دکتر سعید محمد متولد سال 1347 در شهر تهران می‌باشد . وی فارغ التحصیل دکتری مهندسی عمران است و به عنوان یکی از سردار های سپاه انقلاب اسلامی شناخته میشود . دوره درخشان فعالیت دکتر محمد در قرارگاه خاتم الانبیا باعث شد تا به عنوان کاندیدای انتخابات 1400 مطرح شود . ( بیوگرافی سعید محمد + ناگفته ها )

سعید محمد
سعید محمد

سعید محمد

نام نام خانوادگی :سعید محمد
تاریخ تولد :1347
محل تولد :تهران
مدرک تحصیلی :دکتری مهندسی عمران
درجه نظامی :سرتیپ دوم پاسدار
جایگاه سرلشکر
سعید محمد
سردار سعید محمد
سردار سعید محمد

بیوگرافی سعید محمد + ناگفته ها

ورود به سپاه

اطلاعات زیادی در مورد نحو ورود سعید محمد به سپاه در دست نیست و فقط گفته میشود وی در سال 1366 هنگامی که نوزده ساله بود به عضویت سپاه درآمده است .

لوگو اطلاعات سپاه
لوگو سپاه

مهندسی

سعید محمد پس از دوران دفاع مقدس تحصیلات خود را ادامه داد . سال 75 ( 28 سالگی ) به عضویت نظام مهندسی درآمد و در امور فنی مهندسی سپاه بخصوص پروژه های قرارگاه سازندگی سپاه مشغول به کار شد .

سپاسد

شرکت مهندسی سپاسد در سال 1371 تاسیس و به عرصه سازندگی کشور وارد گردیده است. این شرکت پس از کسب تجارب موفق مانند ساخت سد عظیم مخزنی کرخه، ساختمان نیروگاه و سازه آبگیر سد کارون 4 با ورود به پروژه های بزرگ درحال احداث همچون سد گتوند علیا ، سد و نیروگاه رودبار لرستان ، خط 7 متروی تهران، سد و نیروگاه سردشت، سد و شبکه نرماب و… با رویکردی جدید به عنوان یک پیمانکار عمومی(GC) در زمینه های سد ، نیروگاه و حمل و نقل ریلی، آمادگی حضور در پروژه های بزرگ ملی و فرامرزی را دارا می باشد و در همین راستا ضمن اجرای برنامه های میان مدت موفق به پیاده سازی و اخذ گواهینامه های سیستم مدیریت کیفیت بر مبنای استاندارد ISO 9001:2008 و OHSAS 18001:2007 گردیده است.(ecasb)

سال 1386 ( 39 سالگی ) مدیر عامل شرکت مهندسی سپاسد میشود و در دوران فعالیت خود سپاسد را کاملا شکوفا میکند . سپاسد در دوره خدمت وی به عنوان یک پیمانکار قدرتمند پروژه های بزرگی را به سرانجام رساند . سردار محمد تا سال 1393 مدیرعامل سپاسد بود .

مدرک دکتری سعید محمد

سال 88 مدرک دکتری خود را در رشته مهندسی عمران از دانشگاه تربیت مدرس دریافت کرد . اندگی بعد به عنوان هیئت علمی در دانشگاه امام حسین ع تدریس را آغاز کرد . وی همچنین عضو انجمن تونل ایران می‌باشد .

سعید محمد
سعید محمد

فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیا

سال 1397 در دوره فرماندهی سردار عزیز جعفری در سپاه پاسداران ، سعید محمد به عنوان فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا منصوب شد و همزمان درجه نظامی « سرتیپ دوم » را دریافت نمود .

عکس سعید محمد
عکس سعید محمد

استعفا از قرارگاه خاتم الانبیا

سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) سپاه 17 اسفند 1399 استعفا داد و در بخشی از متن نامه استعفای وی خطاب به فرمانده کل سپاه آمده است: از آنجا که احتمال دارد به دلیل حضور اینجانب در فضای انتخاباتی شائبه‌هایی متوجه نهاد مقدس سپاه شود در راستای صیانت از سپاه و قرارگاه انقلابی- جهادی خاتم‌الانبیاء، از سمت خود استعفاء می‌دهم. (فارس)

کاهش تنش با دولت

قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان بزرگترین پیمانکار ایران ، همواره از دولت ها طلبکار بوده است و این طلب چند ده هزار میلیارد تومان و حتی بیشتر اعلام میشود .

همین موضوع اخلاف همیشگی دولت ها و قرارگاه خاتم الانبیا را موجب شده است اما در دوره فرماندهی سردار محمد اختلاف ها با دولت و بخصوص شخص حسن روحانی به حداقل رسید و تعامل خوبی شکل گرفت .

تخلف سعید محمد

پس از استعفای سعید محمد از قرارگاه خاتم الانبیا ، سردار جوانی معاون سیاسی سپاه علت استفای وی را تخلف در قرارگاه خاتم الانبیا دانست اما چند روز بعد در پی واکنش های به وجود آمده و هیاهوی رسانه های ضد انقلاب سردار جوانی دوباره با رسانه ها مصاحبه کرد و گفت :

نظر به برداشت‌های نادرست و بعضاً سوءاستفاده برخی رسانه‌های داخلی و خارجی از پاسخ اینجانب به سؤال خبرنگار فارس درباره فعالیت‌های انتخاباتی برادر پاسدار دکتر سعید محمّد، فرمانده سابق قرارگاه سازندگی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) که در مسئولیت‌های گذشته، زحمات ارزشمندی کشیده‌اند به آگاهی می‌رساند؛ همچنانکه از متن مصاحبه برمی‌آید، تخلف مورد اشاره، صرفاً بروز رفتارهای انتخاباتی بوده که مغایر با مقررات جاری سپاه است.سردار جوانی

سردار جوانی
سردار جوانی

حسین شریعتمداری

حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان درباره سعید محمد گفته است : ایشان در عرصه فعالیت خود بسیار موفق بودند اما چه اندازه سابقه و شناخت از شرایط کشور دارند، باید مانند سایر نامزدها بررسی شود.

این جمله کوتاه از شریعتمداری نشان میدهد گروه های گوناگون با ریاست جمهوری وی مخالف هستند و سعید محمد برای ریاست جمهوری راه بسیار سختی را در پیش دارد .

ایران اینترنشنال

شبکه سعودی ایران اینترنشنال رسانه فارسی زبان عربستان سعودی از زمانی که کاندیداتوری سعید محمد مطرح شده است تمام توان خود را در تخریب وی به خرج داده است .

این رسانه سعودی با تمام توان در حال تولید محتوا بر علیه سعید محمد می‌باشد . به وضوح معلوم است که رسانه های ضد انقلاب اتفاق نظر دارند که هر کسی رئیس جمهور شود بجز سعید محمد …

ایران اینترنشنال بر علیه سعید محمد
ایران اینترنشنال بر علیه سعید محمد
ایران اینترنشنال بر علیه سعید محمد
ایران اینترنشنال بر علیه سعید محمد
ایران اینترنشنال بر علیه سعید محمد
ایران اینترنشنال بر علیه سعید محمد

مشکل برای تائید صلاحیت

زمانی که شورای نگهبان شرایط حداقلی برای تائید صلاحیت کاندیدا های ریاست جمهوری را اعلام کرد . موضوع نداشتن درجه سرلشکری برای سعید محمد به صدر خبر ها آمد زیرا شورای نگهبان برای افراد نظامی ، حداقل درجه سرلشکری را شرط قرار داده است .

سردار سعید محمد طی مصاحبه ای با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد که از سال 1392 جایگاه سرلشکری دارد و از این نظر مشکلی ندارد .

درجه سرلشکری سعید محمد
درجه سرلشکری سعید محمد

بیوگرافی سعید محمد + ناگفته ها

سوابق سعید محمد

  • فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا
  • مدیرعامل سپاسد (وابسته به قرارگاه خاتم)
  • مدیرعامل گروه ایرانیان اطلس (وابسته به بنیاد تعاون سپاه)
  • رئیس هیئت مدیره انجمن مدیریت پروژه ایران

افتخارات سعید محمد

سردار سعید محمد سال ۱۳۹۳ تندیس برنز جایزه بین‌المللی پروژه برتر را از انجمن بین‌المللی مدیریت پروژه (IPMA) دریافت نمود.

سال ۱۳۹۲ تندیس بلورین جایزه ملی پروژه برتر را از انجمن ملی مدیریت پروژه ایران دریافت نمود .

تألیف و ترجمه کتاب

آثار تالیفی دکتر سعید محمد :

  • «تأثیر الیاف فولادی در کنترل ترک‌های کششی بتن»
  • «مدیریت طرح‌های عمرانی»
  • «طراحی و اجرای روسازی بلوکی بتنی»
  • «انتخاب، طراحی و اجرای خط با دال بتنی در خطوط قطار شهری»
  • «بهسازی خاک با نگرشی ویژه به سدهای خاکی»

آثار ترجمه دکتر سعید محمد :

  • «زمین‌شناسی مهندسی در کارست»
  • «کاربرد بتن غلطکی»

حمایت محسن رضایی

محسن رضایی در توئیتی نوشت : «از ورود پرقدرت نسل سوم و چهارم انقلاب به سیاست استقبال می‌کنم. دکتر سعید محمد و دکتر امیرحسین قاضی زاده هاشمی، از رویش های انقلاب هستند.»

محسن رضایی - سعید محمد
محسن رضایی – سعید محمد

رسانه های خارجی

نشریه فارین پالسی در مقاله‌ای در ۲۲ جولای ۲۰۲۰ از سعید محمد در کنار سیدابراهیم رئیسی، محمدباقر قالیباف، سعید جلیلی و سیدپرویز فتاح به عنوان یکی از مردان رهبر معظم انقلاب برای عبور از بحران اقتصادی و تشکیل دولت با محوریت جوانان معتقد به ایدئولوژی انقلاب اسلامی نام برد. این مقاله از او به عنوان شخصیتی دارای وفاداری شدید به انقلاب ۱۹۷۹ و شخصیت علمی عالی یاد میکند و ترکیب این دو مقوله را برای رهبری ایران جذاب میداند.

اندیشکده INSTITUTE GLOBAL CHANGE نیز از سعید محمد به عنوان یکی از کاندیدا‌های بالقوه انتخابات ۲۰۲۱ ایران نام می‌برد.از سعید محمد به عنوان یکی از نامزد های احتمالی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران یاد میشود. رهبر ایران بارها تشکیل دولت جوان حذب اللهی در ایران را عنوان راهکار برون رفت از مشکلات دانسته است .

مطالب پیشنهادی

بیوگرافی سرلشکر عبدالرحیم موسوی

بیوگرافی کامل سعید قاسمی + حواشی

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.9 تعداد آرا: 223

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir