نوشتن نامه های رسمی و اداری ، اصول و قواعدی دارد که در صورت رعایت نکردن آنها ، نامه شما موجب سوء تفاهم و مشکل خواهد شد . نوشتن نامه درخواست یکی از حساس ترین موارد می‌باشد . در این مطلب چندین نمونه نامه درخواست رسمی برای شما عزیزان قرار داده ایم که میتوانید در صورت نیاز از آنها استفاده نمائید . ( نمونه نامه اداری درخواست متنوع )

نمونه نامه درخواست
نمونه نامه درخواست

نمونه نامه اداری درخواست

جناب آقای …………….. 

ریاست محترم دانشگاه ……………..   

موضوع: درخواست انتقالی یا مهمان به دانشگاه …………….. 

با سلام و عرض احترام 

بدینوسیله اینجانب دانشجوی ورودی مهر ماه سال ……………..  به علت اینکه پس از قبولی در دانشگاه و شروع دوران دانشجویی خود متاهل گردیده و محل اشتغال دائم همسرم در شهر …………….. است، تقاضای حضور به عنوان دانشجوی میهمان به مدت ……………..  به دانشگاه ……………..  را دارم. البته مشکلات دیگری از جمله مشکلات (مالی، اجتماعی، خانوادگی و  فوت یکی از اقوام درجه اول) نیز در این بین وجود دارد. لذا از جنابعالی تقاضا دارم دستور فرمایید مساعدت لازم در خصوص حضور اینجانب به عنوان دانشجوی مهمان در محل مذکور انجام شود.

با تشکر و سپاس ……………..(نام نویسنده نامه)


نمونه نامه درخواست رسمی

جناب آقای……………..

مدیر محترم……………..     

موضوع : درخواست اقلام و تجهیزات     

با سلام و احترام     

بدین وسیله به استحضار می رساند جهت انجام امر …………….. به اقلام و تجهیزات زیر احتیاج است. خواهشمند است دستور فرمایید تا مساعدت لازم در این زمینه انجام گیرد.

لیست اقلام و تجهیزات:     

۱. ………………  

۲. ……………..

۳. ……………..

۴. ……………..

پیشاپیش از حسن توجه جنابعالی کمال تشکر را دارم.     

با سپاس …………….. (نام نویسنده نامه)     

رئیس قسمت …………….. (مقامی که نویسندۀ نامه دارد)


نمونه نامه اداری درخواست متنوع

نمونه نامه اداری درخواست وام

جناب آقای……………..

رییس محترم امور کارکنان سازمان……………..

موضوع : درخواست وام یا مساعده حقوق 

با سلام و احترام

بدین‌وسیله اعلام می‌گردد که اینجانب……………..کارمند شماره …………….. که به مدت …………….. (سال/ماه) در قسمت …………….. مشغول به کار هستم به دلیل مشکلات مالی و شخصی، تقاضای دریافت مبلغ …………….. ریال وام / مساعده حقوق دارم. ضمنا خاطر‌نشان می‌سازد که این مبلغ به اقساط ماهیانه …………….. ریال یا در مدت زمان …………….. ماه توسط قسمت حسابداری از اولین حقوق و دستمزد بنده پس از دریافت کسر گردد.

خواهشمند است دستور فرمایید اقدام لازم در این زمینه صورت گیرد. 

پیشاپیش از دستور مساعد جنابعالی کمال تشکر را دارم.


نمونه متن نامه درخواست کار

مدیر محترم کارگزینی شرکت ……………..

جناب آقای …………….. 

باسلام و احترام 

پیرو درج آگهی استخدام آن شرکت در نشریه …………….. مورخ …………….. جهت همکاری در بخش درخواست کالا در آن شرکت، به پیوست این نامه مشخصات و سوابق شغلی خود (رزومه) را برای اعلام آمادگی جهت همکاری تقدیم می‌دارم.

امیدوارم ویژگی‌های اینجانب از جمله تحصیل در رشته اقتصاد بازرگانی، گذراندن دوره‌های بازاریابی، تسلط کامل به زبان انگلیسی، داشتن مهارت‌های ارتباطی قوی، اعتماد به نفس بالا، اشتیاق به یادگیری مداوم و به روز نمودن اطلاعات شغلی، مورد توجه آن مدیریت محترم قرار گیرد و فرصتی را فراهم سازد تا بتوانم خواسته‌ها و خدمات مورد نظر آن شرکت را برآورده سازم.

ضمن آرزوی توفیق و بهروزی برای جنابعالی، پیشاپیش از وقتی که به بررسی رزومه اینجانب اختصاص می‌دهید تشکر نموده و آمادگی خود را جهت حضور در آن شرکت برای ارائه سایر اطلاعات لازم و آشنایی بیشتر اعلام می‌دارم.

با سپاس و احترام

…………….. (نام و نام خانوادگی و امضای متقاضی)


نمونه نامه اداری درخواست
نمونه نامه اداری درخواست

نمونه متن نامه درخواست غرفه

جناب آقای …

مدیر محترم اجرایی نمایشگاه ….

موضوع : درخواست غرفه در نمایشگاه

با سلام و احترام

بدینوسیله به استحضار می رساند اینجانب … با مسئولیت ……. در مرکز/ مجموعه / شرکت … پس از مطالعه شرایط پذیرش متقاضیان و پر نمودن فرم تکمیلی برنامه ها بدینوسیله آمادگی خود و مجموعه مذکور را جهت حضور فعال و موثر در نمایشگاه …. بحضور اعلام می دارم.
خواهشمند است دستور فرمایید اقدامات لازم مبذول و از نتیجه این امور را مطلع نمایند.

بدیهی است هرگونه تغییر در تصمیم حضور این شرکت در نمایشگاه الزاما به صورت کتبی اعلام خواهد شد و در غیر این صورت مسئولیت مالی آن بر عهده این شرکت خواهد بود.

به امید آنکه بتوانیم با کمک یکدیگر گامی هرچند کوچک در بهبود فضای کسب وکار کشورمان برداریم.

با تشکر

نام و امضا و تاریخ

نامه درخواست خرید کتاب

جناب آقای ….

مدیر محترم …..

موضوع : درخواست خرید کتاب های جدید جهت کتابخانه مدرسه

با سلام

احتراما به اطلاع می رساند اینجانب فلانی دانش آموز مقطع اول ابتدایی به نمایندگی از دیگر همکلاسی هایم از جنابعالی تقاضا داریم با توجه به اهمیت کتاب و کتابخوانی و لزوم بروز بودن کتابهای موجود در کتابخانه مدرسه ؛ بودجه ای جهت خرید کتابهای جدید درنظر گرفته شود.

با تشکر و تقدیم احترام

مطالب پیشنهادی

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :3.6 تعداد آرا: 35

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir