دکتر مسعود صابری، متخصص مغز و اعصاب، چهره‌ای شناخته‌شده در عرصه‌های مختلف هنری و رسانه‌ای است. او که در سال‌های اخیر با فعالیت در زمینه‌های گوناگون از جمله بازیگری، خوانندگی و اجرا به شهرت دست یافته، مسیری پرفراز و نشیب را در زندگی خود طی کرده است (بیوگرافی مسعود صابری).

عکس مسعود صابری
عکس مسعود صابری
نام نام خانوادگی:مسعود صابری
تاریخ تولد:۱۸ اردیبهشت ۱۳۴۹
May 8, 1970
سن مسعود صابری:53 سال و 11 ماه
فرزندان:مهدیار
باران
بیوگرافی مسعود صابری

مسعود صابری

مسعود صابری، متولد 18 اردیبهشت ۱۳۴۹ در تهران، چهره‌ای شناخته‌شده در دنیای پزشکی و موسیقی است. او فارغ‌التحصیل دکتری از دانشگاه شهید بهشتی و متخصص جراحی مغز و اعصاب می‌باشد.

حضور در تلویزیون، به عنوان کارشناس پزشکی، نام صابری را بر سر زبان‌ها انداخت و محبوبیت زیادی برای او به ارمغان آورد.

اما علاقه او به موسیقی، او را به عرصه خوانندگی نیز کشاند. صابری حالا به عنوان خواننده‌ای فعال، در حال تولید و انتشار آهنگ‌های خود است و در کنسرت‌ها نیز به اجرای برنامه می‌پردازد.

فعالیت‌های علمی صابری به اینجا ختم نمی‌شود. او نویسنده و مترجم چندین کتاب در حوزه پزشکی نیز می‌باشد و سهم بسزایی در ارتقای دانش پزشکی در جامعه داشته است.

مسعود صابری نمونه‌ای موفق از یک فرد چندوجهی است که در زمینه‌های مختلف به دنبال علایق خود رفته و در هر کدام به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته است.

جوانی مسعود صابری
جوانی مسعود صابری

تحصیل در مدرسه علوی

مسعود صابری در دامان خانواده‌ای هنرمندپرور در محله شکوفه، واقع در جنوب شرقی تهران، چشم به جهان گشود و دوران تحصیلی خود را تا مقطع دیپلم در مدارس مذهبی علوی سپری کرد.

عشق به طبابت او را در ۱۹ سالگی به دانشکده پزشکی دانشگاه شهید بهشتی کشاند و ۱۱ سال بعد، در ۳۵ سالگی، تخصص مغز و اعصاب را از آن خود کرد.

اولین حضور در تلویزیون

در سال‌های ۸۳ و ۸۴، زمانی که وبا در کشور شیوع گسترده‌ای پیدا کرده بود، مسعود صابری در برنامه‌ای ویژه در شبکه پنج سیما، به آموزش روش‌های ضدعفونی کردن سبزیجات و میوه‌ها پرداخت.

مسعود صابری در برنامه اکسیر

در سال 1395، دکتر صابری توسط خانم زهرا عاملی به آقای مصطفی شریفی، تهیه کننده شناخته شده تلویزیون، معرفی شد. این آشنایی نقطه عطفی در کارنامه دکتر صابری بود، چرا که ایشان به عنوان کارشناس در برنامه “اکسیر” با اجرای فرزاد حسنی به چهره ای شناخته شده تبدیل شدند.

نجات جان کودک ۳ ساله

نجات جان کودک ۳ ساله توسط دکتر صابری در حین ضبط برنامه اکسیر

در تاریخ 9 اردیبهشت 1395، در حین ضبط قسمت هفتم برنامه اکسیر، اتفاقی هولناک در پارک سرخه حصار، واقع در نزدیکی استودیوی ضبط برنامه رخ داد. یک کودک 3 ساله در آبنمای پارک غرق شد و جان خود را در خطر دید.

اما خوشبختانه، دکتر مسعود صابری، جراح مغز و اعصاب و کارشناس پزشکی برنامه اکسیر، که در محل حضور داشت، با مشاهده این صحنه، بلافاصله به کمک کودک شتافت. دکتر صابری با انجام اقدامات فوری احیا، جان کودک را نجات داد.

این اتفاق، بار دیگر اهمیت آموزش و ترویج مهارت های کمک های اولیه را نشان داد. همچنین، حضور دکتر صابری در محل و اقدام سریع و به موقع ایشان، جان کودک را از مرگ حتمی نجات داد.

عشق به موسیقی

عشق به موسیقی از دوران کودکی در من ریشه دواند.

هنوز سه یا چهار سال بیشتر نداشتم که پدربزرگ مادری‌ام با نواختن آواز، دریچه‌ای نو به دنیای موسیقی را به رویم گشود.

در مدرسه نیز با فراگیری صوت و تجوید قرآن، به قاری قرآن تبدیل شدم و این شور و اشتیاق به موسیقی، در من عمیق‌تر شد.

گریم مسعود صابری
گریم مسعود صابری

اینگونه بود که از همان سنین پایین، گام در مسیر موسیقی نهادم و این عشق تا به امروز در من زنده مانده است.


از 15 سالگی قدم در دنیای آواز گذاشتم و پس از آن با ملاقات آقای افکاری، مسیرم به سمت حرفه ای شدن رهنمون شد. همسر ایشان با صبر و حوصله، نوازندگی را به من آموختند.

آقای افکاری با معرفی ملودی های ناب، دریچه ای نو به سوی دنیای موسیقی به رویم گشودند و این آشنایی، زمینه ساز رفاقتی دیرینه با ترانه سراها و آهنگسازهای برجسته ای از نسل های مختلف شد.

در سایه این تعاملات، تبادل تجربیات و ایده ها شکل گرفت و این رفاقت دو سویه، مسیر پیشرفتم را در عرصه موسیقی هموارتر ساخت.

اولین آهنگ مسعود صابری

دکتر صابری در دی ماه سال ۱۳۹۵ با انتشار اولین قطعه رسمی خود به نام “دلتنگی” که با همکاری علیرضا افکاری ساخته شده بود، قدم به عرصه موسیقی گذاشت. این قطعه با استقبال مخاطبان روبرو شد و در سال ۱۳۹۶ با انتشار موزیک ویدیوی “طعم جنون” به شهرت گسترده‌ای در فضای مجازی دست یافت.

اولین کنسرت مسعود صابری

مسعود صابری در تاریخ ۱۶ دی ماه سال ۱۳۹۷، برای اولین بار در مرکز همایش های برج میلاد به روی صحنه رفت و کنسرتی خاطره انگیز را برای مخاطبان خود رقم زد.

در سال ۱۴۰۱، اولین آلبوم این خواننده با نام «فرشته» منتشر شد و با استقبال قابل توجهی از سوی شنوندگان روبرو گردید. یک سال بعد، در سال ۱۴۰۲، دو آلبوم رسمی دیگر با نام های «دلتنگی» و «باران» به بازار موسیقی عرضه شد و بار دیگر نام مسعود صابری را بر سر زبان ها انداخت.

خواننده مسعود صابری
خواننده مسعود صابری

حضور در مسابقه 5 ستاره

مسعود صابری در سال 1397 در مسابقه “5 ستاره” با اجرای حمید گودرزی، با پاسخگویی به تمام سوالات، برنده جایزه 50 میلیونی این برنامه شد. حضور او در همین سال در برنامه “خندوانه” نیز با حواشی و جنجال‌هایی همراه بود.

صابری در ادامه به برنامه “کتاب باز” با اجرای سروش صحت دعوت شد که این برنامه با استقبال فراوانی از سوی مخاطبان روبرو شد.

نغمه‌ای در تار و پود وجودم

موسیقی از دیرباز، از دوران کودکی، با تار و پود وجودم عجین شده است. گویی با نغمه‌ها بزرگ شده‌ام و رهایشان برایم ناممکن است.

هر دو پدربزرگ مادری و پدری‌ام صاحب صدایی دلنشین بودند و موسیقی همواره در زندگی ما جاری بود. اما جالب اینجاست که صدایم را از پدرم به ارث برده‌ام.

تاثیر موسیقی

  • اگرچه پزشکی قواعد و اصولی دارد که موسیقی در آن نقشی ندارد، اما گوش دادن به موسیقی برای آرامش خودم بسیار موثر بوده است.
  • در کنار کار پزشکی، تفریح خاصی ندارم و در واقع زمان‌های استراحتم را به تمرین موسیقی و گوش دادن به آن اختصاص می‌دهم.

ازدواج مسعود صابری

دکتر مسعود صابری سال‌هاست که ازدواج کرده و ثمره این زندگی موفق، یک دختر به نام «باران» و یک پسر به نام «مهدیار» است.

پسر مسعود صابری
پسر مسعود صابری
دختر مسعود صابری
دختر مسعود صابری

آرامش در فضای اتاق عمل

تصور رایج از فضای پزشکی، فضایی خشک و بیروح است. اما چه می‌شود اگر در این فضا، نغمه‌های موسیقی نیز به گوش برسد؟

جذابیت خواننده بودن یک پزشک:

حضور یک پزشک خواننده، جذابیت‌های بسیاری برای مردم دارد. این امر می‌تواند به دلیل تناقض ظاهری بین دو حرفه خوانندگی و پزشکی باشد. از یک سو، پزشکی به عنوان حرفه‌ای علمی و دقیق شناخته می‌شود، و از سوی دیگر، خوانندگی به عنوان هنری خلاقانه و احساسی.

دکتر مسعود صابری
دکتر مسعود صابری

هنر در تار و پود پزشکی:

اما این تناقض تا چه حد واقعی است؟ به نظر من، پزشکی، به خصوص جراحی، آخرین درجه از هنر است. دقت، ظرافت، خلاقیت و قدرت تصمیم‌گیری سریع، از جمله ویژگی‌های مشترک یک جراح و یک خواننده ماهر هستند.

آرامش خاطر بیمار:

حضور یک پزشک خواننده در اتاق عمل، می‌تواند فضای استرس‌زای آن را برای بیمار تا حد زیادی تلطیف کند. شنیدن موسیقی آرامش‌بخش، می‌تواند اضطراب بیمار را کاهش داده و به او در تجربه‌ای بهتر از عمل جراحی کمک کند.

یادگیری پیانو

نغمه ی عشق به پیانو، از سال 90 در قلبم نواخته می شود و هنوز هم در حال یادگیری و پیشرفتم. گفتگو با اساتید و افراد باتجربه در این زمینه، شور و اشتیاق من را به این ساز دلنشین دوچندان می کند.

نسبت با علی سرتیپی

علی سرتیپی، دایی من، از جمله نام‌های برجسته در میان تهیه‌کنندگان سینمای ایران است و رسول صدرعاملی، پسرخاله مادرم، نیز به عنوان کارگردانی شناخته‌شده، در این عرصه فعالیت می‌کند.

اگرچه ایشان به طور مستقیم در مسیر خوانندگی من نقشی ایفا نکردند و حتی چندان به این مسیر باور نداشتند، اما به طور غیرمستقیم یاری‌گر من بودند.

برای مثال، در سن 14 سالگی حضور در سر صحنه فیلم “گل‌های داوودی” به من فرصت آشنایی با هنرمندانی برجسته مانند استاد مشایخی و انتظامی را داد. معاشرت با این بزرگان در شکل‌گیری بخش مهمی از شخصیت من نقش بسزایی داشت.

البته ناگفته نماند که بعدها برای ارتقای مهارت‌های خود در زمینه‌های مختلفی مانند اکت، بازیگری و فن بیان، دوره‌های آموزشی را نیز گذراندم.

بازیگر مسعود صابری
بازیگر مسعود صابری

آموزش پزشکی به زبان ساده

شب یلدای 1402، دکتر مسعود صابری، جراح و متخصص مغز و اعصاب، در قامتی جدید به عنوان مجری، برنامه «دکتر مسعود» را با هدف آموزش مسائل پزشکی به شهروندان آغاز کرد.

این برنامه که به تهیه‌کنندگی خود دکتر صابری تولید می‌شود، از طریق پلتفرم شبکه نمایش خانگی به مخاطبان ارائه می‌شود.

«دکتر مسعود» با رویکردی نوین و به دور از زبانِ خشک و علمیِ متداول در برنامه‌های پزشکی، به آموزش مفاهیم و مسائل پزشکی به زبان ساده می‌پردازد.

هدف این برنامه ارتقای سطح دانش عمومی در زمینه سلامت و افزایش آگاهی مردم در خصوص بیماری‌ها، روش‌های پیشگیری و درمان آنها است.

«دکتر مسعود» با ارائه اطلاعات موثق و کاربردی، به مخاطبان کمک می‌کند تا در انتخاب‌های مربوط به سلامت خود، آگاهانه‌تر عمل کنند.

اینستاگرام مسعود صابری

برای مشاهده صفحه مسعود صابری در شبکه اجتماعی اینستاگرام بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.instagram.com/dr_masoudsaberi

دلیل عذرخواهی رامبد جوان از دعوت مسعود صابری به خندوانه

بهمن 1397 رامبد جوان در اقدامی عجیب، پس از انتشار پستی در اینستاگرام مبنی بر عذرخواهی از مردم به خاطر دعوت مسعود صابری به برنامه خندوانه، آن را دقایقی بعد حذف کرد.

دلیل این عذرخواهی و سپس حذف پست توسط رامبد جوان مشخص نشده است، اما با توجه به حواشی آن زمان پیرامون مسعود صابری، می‌توان حدس‌هایی در این زمینه زد.

مسعود صابری خندوانه
مسعود صابری خندوانه

مدتی قبل تر ویدئویی از کنسرت مسعود صابری منتشر شد که نشان می‌داد او در حال پلی‌بک کردن آهنگ‌ها بود. انتشار این ویدئو، موجی از انتقادات را به سمت صابری روانه کرد و بسیاری از کاربران، کیفیت پایین اجراهای او در کنسرت‌ها را به باد انتقاد گرفتند.

در پی این اتفاق، منتقدان نسبت به نحوه به شهرت رسیدن صابری واکنش نشان دادند و او را مصداقی از افرادی دانستند که با استفاده از جایگاه اجتماعی و ثروت خود، به شهرت رسیده‌اند.

به نظر می‌رسد رامبد جوان تحت تاثیر این هجمه‌ها، از مردم به خاطر دعوت صابری به خندوانه عذرخواهی کرده باشد. اما دلیل حذف پست عذرخواهی او هنوز مشخص نیست.

منبع: برنا

آهنگ های مسعود صابری

سال انتشارنام آهنگ
۱۳۹۷یکی یه دونه
۱۳۹۷گل بارون زده
۱۳۹۸تصمیم
۱۳۹۸نقطه ضعف
۱۳۹۹الان کجایی
۱۳۹۹بارون بارونه
۱۴۰۰شرمنده
۱۴۰۰سیه گیسو
۱۴۰۱یه ریز مستم
۱۴۰۱یه جوری می خوامت
۱۴۰۱من
۱۴۰۱یه چیزی بگو
۱۴۰۲باران
۱۴۰۲خوب من
۱۴۰۰فرشته
۱۴۰۲قلب سنگی
۱۴۰۲سجاده
۱۴۰۲دلبر
۱۴۰۲طعم جنون
۱۴۰۲شب آروم
آهنگ های مسعود صابری
آهنگ های مسعود صابری
آهنگ های مسعود صابری

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 44

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir