن تیم قهرمان دبیرستان ها هم شده است .

خودشان هوادار تیم استقلال می باشد و در دوره ای که دکتر افشار زاده مدیرعامل باشگاه استقلال بوده داریوش ارجمند مشاور فرهنگی وی بوده است .

اینستاگرام داریوش ارجمند

https://www.instagram.com/art.arjmand/


blank
داریوش ارجمند در سریال ستایش
داریوش ارجمند در سریال ستایش

بیوگرافی داریوش ارجمند + حواشی اینستاگرام

همدلی و کرونا

من فکر می‌کنم مردم ایران همه با هم همدل بودند از خیلی روزگار قدیم از سال‌های ۵۵ یا ۵۶ تا بیایید به ۸ سال دفاع مقدس و الان با این پروانه‌های سپید بال نجات دهنده، منجی ما در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها و در جاهایی که شهرداری و آتش نشانی و نیروی انتظامی دست به دست هم داده اند، همه پشت هم هستند که بنا به گفته مقام معظم رهبری این ویروس منحوس را از کشورمان بیرون بیندازیم.

خادم امام رضا علیه السلام

روزی که به مشهد آمده بودم، هیچ چیزی نداشتم، اما امروز که در محضر امام رضا(ع) هستم، همه من را به عنوان نوکر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و غلام جد بزرگوار ایشان امیرالمومنین علی بن ابی طالب(ع) می‌شناسند. امام رضا(ع) شرفی به من بخشیده است که در کشورهای دیگر هم آثارش را دیده ام.

 مرزیار افتخاری

داریوش ارجمند در تاریخ 2 تیر 1399به عنوان مرزیار افتخاری توسط سردار “احمدعلی گودرزی” فرمانده مرزبانی ناجا معرفی شد .

واکنش به مکرون

چرا باید در مقابل چنین جسارتی سکوت کرد؟ چون او رئیس‌جمهور کشوری است که نامش فرانسه است؟ من هرگز این کار را نخواهم کرد و خواهم گفت این مرد نه تاریخ می‌داند، نه جامعه‌شناسی، نه اقتصاد و نه هیچ چیز دیگر! او جز نژادپرستی چیزی را نه می‌فهمد و نه می‌داند.جام جم

سریال یاور

داریوش ارجمند :

در سریال «یاور» ایفای نقش اصلی را بر عهده دارم که یک چلوکبابی دارد . هیچوقت در اثری که علاقه‌ای به نداشته باشم و نظرم را جلب نکرده باشد بازی نمی‌کنم. «یاور» هم سریالی است که هم در متن برایم اثری ارزشمند و جذاب بود و هم تیم تولید را می‌شناختم و همکاری با آن‌ها برایم اتفاق خوشایندی است. به همین دلیل هم از مردم خواستم این سریال را ببینند و اطمینان دارم که «یاور» مخاطبان بسیاری خواهد داشت.باشگاه خبرنگاران

سریال های داریوش ارجمند

نامسال تولیدکارگردان
یاور1400 سعید سلطانی
مرضیه۱۳۹۸فلورا سام
ستایش ۳۱۳۹۷سعید سلطانی
ماه و پلنگ۱۳۹۵احمد امینی
تعبیر وارونه یک رؤیا۱۳۹۴فریدون جیرانی
ستایش ۲۱۳۹۲سعید سلطانی
یه تیکه زمین۱۳۹۱مهدی کرم‌پور
راز پنهان۱۳۹۱فلورا سام
ناز و نیاز۱۳۹۰فلورا سام
ستایش ۱۱۳۸۸سعید سلطانی
پری دخت۱۳۸۶سامان مقدم
چهل سرباز۱۳۸۶محمد نوری زاد
ساعت شنی۱۳۸۵–۱۳۸۶بهرام بهرامیان
قاب‌های خالی۱۳۸۵–۱۳۸۶مرتضی احمدی هرندی
دریایی‌ها۱۳۸۱سیروس مقدم
سرزمین خاکستری۱۳۸۰مرتضی احمدی هرندی
پلیس جوان۱۳۸۰سیروس مقدم
روزهای زندگی۱۳۷۷–۱۳۷۸سیروس مقدم
به سوی افتخار۱۳۷۷سیروس مقدم
خورشید شب۱۳۷۲فریبرز صالح،سیروس مقدم
امام علی علیه السلام۱۳۷۰داوود میرباقری
سریال های داریوش ارجمند

منبع : مهرروکنا

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.7 تعداد آرا: 257

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir