اگر به دلیل وجود شپش در لا‌به‌لای موهای خود یا نزدیکانتان راه های گوناگون را امتحان کرده اید و جواب نگرفته اید ، و اکنون شنیده اید نوشابه می‌تواند شپش را از بین ببرد توصیه می‌کنیم این مطلب را مطالعه فرمائید .

بررسی درمان شپش با نوشابه

شپش در مدارس بالا شهر تهران
شپش

روش های رایج برای از بین بردن شپش

  • شانهٔ ضدشپش خوب
  • سس مایونز
  • الکل مالشی
  • ژل حالت‌دهنده‌ی مو یا وازلین
  • سرکه و نمک
  • سرکه و رزماری
  • دارو های شپش کش
  • شامپو شپش کش
  • دکلره یا رنگ مو شیمیایی

مشکل خلاص شدن از شپش

اولین سوال این است که چرا خلاص شدن از دست این حشره ی کوچک تا این اندازه سخت می‌باشد؟ پاسخ این است که استفاده از سموم شپش کش در سراسر جهان به حدی زیاد شد که دیگر این حشرات با آنها سازگاری پیدا کرده اند .

شپش های جهش یافته

دانشمندان به این نتیجه رسیده اند شپش های امروزی با شپش های چند دهه پیش فرق های بسیاری دارند و این تفاوت حاصل جهش تکاملی این حشره بوده است ، البته یک نظریه هم وجود دارد که ادعا می‌کند درصد کمی از شپش ها از ابتدا به سموم شپش کش مقاوم بوده اند و با استفاده گسترده انسان ها از شپش کش ها ، نسل شپش های دیگر از بین رفته و اکنون فقط شپش های مقاوم باقی مانده اند .

به هر حال ما با یک نوع از شپش مواجه هستیم که به « ابر شپش » معروف می‌باشد .

جنگ با شپش یا تخم شپش

برای مبارزه با شپش ، کشتن حشره شپش خیلی سخت نیست اما از بین بردن تخم های چسبناک و ذره بینی این حشره به حدی سخت می‌باشد که می‌تواند هر کسی را کلافه کند .

آیا نوشابه شپش را میکشد ؟

این موضوع باید با آزمایش های علمی به اثبات میرسید که به همین دلیل آزمایش های زیادی در سراسر جهان انجام شده است ، در اکثر آزمایش ها برای اثبات یا رد کارایی روش های مختلف به صورت همزمان بر روی شپش های همسان انجام شده است .

محققین یک شیشه از شپش ها را غرق در سموم رایج شپش کش کردند و یک شیشه با همان تعداد شپش را غرق در نوشابه کردند .

نتیجه خیلی شگفت انگیز بود : شپش ها در واکنش به سم دچار فلج موقتی شدند و به محض خروج از سم به آرامی قدرت حرکت خود را بازیافتند ، اما شپش های غرق در نوشابه به هیچ عنوان دچار فلج کامل نشدند و فقط کمی از قدرت حرکت آنها کم شد و به محض خروج از نوشابه با انرژی بسیار زیاد به حرکت پرداختند .

علت بی اثر بودن نوشابه

شپش یک حشره می‌باشد که به دلیل پوست مخصوص به خود در برابر اسید مقاومت زیادی دارد ، در ضمن نوشابه قند زیادی دارد که برای شپش ها حکم دوپینگ را دارد ، توصیه می‌شود هرگز این روش را امتحان نکنید زیرا هیچگونه اثری ندارد و می‌تواند حرکت شپش ها را بیشتر هم بکند .

روش موثر برای کشتن شپش چیست ؟

بنابر تجربه بهترین روش استفاده همزمان شونه مخصوص ضد شپش و موادی مانند دکلره ، سس مایونز و… می‌باشد ، به زبان ساده تر شما باید در دو جبهه بجنگید ، کشتن شپش های متولد شده و شپش های درون تخم دو روش مختلف را میطلبند.

درمان شپش موی سر شپش‌ سر

بهترین راه برای از بین بردن شپشک برنج

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.5 تعداد آرا: 669

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir