آرش آصفی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون می‌باشد، با بازی در سریال های امنیتی به شهرت رسیده است. در ادامه این مقاله به بررسی بیوگرافی آرش آصفی میپردازیم.

نام نام خانوادگی:آرش آصفی
تاریخ تولد:۴ مهر ۱۳۵۷
September 26, 1978
محل تولد:ساوه
سن آرش آصفی:45 سال و 7 ماه
بیوگرافی آرش آصفی
بازیگر آرش آصفی
بازیگر آرش آصفی

آرش آصفی

آرش آصفی، بازیگر سینما و تلویزیون، ۴ مهر ۱۳۵۷ در شهر ساوه به دنیا آمد. او از ۲۳ سالگی، یعنی سال ۱۳۸۰، فعالیت حرفه‌ای خود را در عرصه بازیگری آغاز کرد. اولین تجربه سینمایی او فیلم «مواجهه» به کارگردانی سعید ابراهیمی‌فر بود. اما بازی او در فیلم «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش، در سال ۱۳۹۱، بود که نام او را بر سر زبان‌ها انداخت. در این فیلم، او نقش «حر بن یزید ریاحی» را ایفا کرد.

آصفی، علاوه بر بازیگری، به کار مزرعه‌داری نیز علاقه دارد. او در یک خانه باغ در خارج از تهران زندگی می‌کند و در فراغت از بازیگری، به پرورش حیوانات و رسیدگی به باغ خود می‌پردازد.

تصاویر آرش آصفی
تصاویر آرش آصفی

آغاز از تلویزیون

در سال ۱۳۸۰ وقتی ۲۳ ساله بود، با سریال «وقایع نگاری یک جنایت از پیش اعلام شده» به کارگردانی و نویسندگی محمدعلی نجفی وارد عرصه بازیگری شد. این سریال که در زمان خود بسیار پربیننده بود، سکوی پرتابی برای این بازیگر جوان بود و او را به چهره شناخته شده ای تبدیل کرد.

آرش آصفی
آرش آصفی

اولین تجربه سینمایی

آرش آصفی در سال ۱۳۸۳ با فیلم «مواجهه» به کارگردانی و نویسندگی سعید ابراهیمی فر، وارد سینما شد. این فیلم با وجود اینکه در سال ۱۳۸۳ ساخته شده بود، اما به دلیل مشکلاتی که برای اکران آن پیش آمد، سرانجام در سال ۱۳۹۷ اکران شد.

این بازیگر جوان در این فیلم با بازیگران مطرحی چون حمیدرضا پگاه، نیوشا ضیغمی و پانته آ پناهی ها همبازی بود. بازی او در این فیلم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و او را به عنوان یک بازیگر آینده دار معرفی کرد.

آرش آصفی ویکی پدیا
آرش آصفی

بیوگرافی آرش آصفی

نقش حر در رستاخیز

آرش آصفی، بازیگر گزیده‌کاری که به دور از حاشیه‌ها فعالیت می‌کند، در سال ۱۳۹۱ با فیلم «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش نقش «حر بن یزید ریاحی» را ایفا کرد. این فیلم که به واقعه کربلا می‌پردازد، به دلیل نشان دادن چهره ائمه تاکنون مجوز اکران نگرفته است.

بازی در فیلم «رستاخیز» تجربه‌ای سخت و دشوار بود. فیلمبرداری در بیابان و کار با اسب و شمشیر، شرایط کاری را بسیار سخت می‌کرد. پس از پایان فیلمبرداری، تصمیم گرفتم مدتی استراحت کنم تا بتوانم انرژی از دست رفته‌ام را بازیابی کنم.

آرش آصفی در رستاخیز
آرش آصفی در رستاخیز
گریم آرش آصفی
گریم آرش آصفی

سالار مشفق در سریال مدینه

آصفی پس از بازی در فیلم «رستاخیز»، در رمضان سال ۱۳۹۲ با سریال «مدینه» به کارگردانی سیروس مقدم به شهرت رسید. او در این سریال نقش «سالار مشفق» را بازی کرد که یکی از شخصیت‌های اصلی داستان است. «مدینه» یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های تلویزیونی ایران بود و نقش آصفی در آن نیز مورد توجه منتقدان و مخاطبان قرار گرفت.

شهرت از نظر آرش آصفی

با وجود فعالیت‌های مستمر بازیگری در سال‌های گذشته، شهرت آرش آصفی از سال ۱۳۹۹ با سریال «خانه امن» آغاز شد و در سال ۱۴۰۰ با سریال «سرجوخه» به اوج رسید.

دغدغه‌ام این نیست که مدام جلوی دوربین باشم. ترجیح می‌دهم گزیده کار باشم و بیشتر به کیفیت کارم توجه کنم. شهرت برایم اهمیتی ندارد. شهرت می‌تواند هم مفید و هم مضر باشد. من از جنبه‌های مثبت آن استقبال می‌کنم، اما از جنبه‌های منفی آن دوری می‌کنم.

عکس قدیمی آرش آصفی
عکس قدیمی آرش آصفی

رابطه در سینما ایران

آرش آصفی معتقد است که کار در سینمای ایران به داشتن ارتباطات و روابط خاص نیاز دارد. او می‌گوید که بازیگران باید در گروه‌ها و سیستم‌های مختلف حضور داشته باشند و با افراد مختلف آشنا شوند تا بتوانند در فیلم‌ها و سریال‌ها بازی کنند.

من در خارج از تهران زندگی می‌کنم و این روابط را ندارم. بنابراین، کار کردن در سینمای ایران برای من دشوارتر است. این موضوع خواه ناخواه روی روند بازیگری من تأثیر گذاشته است.

سکونت در بوئین زهرا

آرش آصفی، بازیگر سینما و تلویزیون، که به دلیل علاقه به زندگی روستایی، مدت هاست در بوئین زهرای قزوین زندگی می کند، در دوران کم کاری خود، به کار کشاورزی و باغداری مشغول شده است. او در این مدت، تجربه های جدیدی کسب کرده و به آرامشی که از زندگی روستایی می توان یافت، دست یافته است.

علاقه به بازی در نقش شهدا

شخصی در دایرکت اینستاگرام به من پیام داد و گفت: “شما خیلی شبیه به دایی شهید من هستید. هر وقت شما را می‌بینم، یاد او می‌افتم.”

من وقتی عکس دایی شهید او را دیدم، خیلی تحت تأثیر قرار گرفتم. فکر کردم شاید ما در گذشته در یک خانواده بوده‌ایم و شهید شده‌ایم.

من خیلی دوست دارم نقش شهید احمد صفایی را بازی کنم. او یک بسیجی بود که نمی‌دانم در چه لشگری حضور داشته است.

من واقعاً معتقدم که هرچه داریم، از شهدا داریم. آنها با جان و دل برای دفاع از کشورمان جنگیدند و جان خود را فدا کردند. برای من افتخار است که بتوانم در کارهایی که مربوط به این بزرگواران می‌شود، حضور پیدا کنم.

سریال های آرش آصفی
سریال های آرش آصفی

ابراهیم در سریال تمام رخ

آرش آصفی، بازیگر ایرانی، در سریال‌های تلویزیونی «تمام رخ» و «خانه امن» نقش‌آفرینی کرده است. او در این دو سریال نقش کاراکترهایی امنیتی را ایفا کرده است.

آصفی در سریال «تمام رخ»، نقش ابراهیم، مامور امنیتی را بازی می‌کند. این سریال به کارگردانی احمد معظمی ساخته شده است و در سال ۱۴۰۱ از شبکه یک سیما پخش شد.

عکس آرش آصفی
عکس آرش آصفی

اینستاگرام آرش آصفی

جهت مشاهده پیج آرش آصفی در اینستاگرام بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.instagram.com/arash.asefi/

اینستا آرش آصفی
اینستا آرش آصفی

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 40

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir