بیوگرافی نرگس کلباسی

نرگس کلباسی اول فروردین سال 67 در شهر اصفهان به دنیا آمده است ، فوق لیسانس مدیریت بازرگانی و لیسانس مدیریت جهانگردی داشته و تبعه انگلستان بوده و برای مدتی هم در کشور هندوستان اقامت داشته است . ( بیوگرافی نرگس کلباسی + اینستاگرام )

نام نام خانوادگینرگس حسن کلباسی اشتری
تاریخ تولد1 فروردین 1367
محل تولداصفهان
مدرک تحصیلیفوق لیسانس مدیریت بازرگانی
لیسانس مدیریت جهانگردی
وضعیت تاهلمجرد
بیوگرافی نرگس کلباسی + اینستاگرام

کودکی نرگس کلباسی در ایران
کودکی نرگس کلباسی در ایران
کودکی نرگس کلباسی
کودکی نرگس کلباسی

کمک از طریق اینستا

لازم است که بدانید اگر تمایل به همراهی نرگس کلباسی در فعالیت های خیریه دارید به آدرس اینستاگرامش مراجعه کرده و کمک های خود را از این طریق به دست او برسانید .

مهاجرت

کلباسی وقتی 4 سال داشته به انگلستان مهاجرت کرده و تا 19 سالگی آنجا زندگی میکرده ، و در 21 سالگی به کانادا میرود .

زندگی خصوصی

او مجرد بوده و ازدواج نکرده است .

نرگس کلباسی عکس
نرگس کلباسی عکس

والدین

می گوید وقتی شانزده ساله بوده پدرش را از دست میدهد ، در سن یازده سالگی هم مادرش فوت کرده او با برادرش به تنهایی زندگی کرده اند و به گفته خودش زندگی بسیار سختی داشته اند ، چون در جایی زندگی میکردند که خانه ی خودشان نبوده ولی با گذشت زمان درک میکند که بسیار از انسان ها مانند آنها هستند از این رو همیشه دلش می خواسته به کودکان مثل خودش کمک کند .

بعد از مرگ

دوست دارد بعد از رفتن از دنیا زندگی او روی حتی یک نفر تاثیر مثبت داشته باشد ، و در کل آدم به درد بخوری بوده باشد و می گوید همین برایم کافیست .

مالدیو

در مورد سفر به مالدیو این طور میگوید که 21 ساله بوده که وسیله پس اندازش ارزانترین بلیت هواپیما را گرفته و به مالدیو میرود و در جزیره ای برای مدت شش ماه اقامت داشته و در آنجا به کودکان انگلیسی درس میداده پس از مالدیو به سریلانکا رفته و در یتیم خانه ای از کودکان بی سرپرست آنجا مراقبت میکرده پس از گذشت دو سال به کانادا برگشته و از آنجا دوباره به هندوستان میرود و از بچه های زیر 5 سال بی سرپرست آنجا نگهداری میکرده است .

رژیم غذایی

او به حیوانات به این دید نگاه میکند که آنها هم مثل ما هستند ، و احساس دارند پس چرا با وجود مواد غذایی فراوانی که در اطراف ما هست باید حیوانات را بخوریم و با همین فکر او گیاه خوار میشود .

هزینه سفر با تراشیدن مو

او وقتی تصمیم می گیرد که به هندوستان برود برای فراهم کردن خرج سفر موهای خود را میفروشد در این باره می گوید با دوستانش شرط میبندد ، اگر موهایش را که خیلی بلند بوده از ته بتراشد به او چقدر پول میدهند که بالاخره رقم 7500 دلار پیشنهاد شده و او با گرفتن این پول و تراشیدن موی سرش به هندوستان رفته و موهایش را به موسسه خیریه ی سرطان تقدیم میکند .

تراشیدن موهای نرگس کلباسی
تراشیدن موهای نرگس کلباسی

علاقه مندی

می گوید با کار های خیریه ای که انجام میدهد از زندگی لذت برده و خوشحال است ، و تفریح ویژه ای نداشته چیز ها و کار هایی مثل موسیقی خرید لباس و رفتن سینما او را راضی نمیکند .

فیزیوتراپی نرگس کلباسی
فیزیوتراپی نرگس کلباسی

دلیل نرفتن به ایران

در جواب این سوال که چرا به ایران نرفته ای میگوید : چون از آنجا خاطره بد دارم بار اول مادرم در آنجا فوت کرد ، دفعه دوم پدرم فوت کرد برای همین فکر میکنم اگر دوباره به ایران بروم اتفاق تلخی برایم بیافتد .

کرمانشاه

روز 21 آبان سال 1396 کلباسی کمپینی به نام « جشن 5 هزار تومانی » به راه انداخته و به این وسیله به زلزله زدگان کرمانشاه کمک کرده و مدتی هم در میان آنان حضور داشته ، او چند سال است که در امور مربوط به کمک زلزله زدگان فعال است .

خیریه

کلباسی سال 89 به یاد یک کودک یتیم سریلانکایی به اسم « پریشان »بنیادی خیریه برای بچه های یتیم و بدون سرپرست تاسیس کرده و در هند هم مکانی برای نگه داری کودکان نابینا راه اندازی کرده است .

پدر

پدر وی استاد دانشگاه بوده ولی سوالی که همیشه در ذهن نرگس بوده این بود که چرا با وجود این که پدر درآمد خوبی دارد آنها در رفاه نیستند می گوید بعدها متوجه شدم پدرم بیشتر درآمد خود را به فقرا میداده است ، همچنین او عضو هیئت علمی دانشگاه اقتصاد اصفهان بوده است درآمدی که اکنون کلباسی توسط دانشگاه دریافت میکند بابت پول بازنشستگی از حقوق پدر میباشد .

قتل غیر عمد

اتفاقی در اردوی خیریه که به وسیله ی او ترتیب داده شده بود رخ میدهد که منجر به غرق شدن یک کودک در سال 1393 میشود ، و او به عنوان سرپرست گروه به قتل غیر عمد محکوم میشود تنها شاهدان غرق شدن این کودک پدر و مادر او بودند نرگس می گوید به خاطر فساد در سیستم غذایی هند او مقصر شناخته می شود ،.

حمایت ایران

پس از متهم شدن نرگس در دادگاه هند ، کمپینی برای حمایت از او شکل میگیرد که در نهایت با دخالت دکتر محمدجواد ظریف پرونده ی وی به دادگاه تجدیدنظر رفته و تبرعه می شود و پس از 17 سال به ایران برمیگردد .

بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه در خصوص تبرئۀ خانم نرگس کلباسی اشتری بانوی نیکوکار ایرانی از سوی دادگاه تجدید نظر رایاگادای هند، اظهار داشت : از اینکه تلاش‌های بی‌وقفۀ دستگاه دیپلماسی کشور و در راس آن شخص وزیر امور خارجه آقای دکتر ظریف، به ثمر نشست و خانم نرگس کلباسی از تمامی اتهامات وارده تبرئه شد خوشحال هستم.  

وی افزود: در کنار تلاشهای دیپلماتیک، پیگیری‌ها و حمایت مردمی نیز بسیار موثر و کارساز بود.‌

قاسمی گفت: وزارت امور خارجه بر اساس وظایف ذاتی خود حامی تمامی شهروندان ایرانی و مدافع حقوق آنها در خارج از کشور بوده و  ان‌شاالله در سال جدید نیز این سیاست با جدیت تمام ادامه خواهد یافت.

احسان علیخانی

بعد از دو ماه که به ایران بازگشته بود، توسط احسان علیخانی به برنامه ماه عسل دعوت شده و سرگذشتش را برای مردم بازگو کرده و از این که آرزوی رفتن به مکه دارد میگوید ، که از طرف بعثه مقام معظم رهبری سفر حج به او اهدا میشود .

نرگس کلباسی برنامه ماه عسل
نرگس کلباسی برنامه ماه عسل
سفر حج نرگس کلباسی
سفر حج نرگس کلباسی
خیریه نرگس کلباسی
خیریه نرگس کلباسی

اینستاگرام نرگس کلباسی

شکستن پای نرگش کلباسی
شکستن پای نرگش کلباسی

منبع : مهر

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 1

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir