مهدی یراحی

مهدی یراحی در روز 23 آبان ماه سال 60 در شهر اهواز به دنیا آمده است ، یراحی دوره آموزش موسیقی را به شکل تئوری زیر نظر علی کسرایی گذرانده است .

نام نام خانوادگیمهدی یراحی
تاریخ تولد23 آبان 1360
محل تولداهواز
مشخصات مهدی یراحی

سلفی مهدی یراحی
سلفی مهدی یراحی

مهدی یراحی خواننده
مهدی یراحی خواننده

وی میگوید مادرش در ابتدا برای ادامه کار موسیقی از وی حمایت کرده و سپس پدر هم حامی وی میشود .

برنامه ماه عسل

مهدی یراحی با خواندن تیتراژ برنامه ماه عسل در سال 88 معروف شده و پس از آن ترانه « علی مودک » که یکی از ترانه های عراقی بوده و توسط کاظم الساهر ساخته شده است را بازخوانی کرده و بیشتر از قبل مشهور می شود .

سبک مورد علاقه

یراحی از جمله عوامل موثر در کارش را گروه پینک فلوید دانسته و مخصوصا آلبوم the wall او ، همچنین از ونجلیز که ملودی ساز برجسته جهانی است به عنوان یکی از افراد مورد پسند خود یاد می کند .

آهنگ های مهدی یراحی
آهنگ های مهدی یراحی

آلبوم ها

« منو رها کن » سال 90 ، « امپراتور » سال 92 ، « مثل مجسمه » سال 94 ، « آینه قدی » سال 95 و بیشتر از سی تک آهنگ و همینطور تیتراژ برنامه و سریال دارد .

خوانندگان مورد علاقه

فریدون فروغی ، هایده ، ابی ، محمدرضا شجریان ، داریوش ، عبدالحلیم حافظ و ام الکلثوم از جمله خوانندگانی هستند که وی از آنها الگو گرفته و سبک کاریشان را دوست دارد .

عکس های مهدی یراحی
عکس های مهدی یراحی

رد مجوز آلبوم هایش

یراحی در سال 79 به تهران آمده و نخستین آلبومش در همان سال مجوز نمیگیرد و سال های 1381 و 1382 هم عدم دریافت مجوز از ارشاد برایش تکرار می شود او در این زمان به آهنگ سازی میپردازد و به عنوان اولین کار برای آلبوم « حسین استیری » آهنگ سازی میکند .

رشته کارگردانی

یراحی به کارگردانی علاقه داشته و فیلم نامه نویسی را هم دنبال کرده است ، ولی در حال حاضر فقط روی موسیقی متمرکز است .

مهدی یراحی عکس
مهدی یراحی عکس

آغاز علاقه مندی به موسیقی

وی زمانی که نوجوان بوده در مسابقات تلاوت قرآن حضور میافت و از آهنگ تلاوت آیه های قرآنی مجذوب آنها می شود و سپس نزد علی کسرایی کار موسیقی را ادامه میدهد .

جایزه ها

یراحی در سال 92 تندیس بهترین آلبوم را برای آلبوم « امپراتور » از جشنواره دوم سالانه موسیقی دریافت میکند و کنار آن تندیس بهترین قطعه را هم از آن خود میکند .

قد مهدی یراحی
مهدی یراحی

دوستی با احسان علیخانی

وی از احسان علیخانی به عنوان برادر خودش یاد کرده و میگوید همیشه حامی من بوده .

خواندن کتاب

یراحی به مطالعه بسیار اهمیت داده و کتاب های پائولو کوئیلو و دکتر شریعتی مورد علاقه وی هستند .

موسقی

وی برای آهنگ سازی به سبک ساده ی آن روی آورده و اظهار میدارد بیشتر اوقات ملودی را بر طبق ترانه ساخته ، ولی مواقعی هم بوده که برای یک ملودی که ساخته از ترانه سرایش خواسته بر طبق آن ترانه بنویسد .

مهدی یراحی آهنگ
مهدی یراحی آهنگ

اینستاگرام مهدی یراحی


مهدی یراحی اینستاگرام
مهدی یراحی اینستاگرام

واکنش وزارت ارشاد به کلیپ توهین آمیز پاره سنگ

مجید فروغی مدیر روابط عمومی معاونت هنری در واکنش به این کلیپ منتشر شده، اظهار کرد: کلیپ منتشر شده «پاره سنگ» در فضای مجازی با کلیپی که دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز داده، مغایرت دارد و تحریف شده است.

مدیر روابط عمومی معاونت هنری درباره ادامه فعالیت مهدی یراحی خواننده این اثر تصریح کرد: چون درخواست کننده کلیپ «پاره سنگ» موسسه است، دفتر موسیقی با موسسه وارد گفتگو می‌شود و تذکرات لازم را به آن‌ها می‌دهد و پس از آن، برای ادامه روند فعالیت آن‌ها تصمیم می‌گیرد.

 بخشی از شعر منتشر شده در این کلیپ، متفاوت با شعری است که برای درخواست مجوز ارائه شده است. بنابراین کلیپ «پاره سنگ» آن چیزی نیست که دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آن مجوز داده و غیرمجاز است.


پخش اذان پس از پنج قرن در اسپانیا

با توجه به اینکه در پنج قرن اخیر پخش اذان در کشور اسپانیا ممنوع شده بود و اکنون در بحبوحه‌ی کرونا که این کشور در رتبه دوم مبتلایان به کرونا قرار گرفته است برخی از مسلمانان آن در اقدامی خودجوش به هنگام اذان بر روی پشت بام‌ها اذان می‌گویند که با ادامه‌دار شدن این اتفاق برای نخستین بار پس از ۵۰۰ سال از مسجد «الباضین» در گرانادا اسپانیا اذان پخش شد.
اریک سیلوان آبیدال ستاره سابق بارسلونا و مدیر فوتبال کنونی نیز به این اتفاق واکنش نشان داد و با انتشار ویدئویی در صفحه شخصی‌اش نوشت: «۵۰۰ سال است که صدای اذان در اسپانیا ممنوع شده است. اما دیشب دوباره این صدای زیبا بازگشت. اذان زیباست و حس فوق‌العاده‌ای را دارد. سبحان الله. الله اکبر.»


بیوگرافی ساسی مانکن

بیوگرافی حامد زمانی


منبع : yjc.irاسپوتنیک

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 3

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir