بیوگرافی حسن فتحی

حسن فتحی 10 شهریور سال 38 در تهران به دنیا آمده است ، فوق لیسانس کارگردانی نمایش از دانشگاه آزاد و لیسانس روانشناسی از دانشگاه شهید بهشتی دارد ، فتحی کارگردان بوده و با نوشتن در مورد سینما کار خود را شروع کرده است . ( بیوگرافی حسن فتحی و همسرش + اینستاگرام )

نام نام خانوادگیحسن فتحی
تاریخ تولد10 شهریور 1338
محل تولدتهران
مدرک تحصیلیفوق لیسانس کارگردانی نمایش
لیسانس روانشناسی
وضعیت تاهلمتاهل
همسراعظم بروجردی
فرزندانمحمدرضا و امیرحسین
بیوگرافی حسن فتحی و همسرش + اینستاگرام

عکس حسن فتحی
عکس حسن فتحی

فردوس کاویانی

فتحی کار هنری خود را مدیون فردوس کاویانی دانسته و می گوید که استاد وی بوده و شاگردی او برایش پر از خیر و برکت بوده است .

فرق سر

می گوید زمانی که برای خرید نان به نانوایی میرفتم و هنوز نوجوان بودم کسانی که پشت سرم در صف بودند می گفتند که او دو فرق سر دارد پس یا دو زن میگیرد یا فرد سیاسی میشود ، ولی تا این زمان نه سیاستمدار شدم و نه زن دوم گرفته ام .

زندگی خانوادگی

پدر فتحی اهل اصفهان ، شهر خوانسار بوده و مادرش آذری است ، او از سن 20 سالگی و از زمانی که دانشجوی روانشناسی بوده شروع به نوشتن نقد سینما و تئاتر در مجله سروش و دنیای تصویر میکند ، پس از آن فیلم نامه نوشته و کارگردانی تئاتر و تله تئاتر انجام میدهد .

زندگی شخصی

همسر خانم آقای فتحی ، خانم « اعظم بروجردی » نمایش نامه نویس و کارگردان تئاتر می باشد آنها دارای دو فرزند پسر به نام محمدرضا و امیرحسین هستند .

همسر وی سال 46 در تهران به دنیا آمده است لیسانس ادبیا نمایش خود را از دانشگاه تهران گرفته و فوق لیسانس این رشته را از دانشگاه تربیت مدرس سال 1372 کسب کرده است .

او تا کنون 40 نمایش نامه نوشته ولی اکنون مدت هاست که از فعالیت هنری دور است .

همسر حسن فتحی
همسر حسن فتحی
اعظم بروجردی
اعظم بروجردی

تلویزیون

اولین کار تلویزیونی فتحی سریال همسایه ها در سی قسمت سال 72 ویژه ماه مبارک رمضان برای شبکه یک بوده است ، کار های بعدی او در سال 73 دو سریال « عاطفه » و « معمای یک قتل » هستند تا این که در سال 74 سریال « پهلوانان نمیمیرند » را برای شبکه دو میسازد .

سریال پرطرفدار دیگر او « شب دهم » سال 79 بوده که نویسنده کار هم خودش میباشد ، پس از این چند سریال او سال 84 با سریال « مدار صفر درجه » به تلویزون برمیگردد و به دنبال آن « میوه ممنوعه » سال 1386 « زمانه » 1391 و در مسیر زاینده رود را 1389 میسازد تا این که سال 1394 سریال نمایش خانگی « شهرزاد » را با انبوهی از بازیگران بنام روانه بازار کرده که فروش بسیار بالایی داشته و در مدت دوسال سه فصل این سریال ساخته می شود .

ولی در نهایت « محمد هادی رضوی » سرمایه گذار کار به اتهام اختلاس در سال 1398 دستگیر و محکوم می شود .

سریال شهرزاد حسن فتحی
سریال شهرزاد حسن فتحی

سینما

فتحی چند مستند ساخته و تله فیلم یک روز معمولی را سال 81 ساخته ولی در سال 1383 اولین فیلم سینمایی خود با اسم « ازدواج به سبک ایرانی » را کارگردانی کرده است .

اینستاگرام حسن فتحی

حسن فتحی کارگردان
حسن فتحی کارگردان

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.1 تعداد آرا: 15

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir