مهدی توتونچی، مجری و گوینده ورزشی، در ۱۴ تیر ۱۳۵۸ در تهران متولد شد. او فارغ‌التحصیل لیسانس رشته کامپیوتر است و مدرک مربیگری A فوتبال آسیا را نیز دارد. توتونچی اکنون در شبکه ورزش به عنوان نویسنده و مجری، برنامه‌های ورزشی مختلف را اجرا می‌کند (بیوگرافی مهدی توتونچی).

مهدی توتونچی
مهدی توتونچی
نام نام خانوادگی:مهدی توتونچی
Mehdi Toutounchi
تاریخ تولد:14 تیر 1358
 July 5, 1979
محل تولد:تهران
سن مهدی توتونچی:44 سال و 9 ماه
همسران:نیلوفر اردلان (طلاق)
مبینا نصیری (همسر فعلی)
فرزند:رادان
بیوگرافی مهدی توتونچی

مهدی توتونچی

مهدی توتونچی در یک خانواده چهار نفره در تهران به دنیا آمد. او تنها یک برادر دوقلوی ناهمسان به نام محمد دارد. پدرش مجید توتونچی، یکی از فوتبالیست‌های سابق تیم ملی امید بود و مادرش، خانه‌دار و از ورزشکاران محلی رشته والیبال بود.

مهدی توتونچی از کودکی علاقه زیادی به ورزش داشت. این علاقه از حضور در کنار پدرش در زمین فوتبال شکل گرفت. او به طور جدی در رشته‌های فوتبال، بسکتبال و هندبال فعالیت می‌کرد.

مهدی از دبستان تا دبیرستان و دانشگاه به همراه برادرش عضو تیم‌های ورزشی مدرسه بود. آنها در مسابقات بین مدارس نیز حضور داشتند.

شروع با مطبوعات

در اواخر سال ۱۳۷۴، وقتی ۱۷ ساله بود، کار نوشتن را به صورت جدی آغاز کرد. او در مطبوعات مختلفی از جمله روزنامه «خبر ورزشی» می نوشت و از این طریق به علاقه خود به ورزش و روزنامه نگاری پی برد.

مجری مهدی توتونچی
مجری مهدی توتونچی

ورود به صدا و سیما

در سال ۱۳۹۰، با تشویق سردبیر وقت روزنامه «خبر ورزشی»، آقای علی جوادی، برای تست در شبکه تازه تاسیس ورزش حاضر شد. او با موفقیت در این تست، به عنوان مجری جذب این شبکه شد.

عکس مهدی توتونچی
عکس مهدی توتونچی

ازدواج اول مهدی توتونچی

مهدی توتونچی، مجری ورزشی تلویزیون، در سال ۱۳۸۶ با نیلوفر اردلان، بازیکن فوتسال زنان، ازدواج کرد. این ازدواج زمانی صورت گرفت که مهدی ۲۸ ساله و نیلوفر ۲۲ ساله بود. حاصل این ازدواج، یک پسر به نام رادان است.

در سال ۱۳۹۴، خبر ضبط پاسپورت همسر یک فوتبالیست ملی‌پوش، موجی از واکنش‌ها را در جامعه برانگیخت. آقای توتونچی، همسر خانم اردلان، کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان ایران، مانع از اعزام او به مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۵ شد. این اتفاق، با واکنش‌های گسترده‌ای از سوی اهالی ورزش و مردم مواجه شد.

تیم ملی فوتبال زنان ایران، با وجود غیبت کاپیتان خود، توانست در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۵ قهرمان شود. با این حال، خانم اردلان با اجازه دادستانی، توانست در مسابقات آتی، مجوز خروج از کشور بگیرد.

نیلوفر اردلان و مهدی توتونچی و پسرشان
نیلوفر اردلان و مهدی توتونچی و پسرشان

علت مخالفت

توتونچی در اینباره گفته است: من در جایگاهی نیستم که بخواهم مخالف منافع ملی باشم. تیم ملی فوتبال ایران یکی از امیدهای اصلی کسب قهرمانی در این مسابقات بود و من می‌دانستم که حضور همسرم می‌تواند به تیم کمک کند. اما از سوی دیگر، زندگی شخصی من و همسرم نیز برایم اهمیت زیادی دارد. ما یک پسر خردسال داریم و حضور همسرم در مسابقات می‌توانست باعث ایجاد مشکلاتی برای زندگی ما شود.

جدایی از نیلوفر اردلان

نیلوفر اردلان، کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال زنان ایران، در مصاحبه‌ای با رسانه‌ها اعلام کرد که از همسرش مهدی توتونچی، مجری تلویزیون، جدا شده است.

اردلان : «من نه دنبال جدایی آقای توتونچی هستم و نه دنبال برنده و بازنده ماجرا، اما به کارم عشق می‌ورزم و اگر ایشان بخواهند مانع شود، جلوی این ایشان می‌ایستم.»

وی همچنین اعلام کرد که ۵ سکه بهار آزادی مهریه خود را نیز بخشیده است.

خبر فوت احسان علیخانی

مرداد ۱۳۹۷ بود که مهدی توتونچی، مجری شبکه ورزش، در آنتن زنده این شبکه خبر فوت احسان علیخانی را اعلام کرد. این خبر در آن زمان با واکنش‌های زیادی همراه شد و بسیاری از مخاطبان آن را باور کردند.

ساعاتی بعد مشخص شد که این خبر از یک شایعه تلگرامی شروع شده است و توتونچی نیز در آنتن زنده تلویزیون خبر خود را تکذیب کرد. با این حال، او به دلیل این اشتباه توبیخ جدی شد.

احسان علیخانی
احسان علیخانی

عادل فردوسی پور

توتونچی : “عادل فردوسی پور (گزارشگر سابق) برادر بزرگترم است و برای من مثل معجزه است. هر اتفاقی که برای من بیفتد، او از خود من نگران تر است. ما همیشه همدیگر را می بینیم و رابطه بسیار نزدیکی با هم داریم.”

بازیکن سابق و مربی امروز

مهدی توتونچی، بازیکن سابق باشگاه فوتبال الشعب امارات، پس از سال‌ها تجربه بازی در فوتبال حرفه‌ای، اکنون مدرک مربیگری فوتبال A آسیا را نیز دریافت کرده است.

ازدواج مهدی توتونچی و مبینا نصیری

مهدی توتونچی، مجری و کارشناس ورزشی، در ۱ اسفند ۱۳۹۹ برای بار دوم ازدواج کرد. همسر او مبینا نصیری، مجری بخش اجتماعی صدا و سیما است.

توتونچی در زمان ازدواج ۴۱ سال داشت و نصیری ۳۱ سال داشت.

نصیری در سال ۱۳۹۶ اعلام کرده بود که عاشق شده و قرار است با یک مجری سرشناس ازدواج کند. این اتفاق سه سال بعد رخ داد.

نصیری در گفتگویی در این باره گفت: “گرفتن رضایت خانواده ام برای این ازدواج باعث شد با تاخیر ازدواج کنیم.”

همسر دوم مهدی توتونچی
همسر دوم مهدی توتونچی

اجرا با همسر

مهدی توتونچی، مجری شبکه ورزش سیما، و همسرش مبینا نصیری، مجری شبکه دو سیما، چند هفته پس از ازدواج، در ویژه برنامه عید نوروز شبکه ورزش، در کنار هم اجرا کردند.

این زوج جوان در این برنامه، که به صورت زنده پخش می‌شد، به گفتگو با مهمانان و اجرای بخش‌های مختلف برنامه پرداختند. حضور آنها در کنار هم مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

پسر مهدی توتونچی و مبینا نصیری
پسر مهدی توتونچی و مبینا نصیری

تیکه سنگین به کیمیا علیزاده

مهدی توتونچی، مجری شبکه ورزش سیما، در جریان مسابقات المپیک 1400 توکیو، با کنایه به کیمیا علیزاده، تکواندوکار ایرانی که پس از مهاجرت به آلمان، زیر پرچم پناهندگان در مسابقات حاضر شد، گفت: «او با پول مالیات من و شما موفق شده وگرنه کسی او را نمی‌شناخت.»

این سخنان توتونچی با حمایت های گسترده‌ای در فضای مجازی مواجه شد. بسیاری از کاربران، وطن دوستی توتونچی را مورد تحسین قرار دادند.

اینستاگرام مهدی توتونچی

برای مشاهده صفحه مهدی توتونچی در شبکه اجتماعی اینستاگرام بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.instagram.com/22nchimehdi/

اینستاگرام مبینا نصیری:

https://www.instagram.com/mobinanasiri_original/

همسر مبینا نصیری
همسر مبینا نصیری

بیوگرافی مهدی توتونچی

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.9 تعداد آرا: 121

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir