نام گمراه‌کنندهٔ فلفل به اشتباه توسط کریستف کلمب هنگام برگشت به اروپا به این گیاه داده شد. چرا که در آن زمان به هر ادویه ای که طعم تندی داشت فلفل اطلاق می‌شد.

این گیاه بومی مکزیک، آمریکای مرکزی و شمال آمریکای جنوبی است. دانهٔ این گیاه در سال ۱۴۹۳ بهاسپانیا حمل شد و از آنجا به سراسر اروپا، آسیا و آفریقا گسترش یافت. امروزه چین و پس از آن مکزیک و اندونزی بزرگترین تولیدکنندهٔ فلفل در جهان هستند.

خواص فلفل دلمه ای :

این سبزی سرشار از ترکیبات آنتی‌اکسیدانی مثل ویتامین C و کاروتن است، طوری‌که در ۱۰۰ گرم فلفل دلمه‌ای قرمز یا سبز و فلفل معمولی خام به ترتیب ۱۴۰، ۱۲۰ و ۱۲۰ میلی‌گرم ویتامین C و ۳۸۴۰، ۲۶۵ و ۱۷۵ میکروگرم بتاکاروتن وجود دارد.

اثر فلفل در سرماخوردگی: وجود مقادیر فراوان ویتامین C در فلفل دلمه‌ای باعث شده این سبزی برای درمان سرماخوردگی مفید باشد. طوری‌که مصرف مرتب این سبزی در برنامهٔ غذایی، هم شدت و هم طول دوران سرماخوردگی را کاهش می‌دهد. یک عدد فلفل دلمه‌ای ۳۰۰ درصد نیاز روزانه ما به ویتامین C را تأمین می‌کند و میزان زیادی ویتامین A و بتاکاروتن به بدن می‌رساند. این فلفل دوست قلب و سلامت و ضد پیری است.

مفید برای مغز :

فلفل دلمه ای سبز حاوی منگنز و مس می باشد ، ما برای کار کردن بهتر مغز و سلامت بدن خود نیاز به مواد معدنی چون مس و منگنز داریم. عنصر هایی چون منگنز و مس می توانند سم ها را از بافت های مغز حذف کنند. همچنین مس می تواند به سلول های مغزی کمک کند. و همچنین این عنصر در ساخت ملانین به بدنتان یاری می رساند. ملانین همان رنگدانه هایی است که در چشم و روی پوستتان است.

بهترین خوراکی برای زخم معده : فلفل دلمه قرمز

فلفل دلمه قرمز سرشار از ویتامین C است که به محافظت از شما در مقابل زخم معده کمک می کندو این ویتامین نقش مهمی در بهبود زخم ها دارد. افرادی که ویتامین C کافی دریافت نمی کنند احتمال این که به زخم معده مبتلا شوند، بیشتر است. این ماده مغذی در مرکباتف توت فرنگی، کیوی و کلم بروکلی یافت می شود.

غنی از کلسیم

همان‌طور که می‌دانیم، استخوان‌ها و دندان‌ها به کلسیم نیاز دارند تا بتوانند وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهند. مصرف آب فلفل‌دلمه‌ای سبز می‌تواند مقدار زیادی کلسیم را به بدنتان برساند.

مواد غذایی با بیشترین میزان کلسیم

کلسیم

جلوگیری از اثررادیکال‌های آزاد

درون فلفل سبز، ترکیبات ویتامین A،B (به‌طور عمده ویتامین B۶ و B۹) و البته ویتامین C وجود دارد. که بدن ما برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد به این‌گونه ویتامین‌ها نیاز دارد. همچنین وجود ویتامین B۶ برای بدن ما بسیار ضروری است، زیرا بدن ما برای تولید گلبول‌های قرمز و تامین اکسیژن برای بافت‌های داخلی و حفظ سلامت عصب به این ویتامین‌ها وابسته است. همچنین ویتامین A موجود در فلفل‌دلمه‌ای‌سبز در حفظ سلامت پوست و حمایت از رشد گلبول‌های قرمز و سفید برای بدن‌مان لازم است.

حفاظت از چشم

آب فلفل‌دلمه‌ای سبز برای سلامت چشم بسیار مفید است. این گیاه منبع خوبی از آب است که می‌تواند چشم شما را سالم نگه دارد. در ضمن مصرف آب فلفل‌دلمه‌ای سبز می‌تواند چشمتان را در برابر بیماری‌هایی نزدیک بینی نیز حفظ کند.

علت زردی چشم

چشم

کمک به رشد مو

با نوشیدن آب فلفل‌دلمه‌ای سبز گردش خون در نواحی روی پوست مانند سر و ریشه موها افزایش می‌یابد. این بدان معنی است که ما می‌توانیم رشد سریع‌تر موهای خود را تجربه کنیم. چرا که فلفل دلمه‌ای مثل یک شبیه ساز رشد مو عمل می‌کند.نوشیدن آب فلفل‌دلمه‌ای سبز می‌تواند به شما کمک کند تا ریزش موی سر شما کم شود. این نوشیدنی می‌تواند موهای شما را قوی کند. همچنین فولیکول موها را در برابر اثرات مضر حفظ می‌کند.

سلامت شش ها :

اگر شخصی هستید که سیگار می‌کشید و یا یکی از نزدیکان شما سیگار می‌کشد می‌توانید از موادی که حاوی ویتامین A به مقدار فراوان می‌باشد، موادی مانند فلفل دلمه‌ای، استفاده نمایید.فلفل دلمه‌ای، می‌تواند در مقابل بیماری آب مروارید،‌از چشمها محافظت نماید که تحقیقات نشان داده‌اند این عملکرد ممکن است به‌دلیل وجود ویتامین C و بتاکاروتن موجود در فلفل دلمه‌ای باشد.

چگونه فلفل دلمه‌ای را انتخاب کنیم و چگونه آنها را نگهداری نماییم. فلفل‌هایی را انتخاب کنید که رنگ پررنگی داشته باشد،‌ سفت باشد و هیچ زدگی، ضربه و یا کبود شدگی نداشته باشند. ساقه آنها باید سبز و تازه باشد. فلفل دلمه‌ها باید نسبت به سایزشان سنگین تر باشند. فلفل دلمه‌ای را باید نشسته در یخچال نگهداری کنید، در آن صورت برای یک هفته می‌توان آن را نگهداری نمود.

پلو فلفل دلمه‌ای + دستور تهیه

مواد لازم

فلفل دلمه‌ای: ۳ عدد
برنج: ۴ پیمانه
فلفل سیاه: یک قاشق سوپ خوری
مرغ: ۱ کیلو
نمک: به میزان لازم
زعفران ساییده شده: به مقدار کافی
پیاز: ۲ عدد متوسط
زردچوبه: نوک قاشق چای‌خوری

مراحل پخت

۱. در اولین مرحله برنج را پاک کنید و آن را برای مدتی در آب و نمک بگذارید.

۲. سپس پیاز‌ها را پوست کنده و به صورت درشت خرد کنید.

۳. در یک قابلمه تکه‌های مرغ پاک شده و شسته شده را به همراه ۴ لیوان آب بریزید و اجازه دهید تا به جوش آید.

۴. بعد از آنکه کف روی آب را گرفتید، مقداری نمک، زردچوبه، یک دوم قاشق چای‌خوری زعفران ساییده شده و همچنین پیاز‌های خرد شده را به آب آن اضافه کنید و بگذارید مرغ به طور کامل بپزد.

۵. مرغ پخته را در ظرفی بگذارید کنار، ولی آب آن را نگه دارید.

۶. در قابلمه‌ای دیگر برنج خیس‌کرده را بدون آب در آن بریزید.

۷. سپس به جای آب به همان میزان، آب مرغ به آن اضافه کنید.

۸. فلفل دلمه ای‌ها را نیز به برنج اضافه کرده و بگذارید تا با شعله زیاد به جوش بیاید.

۹. بعد از اینکه آب بخار شد، کمی روغن یا کره روی برنج ریخته و دم‌کنی را روی قابلمه قرار دهید.

۱۰. بعد از پخت پلو و فلفل می‌توانید مرغ را به آن اضافه کرده یا به صورت جدا سرو کنید.

نکات مهم :

برای معطر کردن این پلو خوشمزه می‌توانید از سبزیجات معطر نیز استفاده کنید.
فلفل را در هر ابعادی که بخواهید می‌توانید خرد کرده و شکل دهید.
علاوه بر مرغ در تهیه این پلو می‌توانید از گوشت قرمز نیز استفاده کنید.
هنگام پخت غذا برای خوش عطر شدن و از بین رفتن بوی فلفل دلمه‌ای می‌توانید از هویج استفاده کنید.
اگر نخواستید می‌توانید فلفل دلمه ای‌ها را جداگانه با مرغ تفت دهید و بعد روی برنج بریزید.


 

 

 

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.8 تعداد آرا: 4

هنوز کسی رای نداده...