بیوگرافی شقایق دهقان

شقایق دهقان 4 اسفند سال 57 در آلمان به دنیا امده است ، او مدرک دیپلم داشته و به کلاس عروسک گردانی رفته و دوره دیده است سپس در تئاتر بازی کرده و به دنبال آن به تلویزیون راه یافته است . ( بیوگرافی شقایق دهقان + حواشی و اینستاگرام )

نام نام خانوادگیشقایق دهقان
تاریخ تولد4 اسفند 1357
محل تولدگیسن – آلمان
وضعیت تاهلمجرد
تحصیلاتدیپلم
بیوگرافی شقایق دهقان + حواشی و اینستاگرام

حجاب شقایق دهقان
حجاب شقایق دهقان

خانواده همسر

بهاره رهنما جاری سابق شقایق و همسر پیمان قاسم خانی بوده است ، پریا فرزند بهاره و پیمان و نیروانه فرزند مهراب از ازدواج اولش کار بازیگری هم انجام داده اند .

آلمان

شقایق دو خواهر و یک برادر هم دارد ، از طرف مادر اصالت بختیاری داشته ، او به دلیل تحصیل پدر در شهر گسین آلمان متولد شده و زمانی که سه ماهه بوده به ایران بر میگردند و 6 سال هم شهر ساری زندگی میکنند .

آخرین عکس

او میگوید یک روز پدرم از من خواست در ساختمانی که میسازد از او و کارگرهایش عکس بگیرم ولی من تنبلی کرده و گفتم باید برم و فرصت ندارم و آن را روز نمیدانستم که این دفعه آخر است که پدرم چنین چیزی از من می خواهد .

دانشگاه

شقایق میگوید برای سه مرتبه دانشگاه آزاد قبول شده ولی چون دلش می خواسته که در دانشگاه سراسری درس بخواند بخاطر مشغله زیاد نتوانسته دانشگاه سراسری قبول شود .

فوتبال

می گوید به دلیل این که رقابت را دوست ندارم ، فوتبال نمیبینم ولی از دیدن اطرافیانم که با هیجان آن را دنبال میکنند ، لذت میبرم و فکر میکنم رقابت میان آنها بر سر فوتبال باعث صمیمیت بیشتر هم شده است .

عروسک گردانی

او در فرهنگسرای امیر کبیر در کلاس های عروسک گردانی ثبت نام کرده و در سال 74 به آموزش این هنر میپردازد در زمان کنکورش توسط معلم کلاس عروسک گردانی به یک کار نمایش عروسکی معرفی می شود .

دزد و پلیس

شقایق در سریال دزد و پلیس و نقش خودش به نام « فریبا » به عنوان کاری که دوست دارد یاد میکند و معتقد است که در این کار همه چیز سر جای خودش و به اندازه بوده است .

تئاتر

دهقان در سال 77 از طرف خانم گلچهره سجادیه برای بازی در نمایشی معرفی میشود و همزمان در آن سال مشغول نوشتن برای برنامه کودک هم بوده است .

تئاتر شقایق دهقان
تئاتر شقایق دهقان

ترس

دهقان می گوید انسان ترسویی نبوده ولی فردی قوی هم نیست ، از ارتفاع میترسد و رانندگی نمیکند زیرا استرس میگیرد در گذشته از سوسک میترسیدم و با دیدنش جیغ میزدم ولی الان میتوانم خودم آن را با دمپایی بکشم .

آشپزی

روی دست خودم بسیار متعصب هستم تا جایی که مهراب جرات نمی کند ، از آن ایراد بگیرد ، قورمه سبزی او در فامیل مشهور بوده و می گوید به دل خودش غذا میپزد یعنی حساب و کتاب دقیق از نظر اندازه ادویه و چاشنی غذا ندارد .

مهراب قاسم خانی

شقایق با مهراب قاسم خانی نویسنده و فیلم نامه نویس در سال 83 ازدواج کرده است و یک پسر به اسم نویان دارد ، مهراب یک فرزند دختر به نام « نیروانا » از ازدواج اول خود دارد.

چندی است که شایعه جدایی این زوج بر سر زبان ها افتاده ولی تا کنون هیچ یک آن را تائید یا تکذیب نکرده اند .

مهراب قاسم خانی
مهراب قاسم خانی

تلویزیون

شقایق اولین بار در سال 1379 در سریالی از بهروز بقایی به نام « مثل زندگی » بازی می کند ، این کار مخصوص گروه کودک و نوجوان بوده است ، او بعد از این سریال به فاصله چند ماه در فیلم سینمایی « زیر نور ماه » بازی کرده است .

نیروانا

شقایق عقیده دارد پس از به دنیا آمدن نویان رابطه ی او با نیروانا دختر مهراب نزدیک تر شده ، زیرا قبل از آن فقط همسر پدرش بوده و با یکدیگر شوخی و بازی میکردند ولی بعد از متولد شدن نویان او مادر برادرش بوده و احساس بهتری به هم دارند .

ویکی پدیا شقایق دهقان
ویکی پدیا شقایق دهقان

مشهور شدن

او با بازی در سریال « پاورچین » کاری از مهران مدیری در نقش « یاسمن » در سال 81 مشهور می شود ، پس از پاورچین در سریال « کوچه اقاقیا » ساخته رضا عطاران در سال 1382 بازی میکند ، شقایق در سال 84 نقشی به نام « سحرناز » در سریال شب های برره بازی کرده که بسیار دیده می شود .

او سپس با سریال « ساختمان پزشکان » در سال 1390 در نقش خانم شیرزاد بازی میکند که این نقش طرفداران زیادی داشته است .

آشنایی

شقایق می گوید که مهراب را پیش از سریال پاورچین میشناخته و آن دو نویسنده یک سریال در شبکه جام جم بوده اند ولی آن زمان صمیمیتی با یکدیگر نداشتند مهراب زمانی که نویسنده سریال پاورچین می شود به شقایق پیشنهاد میدهد چون قبل از آن کار نویسندگی با یکدیگر انجام داده بودند نویسندگی سریال پاورچین را هم به طور مشترک به جلو ببرند این دو بعد از این سریال با یکدیگر ازدواج میکنند .

پیج اینستاگرام

شقایق دهقان به تازگی نخستین پیج اینستاگرامی خود را باز کرده و در مدت کوتاه توانسته 100 هزار فالور جذب کند .

نون خ 2

شقایق دهقان در سریال نون خ 2 که اردیبهشت ماه 1399 از شبکه یک سیما پخش شد بازی کرده است .

سعید آقاخانی، حمیدرضا آذرنگ، سیروس میمنت، پاشا جمالی ، هدیه بازوند ، ندا قاسمی ، میرطاهر مظلومی ، مجید یاسر ،  سیدعلی صالحی ،نسرین مرادی، ماشاالله وروائی ، سیروس سپهری ، کاظم نوربخش ، رضا رشیدی، پرویز کولیوند، سیروس حسینی فر، صهبا شرافتی ، نارین ایوبی، آتنا مهیاری، شقایق فتاحی، مدیا زردویی، شبنم عظیمی از جمله بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

اینستاگرام شقایق دهقان

نمایش تروما

طناز طباطبایی، کاظم سیاحی و شقایق دهقان سه بازیگر نمایش «تروما» به کارگردانی افسانه ماهیان هستند که از ۵ آبان 1397 در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه رفت .

«تروما» اثری اجتماعی با سه پرسوناژ بوده که ذهن و روح و بدن انسان را با خود و اجتماع به چالش می کشد.

استند آپ کمدی شقایق دهقان

استند آپ کمدی شقایق دهقان

منبع : مهر

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.8 تعداد آرا: 13

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir