محمدحسین لطیفی روز 25 اسفند سال 41 در تهران به دنیا آمده است ، ابتدا نقاشی میکرده سپس به دنیای فیلم سازی وارد میشود ، او سریال های ماندگاری ساخته و تهیه کننده و نویسنده هم است . ( بیوگرافی محمدحسین لطیفی و همسرش + اینستاگرام )

بیوگرافی محمدحسین لطیفی

نام نام خانوادگیمحمدحسین لطیفی
تاریخ تولد25 اسفند 1341
نام پدرابالفضل
محل تولدتهران
مدرک تحصیلیلیسانس کارگردانی
وضعیت تاهلمتاهل
فرزندانمهدیه (۱۳۶۲) الهام (۱۳۶۴) محیا (۱۳۷۱)
بیوگرافی محمدحسین لطیفی و همسرش + اینستاگرام

محمدحسین لطیفی و همسرش
محمدحسین لطیفی و همسرش
عکس محمدحسین لطیفی
عکس محمدحسین لطیفی

کارهای معروف

از آثار قابل توجه لطیفی می توان به سریال های « تنهایی لیلا » با بازی مینا ساداتی ، بهروز شعیبی و سام قریبیان ، سریال « دودکش » با بازی هومن برق نورد ، سیما تیرانداز ، و بهنام تشکر ، « سر دلبران » با بازی برزو ارجمند و کامران تفتی و سریال « کت جادویی » با بازی رامبد جوان ، سریال « وفا » با بازی هانیه توسلی و پوریا پورسرخ ، و یک سریال نمایش خانگی به اسم « قلب یخی » اشاره کرد .

آغاز فعالیت

لطیفی مجسمه ساز ، نقاش و شاعر بوده و تا سن 34 سالگی به این هنر ها مشغول بوده سال 75 به واسطه محسن مسعودشاهی که کارگردان سینما تجربی بوده وارد فیلم سازی می شود .

مجری

او مجری برنامه هفت ویژه موضوعات سینمایی است ، و از سال 1397 همکاری خود را با این برنامه شروع کرده برنامه هفت از ابتدا تا به امروز 5 مجری داشته است .

تخمه

لطیفی علاقه به خوردن تخمه و همچینی بازی گل کوچیک سر صحنه فیلم برداری دارد ، و زمانی که فیلم برداری کار تمام می شود یک رسمی دارد که سطل آب سرد روی سر بازیگر میریزد و این برایش به منزله قدردانی از اوست .

و به تلافی این کارش بازیگران هم روی سر او آب یخ میریزند .

اولین فیلم

نخستین فیلم سینمایی خود را به نام سرعت سال 75 ساخته است ، سه سال بعد در سال 1378 فیلم سینمایی « عینک دودی » را کارگردانی کرده و سپس در تلویزیون سریالی را به نام « کت جادویی » با بازی بهزاد فراهانی و رامبد جوان ساخته است .

لطیفی و عطاران
لطیفی و عطاران

نمایش خانگی

وی سال 1389 اولین سریال نمایش خانگی خود به نام « قلب یخی » را میسازد که دارای دو فصل می باشد .

جایزه

سال 1385 با فیلم روز سوم در حوزه دفاع مقدس سیمرغ بلورین بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را از آن خود میکند ، همان سال سریال « وفا » را کارگردانی کرده که با معرفی پوریا پورسرخ برای بازی در این سریال جایزه ویژه هیئت داوران را به عنوان بازیگر نوظهور به پوریا پورسرخ میدهند .

انتخابات

لطیفی در سال 1392 فیلم انتخاباتی دکتر علی اکبر ولایتی را کارگردانی کرده و آشنایی خود با ایشان را مربوط به سال 1388 میداند ، دکتر ولایتی در انتخابات آن سال از میان شش کاندیدا با 2 میلیون و 200 هزار رای نفر پنج می شود .

زندگی شخصی

محمدحسین لطیفی سال 61 ازدواج کرده و دارای فرزند می باشد ، دختر بزرگش به اسم مهدیه سال 62 به دنیا آمده و شاعر است .

همسر محمدحسین لطیفی
همسر محمدحسین لطیفی

اینستاگرام محمدحسین لطیفی

https://www.instagram.com/mohammadhosein_latifi/


محمدحسین لطیفی کارگردان
محمدحسین لطیفی کارگردان

عکس های محمدحسین لطیفی

سریال سر دلبران
سریال سر دلبران
سریال دودکش
سریال دودکش
محمد حسین لطیفی
محمد حسین لطیفی
عکس های محمدحسین لطیفی
عکس های محمدحسین لطیفی
مقام معظم رهبری و سیروس مقدم
مقام معظم رهبری و سیروس مقدم
محمدحسین لطیفی و پدرش
محمدحسین لطیفی و پدرش

بازیگری

فیلم کوتاه «ودا» به نویسندگی و کارگردانی داریوش جعفری و با بازی محمدحسین لطیفی، نازنین کیوانی ، حمیدرضا نعیمی، مریم بوبانی ، آویشن بیکایی، علیرضا درویش نژاد، امین زارع، نیلوفر بیرامی و کارن علیپور اولین تجربه جدی او در بازیگری بوده است .

در خلاصه داستان فیلم کوتاه «ودا» آمده است: «گاهی چیزهایی که تو واقعیت می بینم وحشتناک تر از اون کابوس هایی هستن که تو خواب می بینم.» ‌

منبع : مهر

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.6 تعداد آرا: 57

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir