مهرانه مهین ترابی در 20 مرداد سال 36 در شهر کرج به دنیا آمده است ، لیسانس بازیگری و کارگردانی خود را از دانشکده هنر های زیبای دانشگاه تهران گرفته است . ( بیوگرافی مهرانه مهین ترابی + حواشی و اینستاگرام )

مهرانه مهین ترابی

نام نام خانوادگیمهرانه مهین ترابی
Mehraneh Mahintorabi
تاریخ تولد20 مرداد 1336
Sunday, August 11, 1957
سن مهرانه مهین ترابی66 سال و 8 ماه
محل تولدکرج
مدرک تحصیلیکارشناسی بازیگری
وضعیت تاهلمجرد
بیوگرافی مهرانه مهین ترابی + حواشی و اینستاگرام

کار خود را از تئاتر آغاز نموده و در ادامه با حضور در تلویزیون به شهرت رسیده است ، ایشان علاقه زیادی به مطالعه کتاب داشته و از آشپزی کردن هم لذت میبرد .

مهرانه مهین ترابی ویکی پدیا
مهرانه مهین ترابی

نجاری

میگوید من از دوران بچگی کار با چوب و نجاری را دوست داشتم و دلم می خواد اوقات بیکاری یک چیزی را اره کنم چون بوی چوب را خیلی دوست دارم .

مهرانه مهین ترابی ازدواج
مهرانه مهین ترابی ازدواج

کار سینمایی

مهین ترابی در سال 64 اولین تجربه سینمایی خود را با کاری از تهمینه اردکانی به نام گلبهار داشته است که به نظر خود کار چندان با کیفیتی هم نبوده ولی با این حال بار ها از تلویزیون پخش شده است .

مهرانه مهین ترابی عکس
مهرانه مهین ترابی عکس

بیوگرافی مهرانه مهین ترابی + حواشی و اینستاگرام

دورهمی

به اشتباه در برنامه دورهمی از سوی مهران مدیری گفته شد که خانم مهین ترابی ازدواج کرده اند که بلافاصله خواهرزاده ایشان نسبت به این خبر واکنش نشان داده و آن را نادرست خواندند.

خانواده مهرانه مهین ترابی

وی در یک خانواده هشت نفره زندگی کرده و خودش فرزند چهارم است ایشان دارای 4 برادر و یک خواهر می باشد میگوید وقتی هنوز کودک بوده و بیش از ده سال نداشته به ترانه های آرناوور خواننده معروف فرانسوی گوش میداده و علاقه ی فراوانی به این خواننده داشته است .

سریال همسران

مهرانه مهین ترابی زمانی مشهور میشود که در سریال همسران به کارگردانی بیژن بیرنگ و مسعود رسام بازی می کند و این سریال در سال 73 ساخته شده است و پس از آن سریال خانه سبز در سال 75 که با خسرو شکیبایی همبازی بوده و هر دو این سریال ها بسیار مورد اقبال مردم قرار میگیرد .

همسران، اولین تجربه همکاری من با بیژن بیرنگ بود و برای بازی در این سریال هیجان فراوانی داشتم. این سریال همزمان با ضبط پخش می‌شد و ما نظرات مخاطبان را دریافت می‌کردیم؛ خوشبختانه سریال، راضی کننده بود. در این سریال حرف‌هایی از جنس آشتی، صلح، دوست داشتن و وفادار بودن می‌زدیم. همین موضوع مورد توجه مخاطب قرار گرفت.

عاشق سفر

میگوید مسافرت رفتن را خیلی دوست دارد و هر وقت موقعیتش پیش بی آید حتما به سفر میرود ، او میگوید دلم می خواهد مسافرتی بروم که نظم و راحتی هم داشته باشد مثلا در هتل بمانم من از این نوع مسافرت ها که در چادر باشم را نمیپسندم یا در طبیعت در کیسه خواب ، خوابیدن را چون آدم منظمی هستم و برایم نظم در سفر خیلی مهم است .

سینما

مهین ترابی میگوید در سینما موفق نبوده ام و دلیل آن هم این بوده که در آن دوره فیلم های زیادی در سینما ساخته نمی شد و این روند تا سال 73 ادامه داشته است .

انقلاب و دانشگاه

وی در سال 58 به دانشگاه رفته و در همان زمان تصمیم میگیرد بازیگر شود و اظهار میدارد در موقعیت و زمان بدی به سمت بازیگری رفتم زیرا در زمانی که هنوز جوان بودم نتوانستم در زمینه بازیگری کار زیادی انجام دهم چون در آن شرایط فیلم زیادی ساخته نمی شد .

ورزش

ایشان سال ها ورزش کرده اند آن هم یک نوع ورزش که متعلق به خانم اهل امریکا بوده به نام کالام پیک نی و نام این ورزش کلنتیکس می باشد ولی علاقه دارد که به واسطه حرفه ام نمی توانم به طور مرتب ورزش کنم و بیشتر در گذشته به آن میپرداختم.

مهرانه مهین ترابی عکس
مهرانه مهین ترابی عکس

بیوگرافی مهرانه مهین ترابی + حواشی و اینستاگرام

از گمرک تا تئاتر

بعد از گرفتن دیپلم در رشته ی ارزیابی گمرک مشغول شده و پس از دو سال تحصیل مدرک کاردانی خود را از آنجا گرفته و استخدام می شود ، سپس در شهر کرج در کلاس تئاتر ثبت نام کرده و در سال 56 در نمایشی به کارگردانی آقای محسن یلفانی به نام « تله و شته » اولین بازی خود را در تئاتر انجام میدهد .

غذا

غذای مورد علاقه وی قرمه سبزی است ، و میگوید خودش آشپز بسیار خوبی بوده و انواع غذا از جمله : بی استراگانف و قرمه سبزی را بسیار خوش مزه درست می کنم .

اولین حضور در تلویزیون

اولین بازی او در تلویزیون بر میگردد به سال 69 که با آقای فردوس کاویانی همبازی بوده در سریالی به اسم « مش خیرالله و صندوقچه اسرار » ، این سریال اپیزودیک بوده که در یک اپیزود چهار قسمتی این دو بازی کرده اند .

گل

به پرورش گل و گیاه بسیار علاقه مندم و در خانه ام گل و گلدان فراوانی دارم از بنفشه آفریقایی تا گل های شمعدانی که به آنها بسیار خوب رسیدگی میکنم .

رفتن به سینما

میگوید در طول سال شاید یکبار به سالن سینما بروم و این در حالی است که تعریف آن فیلم را زیاد شنیده باشم و منتقدین نظر خوبی در مورد آن داشته باشند .

زیاد اهل تلویزیون تماشا کردن نیستم و برای دیدن دیگر فیلم ها با خرید سی دی آنها را تماشا می کنم .

زندگی مجردی مهرانه مهین ترابی

برایم تصمیم بسیار سختی بود که مجرد ماندن را در زندگی انتخاب کنم ولی میبایست میان حرفه ی بازیگری و ازدواج یکی را برمیگزیدم و من نمیتوانستم از بازیگری بگذرم .

به طور طبیعی یک خانم ۶۳ ساله باید ازدو اج کرده باشد، اما من ازدواج نکردم. خیلی آدم سخت گیری هستم. این موضوع باعث شد، هیچ وقت مرد دلخواه خودم را پیدا نکردم. این همه آدم گشتند و مرد زندگیشان را پیدا کردند، اما یک نفر پیدا نکرد؛ این موضوع چه اشکالی دارد . هیچ توقع عجیب و غریبی برای ازدواج نداشتم، اما یک اصولی داشتم که نمی‌توانستم از آن کوتاه بیایم. برای من عمق وجود انسان‌ها مهم بود.

شهر مورد علاقه

مهین ترابی به شهر اصفهان علاقه ی بسیار زیادی داشته و می گوید پس از اصفهان شهر شیراز را خیلی دوست دارد .

پارک

وی میگوید پارکی که نزدیک منزلم است را خیلی دوست دارم ، پارک آب و آتش ، و زمانی که فراغت داشته باشم به آنجا رفته و همراه دوستانم پیاده روی میکنیم .

عکس

من درک نمی کنم چرا عده ای دائم در حال عکس گرفتن از خود و اطرافشان هستند ، من آدمی نیستم که به گذشته فکر کنم و نوستالژی را دوست داشته باشم .

مطالعه

خواندن کتاب را دوست دارم و در خانه ام همه جا کتاب است و زمانی که در مورد چیزی سوالی داشته باشم به آنها مراجعه می کنم ولی کمتر رمان می خوانم .

سلبریتی ها از نظر مهین ترابی

در خصوص تاثیر گذاری هنرمندان در جامعه اظهار کرد: به هیچ عنوان به تاثیر گذاری اعتقاد ندارم؛ چراکه خودمان یک نفر را بازیگر می‌کنیم، بعد همان آدم فردا از بالا به ما نگاه می‌کند. چرا خودمان از فکرمان استفاده نمی‌کنیم، هر انسانی یک دنیای کامل دارد و بیشتر از جذابیتی که در سلبریتی‌ها وجود دارد، انسان باید خودش را کشف کند.

برنامه دورهمی

خانم مهرانه مهین ترابی در تاریخ 22 بهمن 1399 مهمان برنامه دورهمی با اجرای مهران مدیری بود .


سریال های مهرانه مهین ترابی

سالنام سریالکارگردان
۱۳۹۷آرماندواحسان عبدی پور
۱۳۹۷دلدادگانمنوچهر هادی
۱۳۹۶آنامجواد افشار
۱۳۹۳همه چیز آنجاستشهرام شاه‌حسینی
۱۳۹۲بچه‌های نسبتاً بدسیروس مقدم
۱۳۹۱زمانهحسن فتحی
1391گپرامبد جوان
۱۳۸۹در مسیر زاینده‌رودحسن فتحی
۱۳۸۹–۱۳۸۸پرانتز بازکیومرث پوراحمد
۱۳۸۸شمس‌العمارهسامان مقدم
۱۳۸۸–۱۳۸۷همه بچه‌های منمرضیه برومند
۱۳۸۷مأمور بدرقهسعید سلطانی
۱۳۸۶تله‌فیلم «عشق گمشده»اسماعیل فلاح‌پور
۱۳۸۶–۱۳۸۵پنجرهسیدوحید حسینی
۱۳۸۵کتاب‌فروشی هدهدمرضیه برومند
1385صاحبدلانمحمدحسین لطیفی
1385نرگسسیروس مقدم
۱۳۸۳اگه بابام زنده بودهمایون اسعدیان
1383قهر و آشتیاحمد رمضان‌زاده
۱۳۸۲بانویی دیگرسیروس مقدم
1383عروسپویان طایفه
۱۳۸۱نوعروسبیژن میرباقری
1381در کنار همفتحعلی اویسی
1381باران عشقفریدون حسن‌پور
احمد امینی
۱۳۸۱–۱۳۷۸شب چراغامیر قویدل
جمال شورجه
مجید جوانمرد
۱۳۸۰یادداشت‌های کودکیپریسا بخت‌آور
۱۳۸۰–۱۳۷۹نیستانحسین مختاری
۱۳۷۸دلبر آهنیمهدی صباغ‌زاده
1378داستان یک شهراصغر فرهادی
1378روز ایپریتاحمد امینی
۱۳۷۸–۱۳۷۵آژانس دوستیگروه کارگردانان
۱۳۷۷راه سومقاسم جعفری
۱۳۷۶قطار ابدیبهروز بقایی
رضا عطاران
1376سرزمین سبزبیژن بیرنگ
مسعود رسام
۱۳۷۵خانه سبزبیژن بیرنگ
مسعود رسام
1375نوعی دیگربهروز بقایی
1375ب مثل بهارمسعود شاه محمدی
۱۳۷۴آخرین فرصتبهرام ری‌پور
۱۳۷۳بهاران در بهارغلامرضا رمضانی
1373همسرانبیژن بیرنگ
مسعود رسام
۱۳۷۲تله‌تئاتر «استپان» (گروگان)محمدجاوید مهتدی
۱۳۷۰مسافران دره اناریدالله نوعصری
1370مش‌خیرالله صندوقچه اسرارداریوش مؤدبیان
حسین فردرو
سریال های مهرانه مهین ترابی

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.8 تعداد آرا: 189

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir