بیوگرافی سوسن پرور

سوسن پرور روز 30 دی ماه سال 54 در شهر اراک به دنیا آمده است ، فوق لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد و لیسانس ادبیات نمایش دارد . ( بیوگرافی سوسن پرور + حواشی و اینستاگرام )

نام نام خانوادگیسوسن پرور
تاریخ تولد30 دی 1354
محل تولداراک
مدرک تحصیلیفوق لیسانس کارگردانی تئاتر
وضعیت تاهلمجرد
بیوگرافی سوسن پرور + حواشی و اینستاگرام

سن سوسن پرور
سن سوسن پرور
پدر سوسن پرور
پدر سوسن پرور

رتبه و جوایز

سوسن پرور جایزه رتبه اول بازیگری برای بازی در نمایش شوک از جشنواره بین المللی تئاتر طنز اصفهان دارد ، او همچنین از جشنواره دانشجویی منطقه ای استان همدان برای تئاتر پسرک خیالباف ساخته « آرش سهرابی » جایزه مقام اول بازیگری را گرفته است .

و از جشنواره استان مرکزی و جشنواره منطقه ای سمنان جایزه و رتبه اول بازی برای نماش بازی خانه کاری از علی ایزدی را دریافت کرده است .

بازیگری

در زمان دانشگاه استادان وی دکتری شفیعی و دکتر خسروی بودند ، او همزمان با دانشجویی در کلاس های بازیگری شرکت میکرده و دانشجویان او را به پروژه های خود برای بازی دعوت میکردند ، که این حضور موجب تشویق وی به بازیگری میشده است .

پرور در جشنواره های گوناگون دانشجویی جوایز متعددی دارد .

قد سوسن پرور
قد سوسن پرور

شغل

حدود 10 سال قبل جدای از بازیگری معلم هم بوده است ، ولی با شروع کارش در تلویزیون فقط روی بازی متمرکز شده و در مورد کارش هم در تئاتر هم می گوید آن را بخاطر علاقه اش انجام میدهد و پول زیادی در آن نیست .

آغاز کار

پرور فعالیت خود در تئاتر را در سال 73 به شکل رسمی آغاز نموده و چهارده سال بعد در سال 87 در کاری از رضا عطاران به نام بزنگاه بازی میکند که باعث شهرت وی می شود .

او در سینما در فیلم های رد کارپت و زندان زنان بازی کرده است .

سوسن پرور عکس
سوسن پرور عکس

زندگی شخصی

سوسن پرور در مورد ازدواج می گوید تا به حال نتوانستم بر ترس از ازدواج و ریسک کردن در این مورد قلبه کرده و متاهل شود .

کمدی

می گوید کار طنز را دوست دارم وقتی دانشجویی بودم به گروتکس و طنزی که در آثار اوژن یونسکو بود علاقه داشتم و حتی پایان نامه فوق لیسانس و لیسانسم هم حول محور گروتکس بود و از همان اول کمدی مرا جذب کرد ، ولی کار های طنزی که انجام میدهم با ایده آل خودم فاصله دارد اما با این حال دلم میخواهد دیگران را بخندانم .

زشت بودن

میگوید وقتی مردم مرا در خیابان میبینند اینطور میگویند که به زشتی در تلویزیون نیستی و من نمیدانم چرا خیال می کنند من خیلی زشت هستم نه این که بگویم حوری هستم ولی قیافه ام به حدی زشت نیست که در خیابان اگر کسی مرا ببیند از شدت بد قیافه بودنم برگردد و دوباره به من نگاه کند .

دوست ندارم چهره ام را دستکاری کنم ، لبم را پروتز کرده و جراحی زیبایی کنم و یا خال های صورتم را بردارم ، همین اندازه که چشم هایم بینایی دارد بسیار عالی است .

سلفی سوسن پرور
سلفی سوسن پرور

رادیو

پرور در رادیو اراک برای مدت یکسال کارگردان نمایش رادیویی بوده و خودش هم در آن بازی میکرده است .

دوستان

می گوید بیشتر دوستان او جدای از بازیگران هستند و به دلیل مسائل و معضلات اجتماعی با آنها آشنا شده است و اکثریت آنها در بنیاد خیریه فعال می باشند و با بازیگران کمتر در ارتباط است .

سوسن پرور کیست ؟
سوسن پرور کیست ؟

همسر آینده

پرور میگوید همسر آینده من حتما قد بلند ، چهارشانه و خوش هیکل بوده و با یک اسب سفید می آید و من را با خودش میبرد و من او را جورج کلونی صدا میکنم .

عمل زیبایی

سوسن پرور در پاسخ به این که عده ای از او ایراد میگیرند که عمل زیبایی انجام نمیدهد ، میگوید این موضوع کاملا شخصی بوده و درست نیست که همچین سوالی از کسی پرسیده شود مثل اینکه بگویند چرا این لباس یا کفش را پوشیده ای ؟

من سلیقه ام این است و این طور دوست دارم .

اینستاگرام سوسن پرور


سوسن پرور تئاتر
سوسن پرور تئاتر

نمایش هایلایت

سوسن پرور در نمایش «هایلایت» با نگاهی آسیب ‌شناسانه و با رویکردی کاملا طنازانه به از بین رفتن مفهوم خانواده می‌پردازد. «هایلایت» روایت زندگی زناشویی چند زن در یک آرایشگاه است و این سوال را مطرح می کند که چرا زندگی‌های متاهلی در حال حاضر چندان موفق نیستند؟ چرا میانه راه عشق فراموش می‌شود، آن‌ها که عاشق هم بودند به هم عادت می کنند و یا اینکه زندگی‌شان شامل روزمرگی می شود و گذر زمان باعث می‌شود خوبی‌های یکدیگر را فراموش کنند و فقط ایرادهای یکدیگر را ببینند.

سینمایی های سوسن پرور

عنوان فیلمسال ساختکارگردان
زندان زنان۱۳۷۹منیژه حکمت
رد کارپت۱۳۹۲رضاعطاران
پشت در خبری نیست۱۳۸۹شبنم عرفی‌نژاد
سینمایی های سوسن پرور

مجموعه تلویزیونی

عنوان فیلمسال ساختکارگردان
بزنگاه۱۳۸۷رضاعطاران
روزگار قریب (چند اپیزود)۱۳۸۶کیانوش عیاری
خوب بد زشت۱۳۹۳منوچهر هادی
میریم مسافرت ۱۳۹۱
یار مهربان محمد حسن‌زاده
دزد و پلیس۱۳۹۱سعید آقاخانی
شهرک جیم۱۳۹۵علی شب خیز
سفردرخانه۱۳۹۶بهمن گودرزی
بچه محل (عمو پورنگ)۱۳۹۹احمد درویشعلی پور
سریال های سوسن پرور

تاریخ تولد سوسن پرور
تاریخ تولد سوسن پرور

منبع : مهر

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.2 تعداد آرا: 39

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir