بیوگرافی رضا درمیشیان

رضا درمیشیان 15 آبان ماه سال 60 در تهران به دنیا آمده است ، کار خود را ابتدا با دستیاری کارگردان آغاز نموده و سپس کارگردان شده است ، از ساخته های او می توان به لانتوری و عصبانی نیستم اشاره کرد . ( بیوگرافی رضا درمیشیان + حواشی و اینستاگرام )

نام نام خانوادگیرضا درمیشیان
تاریخ تولد15 آبان 1360
محل تولدتهران
مدرک تحصیلی
وضعیت تاهلمجرد
بیوگرافی رضا درمیشیان + حواشی و اینستاگرام

رضا درمیشیان کیست؟
رضا درمیشیان کیست؟

سینماگران

درمیشیان می گوید در حدود نیم قرن قبل افراد سینمایی از این که همکارشان در کار های خود موفق باشد و پیشرفت کند خرسند میشده و با دادن آگهی تبریک میگفتند ولی در حال حاضر از توقیف یک فیلم شاد می شوند و این نشان دهنده این است که اخلاق در جامعه سینمایی ایران از بین رفته است .

رضا درمیشیان و داریوش مهرجویی
رضا درمیشیان و داریوش مهرجویی

روزنامه نگار

زمانی که 15 ساله بوده ، در سال 75 روزنامه نگار و نویسنده ی مجلات سینمایی بوده است و پس از آن دبیر تحریریه مربوط به انتشارات سینمایی می شود .

کار غیر سفارشی

رضا درمیشیان در تقابل با گفته های ابراهیم حاتمی کیا که خود را فیلم ساز وابسته می داند می گوید من یک فیلمساز غیر وابسته هستم و از جیب مردم فیلم نمیسازم و کار هایم همه غیر سفارشی است .

نکته جالب این است که تهیه کنندگی اکثر کار های رضا درمیشیان توسط خود وی انجام می شود با توجه به این که آثار او آنقدر فروش ندارند که حتی به نقطه سر به سر برسد عجیب است که او باز هم به این کار ادامه میدهد .

تاریخ تولد رضا درمیشیان
رضا درمیشیان

همکاری با علیرضا داودنژاد

درمیشیان در سال 80 دستیار علیرضا داودنژاد در فیلم « ملاقات با طوطی » می شود ، و بعد از آن در سال 83 خودش یک فیلم مستند به نام « فرش ایرانی » میسازد .

سال 85 در فیلم سنتوری کاری از داریوش مهرجویی دستیار اول کارگردان بوده و سال 86 تهیه کننده فیلم مستند جادوگر بوده است .

فیلم عصبانی نیستم

او در سال 92 فیلم عصبانی نیستم را میسازد که به دلیل نامه ی نمایندگان مجلس و این عنوان که فیلم در ارتباط با فتنه سال 88 است اکران آن متوقف می شود ، و زمانی که علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد بوده پس از سانسور فیلم به مدت 21 دقیقه سال 97 دوباره اکران می شود و فروشی در حدود 3 میلیارد تومان داشته است .

از دیگر ساخته های درمیشیان می توان به مجبوریم ( سال 1398 ) ، لانتوری ( سال 1394 ) و یواشکی ( سال 1396 ) اشاره کرد که همگی آنها اکران شده اند و موجب معروفیت این کارگردان میشوند .

کارگردان فیلم من عصبانی نیستم
کارگردان فیلم من عصبانی نیستم

اولین اثر سینمایی

رضا درمیشیان اولین کار سینمایی خود به نام بغض را در سال 90 ساخته ، که در این فیلم باران کوثری و بابک حمیدیان به علاوه چند تن از بازیگران ترکیه ای به ایفای نقش پرداخته اند .

این فیلم مورد توجه تماشاگران قرار میگیرد و از طرف وزارت ارشاد تماشای آن برای افراد زیر 16 سال ممنوع اعلام می شود ، بغض محصول سال 90 است .

اینستاگرام رضا درمیشیان


ویکی پدیا رضا درمیشیان
ویکی پدیا رضا درمیشیان

داور دومین جشنواره فیلم سلیمانیه

رضا درمیشیان کارگردان ایرانی داور بخش رقابتی «فیلم‌های کوتاه» دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «سلیمانیه» در شهر سلیمانیه در کردستان عراق ‌شد.

این جشنواره از روزهای ۹ تا ۱۵ مهرماه جاری (۱ تا ۷  اکتبر ۲۰۱۷) در ۵ سالن «سیتی سینما»، تالار هنر و سینما سالم در شهر سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق برگزار شده است .

مجبوریم

این فیلم گفته می‌شود پربازیگرترین و پر لوکیشن ترین فیلم درمیشیان است که فیلمبرداری آن در سه ماه در صد لوکیشن در تهران انجام شده که از این میان بخش عمده‌ای از آن در جنوب شهر تهران فیلمبرداری شده است.
ژاله علو، فاطمه معتمدآریا، نگارجواهریان و پردیس احمدیه نسل های مختلف بازیگران زن این فیلم را تشکیل میدهند.

«مجبوریم» به سرمایه گذاری و تهیه کنندگی رضا درمیشیان تولید شده است.
بازیگران : فاطمه معتمدآریا ، نگار جواهریان، پارسا پیروزفر، بهمن فرمان آرا ، پردیس احمدیه، مجتبی پیرزاده ، بابک کریمی ، همایون ارشادی ، پریوش نظریه ، رضا بهبودی ، احمد حامد، مریم بوبانی، راموناه شاه ، هوشنگ قوانلو ، مسیح کاظمی ، سپیده علی محمدی ، غزل شجاعی ، خورشید چراغی پور، مهدی نصرتی، رویا بختیاری، محمد رضا مالکی، محمد حیدری، نسیم جمشیدی، محسن خویٔینی ها، حامد رحیمی نصر، حسین مسلمی، سیامک ادیب، یگانه ظرافتی ، نازی خاتمی ، شراره رنجبر ، یاسمین پازوکی ، حسام زارع مقدم ، مهناز کرباس چیان، حیدر طلوعی نیا ، سید داود مرتضوی ، سهیل قناعتی، فرهاد ریش سفیدی ، سعید اکبری ،سپهر سهرابی، علی بلوردی و… با حضور: ژاله علو

فیلم‌ های سینمایی

خانه‌خراب
۱۳۸۶جادوگر
۱۳۸۸پامنار
۱۳۹۰بغض
۱۳۹۱چه خوبه که برگشتی
۱۳۹۲عصبانی نیستم!
۱۳۹۴لانتوری
۱۳۹۸مجبوریم
۱۳۹۸لامینور
فیلم‌ های سینمایی
رضا درمیشیان کارگردان
رضا درمیشیان کارگردان
اکران فیلم رضا درمیشیان
اکران فیلم رضا درمیشیان

منبع : مهرایسنا

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.6 تعداد آرا: 5

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir