زهرا جواهری 15 مهر 1356 در شهر تهران متولد شده است، وی فارغ التحصیل کارشناسی کارگردانی از دانشکده جهاد دانشگاهی می‌باشد. علت شهرت وی بازی در نقش «شیرین» در سریال «دنیای شیرین» است.(بیوگرافی زهرا جواهری)

زهرا جواهری

نام نام خانوادگی :زهرا جواهری
تاریخ تولد :15 مهر 1356
محل تولد :تهران
مدرک تحصیلی :کارشناسی کارگردانی
وضعیت تاهل :متاهل
فرزند :یک فرزند دختر
مهارت ها :نویسنده، کارگردان، بازیگر
مدیرصحنه، عروسک‌گردانی
زهرا جواهری
زهرا جواهری
زهرا جواهری

نمایش عروسکی

خانم جواهری :

من ورودی سال 1374 دانشگاه بودم و از همان سال هم با نمایش عروسکی آغاز کردم . مدتی کوتاهی در کانون پرورش فکری کودکان فعالیت می‌کردم. سپس در سال 1376 با سریال «دنیای شیرین» وارد عرصه بازیگری شدم و حرفه ای تر به این رشته نگاه کردم.

من دو سال درگیر کارهای دانشجویی بودم البته یک فیلم سینمایی هم بازی کردم به نام «حریف دل» اما نقش کوتاهی داشتم.

من نمایش عروسکی انجام می‌دادم، حتی یک نمایشنامه از چخوف کارگردانی کردم به نام «بازیگر تراژدی، علی رغم میل خود» این اثر چخوف کاملاً یک کار بزرگسال است ولی با عروسک اجرا کردم که خیلی موفق بود و بعد در تئاتر شهر اجرای عمومی داشتیم.

عکس جدید زهرا جوادی
عکس جدید زهرا جوادی

شیرین در سریال دنیای شیرین

زهرا جواهری در سال ۱۳۷۶ با بازی در نقش «شیرین» در سریال تلویزیونی «دنیای شیرین» به کارگردانی «بهروز بقایی» به شهرت رسید و هنوز بسیاری از افراد او را با این نقش به خاطر می‌آورند.

شیرین در سریال دنیای شیرین
شیرین در سریال دنیای شیرین

داستان سریال دنیای شیرین

در هر قسمت از این سریال تلویزیونی، داستان 2 خانواده همسایه و فامیل است که راوی داستان دختری به نام شیرین هست، شیرین که همراه با پدرش که یک گلفروش، مادرش که یک پرستار، دو برادر کوچکترش که هرسه دانش آموز هستند و در همسایگی آنها دایی آنها و پسر کوچکش در آپارتمانی زندگی می‌کنند.

داستان سریال دنیای شیرین
داستان سریال دنیای شیرین

آنها هربار با مشکل تازه‌ای درگیر می‌شوند، مطابق معمول، هر بار بچه‌های خانواده مشکلی ایجاد می‌کنند و بزرگترها با هدایت و تدبیر خود، آن را حل می‌کنند.

  • رضا عطاران
  • رضا فیاضی
  • سهیلا عزیزی
  • زهرا جواهری
  • علیرضا رئیسی
  • اشکان اشتیاق
  • سپهر آزادی
  • کمند امیر سلیمانی

اینستاگرام زهرا جواهری

خانم زهرا جواهری در شبکه اجتماعی اینستاگرام پیج دارند اما فعالیت خاصی انجام نمیدهند، برای مشاهده اینستاگرام زهرا جواهری بر روی لینک زیر کلیک کنید :

https://www.instagram.com/shjavaheri56/

اینستاگرام زهرا جواهری
اینستاگرام زهرا جواهری

بیوگرافی زهرا جواهری

دستیار برنامه ریز

جواهری از سال 1376 و پس از سریال دنیای شیرین، در «سیب خنده»، «جشن خاطره ها»، «باغ ستاره ها»، کارهای خانم محبوب مثل «قلعه وروره گیو» و کارهای آقای فیاضی دستیار برنامه ریز بوده، و این موضوع نشان دهنده این است که اولویت اول او بازیگری نیست .


مصاحبه زهرا جواهری

مصاحبه زهرا جواهری
مصاحبه زهرا جواهری
چرا کار کودک و کار عروسکی را انتخاب کردید ?

برای این که فکر می‌کنم اصلاً همه ما با عروسک بزرگ میشیم،اگر ۸۰ سالمان هم بشود باز بچه ایم،آدم بزرگ ها باز هم عروسک ها و کارتون را که می بینند دوست دارند. یعنی همیشه کودک درونشان تا آخر عمر با آنها است. خود من فکر می‌کنم این کودک درونم خیلی شیطون است و با این که من وقتی بچه بودم خیلی بازی و شیطنت می‌کردم و به اندازه کافی تخلیه شدم، ولی هنوز حس می کنم دوست دارم با عروسک ها بازی کنم. یک جورایی وقتی در این فضاها قرار می گیرم حس می کنم هنوز دارم بازی می کنم… خاله بازی ، عروسک بازی و …

چرا شخصیت های عروسکی مجموعه، تمساح و سمور آبی هستند ?

بله، نزدیک نیست. اتفاقاً دلیلش همین بود. چون دیدم بچه ها خیلی با آنها آشنا نیستند. آشنایی شان فقط درحد مرغ و خروس و گربه و اینهاست. ما دوست داریم چیزهای جدید بیاوریم. من دوست داشتم حیوان های دیگری بیاورم. این طرح از اول در ذهنم بود که چون این حیوانات عجیب و غریبند، ما ماجرای حیوانات دیگری که عجیب و غریب ترند را برای بچه ها تعریف کنیم.

کل مجموعه چند قسمت شد ?

فصل دوم که تازگی دیدید، قرار بود ۵۲ قسمت باشد. حدود سی و یک یا سی و دو قسمت متن هم نوشته شد. منتهی من گفتم اگر قرار است ۵۲ قسمت باشد، ما نمی توانیم در یک ماه کار را ببندیم. باید ۳ ماه به ما زمان بدهند. خوشبختانه با این موضوع موافقت نکردند و گفتند همان ۲۶ قسمت، به نظرم خیلی بهتر شد.

عمو جون جون به عنوان یک پیردانا، آیا از همان ابتدا با همین منظور وارد قصه شد ?

عمو جون جون یک از همان ابتدا این مدلی بود و اطلاعات دقیق تری داشت. مخصوصاً که من و دایی هم به نوعی جوان به حساب می آمدیم در برنامه. آن ۱۳ قسمتی را هم که یوسفی پور نوشت، من و خانم صبری بازنویسی کردیم که متن یکدست بشود. ولی خود عمو جون جون، شخصیت و شناسنامه اش و این که کاملاً پیردانا باشد در سری اول تولیدی شکل گرفت.

آثار و افتخارات زهرا جواهری

اجراها: عروسک‌گردانی و صدا در نمایش”عصا، عصای کارگشا” نوشته”رضا فیاض” به کارگردانی”عادل بزدوده”؛ تهران، کانون پرورش فکری؛ ۱۳۷۵
بازی در نمایش”دختر، ابر، آدمک” نوشته و کارگردانی‌”سوسن مقصودلو”؛ تهران، تالار هنر؛ ۱۳۷۶
کارگردانی نمایش”بازیگر تراژدی علی رغم میل خود” نوشته”آنتوان چخوف”؛ تهران، تئاترشهر، ۱۳۸۰
بازی در نمایش تلویزیونی عروسکی”خاله و مموشی” نوشته”نغمه ثمینی” به کارگردانی”مرضیه محجوب”؛ شبکه ۱ ؛ ۱۳۷۹
بازی و دستیار کارگردان و برنامه ریز در نمایش تلویزیونی عروسکی”منگوله گوش میرزا” نوشته”نغمه ثمینی” به کارگردانی”مرضیه محبوب”؛ شبکه ۱ ؛ ۱۳۸۰
دستیار کارگردان و برنامه ریز نمایش تلویزیون عروسکی”رفوزه” نوشته”آذر یوسفی” به کارگردانی”مرضیه محبوب”؛ شبکه ۱ ؛ ۱۳۸۱
دریافت لوح تقدیر برای کارگردانی اول چهارمین جشنواره دانشجویی عروسکی تهران؛

مطالب پیشنهادی

بیوگرافی زهرا جواهری

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.4 تعداد آرا: 65

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir